Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
FAP parametry
Autor Wiadomość
darekrom
Darek

Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 5
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 15:45   FAP parametry

FAP parametry

WITAM WSZYSTKICH JESTEM NOWY NA FORUM
Pacjent to Citroen c 5 2 hdi 163 KM 2010 rok przebieg 310 tys km
Pacjent nr 2 citroen c 4 1,6 benzyna 2005 rok

Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu danych z Diagboxa

Masa całkowita sadzy w filtrze -2,4 G/l
Różnica ciśnień we/wy filtra -
bieg jałowy -2 mbar
bez obciążęnia 3000 obrr -40 mbar
pod obciążeniem 3000 obr -109 mbar
Masa dodatku zgromadzonego w Fap -31 g
Stopień zanieczyszczenia Fap sadzą - 36%
Średnia z 10 regeneracji -240 km

EGR pod obciążeniem -
wartość zadana -41
kopiowanie położenia- 41
bez obciążenie odpowiednio obie watości- 0

Turbo
warrtość zadana -2376 mbar
wartość zmierzona -2337 mbar
Wydatek powietrza
zadany - 1290 mg/wtrysk
zmiezony - 1076 mg/wtrysk

ktoś może przejrzeć te parametry czy coś jest nie tak ?
z góry bardzo dziękuje Darek

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 18:00   

Witam. Wartosci w porzadku, ale nie podoba mi sie czestotliwosc wypalania: ona powinna przy tych wartosciach oscylowac przy min co 500 km, a nawet blizej 800 km. Tak czeste wypalanie swiadczy o malej pojemnosci filtra , spowodowanej duza iloscia osadzonego dodatku. Czyli calkiem mozliwe, ze ktos dokonal ingerencji w dane filtra bez przeprowadzenia faktycznego procesu usuwania odlozonego dodatku ( przez plukanie filtra biezaca woda przez okolo 4 godziny). Z licznika wynika, ze ingerencja miala miejsce jakies 30 tys. km, ale bez skutecznego plukania filtra. Ten stan moze sie pogarszac i wypalania szybko dojda do wartosci co 100 km, albo i nawet do wypalania ciaglego, gdy tylko silnik sie nagrzeje ponad 60°C. Jest to niebezpieczne dla silnika (diesel w oleju) i podnosi zuzycie paliwa.
Moze warto zrobic plukanke filtra?

 
 
darekrom
Darek

Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 5
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 18:09   

właśnie marrtwiło mnie to częste wypalanie mam tą cyytryne dość krótko więc możliwe że ktoś coś grzebał

jeszcze jedmo pytanie dotyczące dozxowania dodatku u mnie podczas testu elementów wykonawczych Diagbxcem slyvhać tylko jedno cyknięcie pompki czy to właśviwe ?
dziekuję za poprzednią odpowiedz chyba go wyjmę i dam do prania

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Styczeń 2024, 21:52   

Mysle, ze to jedno cykniecie wystarczy - przeciez nawet przy tescie wtryskiwany jest dodatek, wielokrotne wtrysniecie spowodowaloby nadmierna ilosc dodatku w paliwie w zbiorniku. A jesli cykniecie slychac, tzn. ze uklad pracuje, jest sprawny.
Nie oddawaj w zadnym wypadku do plukania na maszynie do filtrow. Istnieje mozliwosc uszkodzenia filtra z powodu duzego cisnienia. To jest filtr mokry i jest zle zabezpieczony przed przesunieciem filtra w obudowie. Wystarczy dlugie przelewanie woda , powyzej 4 godzin. Trwa to troche, ale jest bezpieczne dla filtra.

 
 
darekrom
Darek

Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 5
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 7 Styczeń 2024, 08:40   

dzięki za odpowiedz miałem właśnie na myśli dać na maszynę ale chyba zrezygnuję skoro można go uszkodzić płukanie mogę zrobić dopiero na wiosnę teraz nie mam warunków
jeszcze raz dzięki :-)

 
 
darekrom
Darek

Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 5
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 20 Styczeń 2024, 10:23   

witam ponownie
nie zakładam nowego tematu tylko pytanie zadam tutaj
czas wtrysku ( korekcja) na biegu jałowym
wszystkie wtryski w diagboxie pokazują równo 1 ms

to jest ok ?

 
 
darekrom
Darek

Mój samochód: citroen c 5 III , citroen c 4 `1,6 benz
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: dizel
Wersja:: crx7
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 06 Sty 2024
Posty: 5
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 20 Styczeń 2024, 18:18   

trapi mnie jeszcze jedna przypadłość związana z przednim zawieszeniem hydro
podczas przejeżdzania przez poprzeczne garby dośc mocvno wyczuwa sie bujanie na boki jakby skakał lewo-prawo gdy robię to naprawdę wolno tego nie ma ,, jakaś podpowiedż ? z góry dziękuję

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA