Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1.6 THP 156ps - czy warto kupić?
Autor Wiadomość
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Styczeń 2024, 14:16   Silnik 1.6 THP 156ps - czy warto kupić?

Zastanawiam się nad kupnem C4 Picasso ale wszystkie roczniki powyżej 2013 mają silniki 1.6 THP 156ps.

Turbina mi się źle kojarzy. To kolejny element, który często się psuje. Mechanicy źle się wypowiadają o tym silniku jako o bardzo awaryjnym.

Czy po 2013 nie produkowano C4 Picasso z innym silnikiem benzynowym? Marzył by mi się z silnikiem 1.6 wolnossącym 120ps.

Macie jakieś doświadczenia?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Styczeń 2024, 00:17   

Dlaczego uwazasz silnik THP za awaryjny? Jesli dbasz o jakosc oleju i zmieniasz go co 15 - 10 tys.km, wytrzyma bez problemu okolo 200 tys. km. Turbo sypie sie w kazdym silniku, jesli ktos wymienia rzadko olej. Rozrzad wytrzyma do 200 tys. . Jesli chcesz miec pojazd z silnikiem, ktory wytrzyma 500 tys, kup diesla, albo inny model pojazdu, w ktorym wystepuje silnik 2.0, albo 1.8 wolnossacy. Wtedy musisz liczyc sie z duzo wiekszym zuzyciem paliwa.

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Styczeń 2024, 21:06   

dejnekomirek napisał/a:
Dlaczego uwazasz silnik THP za awaryjny? Jesli dbasz o jakosc oleju i zmieniasz go co 15 - 10 tys.km, wytrzyma bez problemu okolo 200 tys. km.

Dziękuję za wyjaśnienia. To nie ja uważam ten silnik za awaryjny a mechanicy, których pytam. Nie jestem specjalistą więc muszę się na czymś opierać.

dejnekomirek napisał/a:
Turbo sypie sie w kazdym silniku, jesli ktos wymienia rzadko olej. Rozrzad wytrzyma do 200 tys.

Cenna rada ale wciąż nie wiem, czy poprzedni właściciel ten olej wymieniał.

dejnekomirek napisał/a:
Jesli chcesz miec pojazd z silnikiem, ktory wytrzyma 500 tys, kup diesla, albo inny model pojazdu, w ktorym wystepuje silnik 2.0, albo 1.8 wolnossacy. Wtedy musisz liczyc sie z duzo wiekszym zuzyciem paliwa.

C4 Picasso z roczników do 2009 mają silniki wolnossące 1.6 120ps ale po 2012 nie mogę ich znaleźć. Nie były produkowane czy tylko te wersje turbo zostają w komisach bo nikt nie chce ich kupić?

Z dieslem będzie problem bo chcę go przerobić na gaz i tu pojawia się kolejne pytanie, czy to jest dobry pomysł?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Styczeń 2024, 23:17   

Jesli chcesz ocenic poprzednika pod wzgledem oleju, wystarczy zajrzec do wnetrza silnika - nie moze byc jakichkolwiek osadow nagarowych. Nagar swiadczy o zmienianiu oleju zgodnie z instrukcja, czyli co 30 tys. km , a to szybko niszczy turbine, silnik zreszta tez.
Niestety , te roczniki sa produkowane tylko z takimi silnikami, dochodzi tylko puretech , a tego nie polecam. Silnik 1.6 THP da duza przyjemnosc z mocy i dobre wynik zuzycia paliwa. Trzeba tylko o niego dbac. Jesli nie planujesz duzych rocznych przebiegow , silnik wystarczy na prawie 15 lat.
Do diesla tez mozna zastosowac zasilanie gazem. Sa firmy, ktore niezle to rozwiazaly. Polskie to AC Stag. Natomiast gaz w THP wymaga idealnego montazu i duzej wiedzy instalatora z uwagi na wtrysk bezposredni. Byle kto tego nie zrobi dobrze.

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Styczeń 2024, 00:17   

Dziękuję. To powinno wystarczyć :-)

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Styczeń 2024, 22:12   

Jeszcze jedno pytanie, które mi się nasunęło bo zamierzam zainstalować gaz do tego silnika.

Z tego co słyszałem, gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna.
Czy to może wpłynąć na żywotność turbiny bo chyba jest ona napędzana gazami wylotowymi z silnika?

Chyba, że się mylę?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 08:35   

Mysle, ze problem lezy w skladzie mieszanki ; spalanie ubogiej podnosi temp. spalin , niezaleznie od rodzaju paliwa. Spalanie gazu moze zachodzic przy ubogiej mieszance bezproblemowo, co jest niebezpieczne ze wzgledu na temp. spalania. Przy dobrze ustawionej dawce temp. sa porownywalne i bezpieczne dla silnika. Podstawa dobry montaz i dobra regulacja ukladu.

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Styczeń 2024, 23:03   

To tak rzeczywiście może być. Opieram się na tym co czytam w sieci np. przy opisach świec zapłonowych dedykowanych do gazu. W większości jest informacja o wyższej temperaturze spalania.

Zapytam w firmie, w której będę instalował gaz. Instalacja gazowa BRC to chyba dobry wybór?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2024, 09:01   

Kazda firma jest dobra. Najwazniejszy jest poziom instalatora, to jak zabuduje i jak ustawi instalacje. Moj samochod przejechal 330 tys. km bezproblemowo, a jakie mialem zdziwienie, gdy odkrylem, ze przez 250 tys. nikt nie podlaczal testera, a system trzymal parametry. Instalacja to tylko STAG 300- 4, a wytrzymal tylko 10 lat bez zadnej ingerencji. Silnik do dzisiaj pracuje normalnie, nie widze zadnej roznicy miedzy benzyna , a gazem. Zuzycie okolo 10 l , a roznica w kosztach ogromna. Co prawda teraz mam diesla (swierzy zakup) i koszty ekspl. podniosly sie, ale wlasnosci trakcyjne zmienily sie na plus. Zasieg na zbiorniku to przepasc. 500 km na gazie przy wolnej jezdzie i ponad 1000 km przy normalnej jezdzie , ponad 1300 km przy spokojnej .
Benzyna ma jedna zalete : silnik spokojnie dziala przy jezdzie na krotkich trasach, diesel potrzebuje dluzszych jazd (temp.).

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Luty 2024, 18:21   

No więc rozejrzałem się po rynku za LPG i wszędzie uzyskuję informację, że do tego silnika (1.6 THP, 156ps) potrzeba instalacji z bezpośrednim wtryskiem. Cena ok. 6 tys. zł.

Przy tej cenie instalacja będzie mi się zwracała jakieś 5 lat (jeżdżę 10-15 tys./rok) więc ruch okazuje sie zupełnie nieopłacalny.

Może się mylę. Macie inne zdanie?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
safran65
safran65

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 249
Skąd: Gdynia

Wysłany: 4 Luty 2024, 14:25   

Atomik całkowicie się zgadzam. szkoda kasy. Ja ma C4 gp z 2007 benz 1,8 i nawet nie zaprzątałem sobie głowy szukaniem "gazu" z powodu zbyt małych rocznych przebiegów-podobne jak Twoje. Jazda na krótkich odcinkach zwyczajowo po mieście. Dla tego też benzyna nie disel :-P

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Luty 2024, 19:05   

Dzięki safran65.
Przeliczyłem amortyzację z instalacją STAG-400 (za 6 tys. zł) i przy szacunkowym zużyciu gazu bazującym na moim poprzednim aucie, wyszło mi ponad 3 lata. Może być jeszcze dłużej bo STAG-400 dotryskuje jeszcze benzynę do gazu więc zysk się zmniejsza.

To troche długo, zważywszy że nie wiadomo jak będą kształtowały sie ceny gazu. Dużo wskazuje na możliwość zablokowania importu z Rosji a wtedy cena pójdzie mocno do góry.

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA