Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie przepustnicy w HDI ?
Autor Wiadomość
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 64
Skąd: wawa
Wysłany: 10 Luty 2024, 15:50   Czyszczenie przepustnicy w HDI ?

itam
mój hdi 2.0 (chyba to ten RHZ) ma raz na rok - dwa ma taki myk że traci moc - słabo reaguje na pedał gazu tzn jest on strasznie toporny , tak jakby przydusznoy ... a co najważniejsze tragicznie słabo przyspiesza od zera aż do włączenia turbo i wtedy dopiero zaczyna przyspieszać ...

Zawsze oddaję do mechanika który jak się pytam co było mówi że czyszczenie przepustnicy ...

to możliwe ?
czy sprzedaje mi jakiś kit ?
jeśli to prawda to czy po takim czyszczeniu jest potrzebna adaptacja komputerem ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2024, 16:54   

To typowa usterka w VW Januszy : czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja! Musze Cie bardzo zmartwic : w silniku HDI zadnej przepustnicy nie ma! Jest tylko tzw. klapa gaszaca i nie ma ona nic wspolnego z reakcja silnika na pedal gazu. Mozliwe, ze sa problemy z podcisnieniem sterujacym turbina, a moze jego brak z powodu nieszczelnosci w ukladzie, albo w samej pompie podcisnienia. Najwazniejsze to dobra diagnostyka, a wiec odczytane bledy i parametry silnika, tzw ( w jezyku VAG) logi pracy silnika.
P.S. Mialem z takim silnikiem problem z przechodzeniem w tryb awaryjny przy jezdzie po autostradzie, w miescie wszystko pracowalo prawidlowo - problemem byl oring na przewodzie wychodzacym z pompy podcisnienia. Z powodu wibracji na obrotach spadalo podcisnienie z powodu wytartego , starego Oringa. Wymiana pomogla.

 
 
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 64
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Luty 2024, 21:23   

ja dobrze wiem że nie ma przepustnicy tylko że ta usterka pojawia się co kilkanaście miesięcy więc zastanawiam sie co ją powoduje i jak ją usunąć samemu

a samemu dlatego ze nie jeżdzę już do tego warsztatu bo mnie pajac szef wku.... ł
stwierdził że on nie będzie reperował samochodu bo jest stary
on lubi po prostu nowe gdzie może kosić tysiącami za byle co

a zaczeło się od tego że zmienił zacisk hamulcowy na nowy a ja bezczelnie przyjechałem na reklamację bo okkazało się że wpadał pedał w podłogę ....
oczywiście cham nie chciał naprawić albo nie umiał bo stwierdził że to stary samochód i nie opłaca się naprawiać
więc zbluzgałem pajaca i musiałem jechać gdzie indziej gdzie okazało się zę nowy zacisk miał uwaloną uszczelkę tłoczka

życie się toczy dalej a najgorsze że taki pajac ma kolejkę samochodów i zapisy za 2 tygodnie
a powinien nie istnieć

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Luty 2024, 21:54   

Nie wiem Panowie jak jest tu ,ale koledze w C5 I po lifcie wieszał się egr,jak w złej pozycji to nie było mocy..Osobiście moczyłem go w nafcie kosmetycznej chyba ze dwa trzy dni zanim zaczął się ruszać mechanicznie od uwolnionego nagaru i sadzy poza elektroniką która była ponad lustro nafty oczywiście,ma go teraz na zapas bo jeździł na nowym już ..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA