Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 HDI 136KM - brak mocy, błąd: P2562
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Styczeń 2024, 08:43   

Zespol przepustnic. Jakie ma znaczenie nazwa tego elelmentu? Przeciez chodzi o czujnik temp!

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 24 Styczeń 2024, 09:52   

Bo chcę zlokalizować ten czujnik na silniku, żeby posprawdzać połączenia elektryczne, tak jak radziłeś.

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 28 Styczeń 2024, 14:59   

Dałem do warsztatu w celu sprawdzenia szczelności wężyków i sprawności wiązek elektrycznych przy czujnikach i zaworach związanych z ciśnieniem doładowania.

Podobno pod tym względem jest ok, sztanga gruszki chodzi, temperatury powietrza wróciły do normy (nie mam jak tego zweryfikować), a samochód wrócił do mnie jeszcze słabszy niż przed.

Nie wiem czy zniknęły błędy dotychczasowe P2562 i P0102, ale objawiły się nowe:
P1351 - dwie świece żarowe do wymiany, raczej bez związku z tematem wątku
P0299 - zbyt niskie ciśnienie doładowania, już raczej na temat.
Właściciel warsztatu stwierdził, że miał zbyt mało czasu i proponuje, żeby zostawić samochód na kolejne 2 dni samochód, będą szukać.

Jakoś nie zyskali mojego zaufania (nie mają nawet właściwego interfejsu i oprogramowania), więc poszukam kogoś innego, kto nie tylko ogarnie diagnostykę, ale również mechanikę.

Jakieś polecane miejsca na Mazowszu mile widziane.

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 02:59   

dejnekomirek napisał/a:
Do tego warto kupic pompke podcisnienia z manometrem (ca 70 pln), to podstawa.

Czy piszesz o tego rodzaju pompce jak niżej?
https://allegro.pl/oferta/pompa-prozniowa-pompka-cisnieniowa-podcisnieniowa-10891970266?reco_id=9d72d249-be46-11ee-a619-9a6712965221&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 08:59   

Dokladnie taka. Dzieki niej szybko odkryjesz anomalie w podcisnieniu. Janusze przykladaja palec do wezyka , a mechanik podlacza to urzadzenie i jest w stanie sprawdzic wszystko: podcisnienie przed elektrozaworami, wydajnosc pompy na wolnych i na obrotach, szczelnosc wszelkiego rodzaju silownikow pneumatycznych, zachowanie sie zaworow , itp... Krotko mowiac , podstawa w diagnostyce systemow sterowania podcisnieniowego.
Co prawda ten silnik ma tylko trzy elementy sterowane podcisnieniem, ale i tak bez pompki dobra diagnoza to utopia.

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 09:46   

To jeszcze trochę pomarudzę.
Mógłbyś wylistować te 3 elementy sterowania podciśnieniem?
Masz na myśli tylko zawory, czy również czujniki.
Mechanik twierdził (z czym się nie zgadzam), że w tym silniku (RHJ) jest tylko jeden zawór sterujący ciśnieniem doładowania (ten pod alternatorem).

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 19:05   

Sterowanie podcisnieniem jest w turbo (ustawienie VTG) , no i obie przepustnice powietrza doladowanego i powietrza doladowanego z intercoolera. One musza pracowac prawidlowo , steruja przeplywem powietrza do kolektora ssacego. Mozesz miec uklad bez bajpasa , wtedy beda dwa elementy - turbo i klapa gaszaca. Czesto uszkodzenie membramy w silowniku powoduje zanik podcisnienia wtedy , kiedy zawor otworzy przeplyw do silownika, a to powoduje zanik podcisnienia w calym systemie i brak sterowania turbina, np. i niskie cisnienie doladowania. Ten stan powoduje przejscie silnika w stan awaryjny (brak mocy) , ale bez zapalenia OBD. Przeladowanie tez powoduje stan awaryjny, ale zapala sie natychmiast blad OBD.

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 19:17   

Thx

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29 Styczeń 2024, 21:15   

Tak jak pisałem wyżej, padły 2 świece żarowe.
Jakiej marki polecacie do tego silnika?
Podobno Beru szły na pierwszy montaż.

A może prawdziwa jest teoria, że można olać temat, bo HDI da sobie radę nawet przy 4 spalonych?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA