Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Marzec 2024, 20:00
Broda1978 napisał/a:
citroen...a nie Panie to francuz
I to jest kuriozum! To taki mechanik powinien jak ognia unikac tez BMW, Fordow , wielu koreanczykow itp., bo to te firmy wspoltworzyly dzisiejszego Citroena. A tak naprawde to taki mechanik powinien zajac sie czym predzej czyms innym z dwoch powodow : zatrzymal sie w rozwoju, albo nigdy sie nie rozwinal , wstyd, ze tacy ludzie moga udawac mechanika, oni nawet do zmieniacza maja duzy dystans , nie do przeskoczenia.
Wracajac do skrzyni: nie mozna z gory zakladac, ze to zlom z powodu problemow ze zmiana biegow. Na takie problemy sklada sie wiele skladnikow, nawet sterowanie linkowe. Powodem takiego dziwnego zachowania sie skrzyni moze byc zbyt niski poziom oleju. Synchronizatory zacierajace sie z powodu braku oleju blokuja wlaczenie biegu, ale tez dosc skutecznie blokuja proby wylaczenia biegu. Moze najlepiej zaczac od sprawqdzenia poziomu oleju? Potem mozna sprobowac dodac jakichs srodkow regenerujacych , jak np. Ceramizer. Oczywiscie , jesli to skrzynia jest powodem problemu. Czasami odrobina oleju czyni cuda w mechanizmie zmiany biegow ( dzwignia, linki, przeguby kulowe, itp... ) . Na wymiane jest zawsze czas. A czasami wizyta u specjalisty, zajmujacego sie naprawami skrzyn biegow rozjasni sytuacje. Lepsze to , niz sluchanie czlowieka, ktory ma problemy ze soba, a tym bardziej z francuzami.
Sumujac: nie poddawaj sie. Na opinii jednego dyskusyjnego mechanika tez nie opieraj sie!
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Marzec 2024, 10:59
dejnekomirek, Przypomniałeś mnie xsare lecącą z Wrocławia w upale i problemy nagle z ciężko chodzącymi biegami mimo że były ..wymiana oleju pomogła na nowy ale nie do końca byłem zadowolony,wlałem preparat od Staszka do skrzyń Xado i na tym nadal służy kolejnemu właścicielowi a minęło sporo lat:) A według tego mechanika była by do remontu .Druga sprawa wsód mechaników mit że jak franncuz to problemy..dlatego chyba u nich widuje tylko ople WV ,skody i japończyki,a nie widać PSA ,Reno..i Fiatów A co do biegów autora to problem powstał nagle czy narastał miesiącami że tak nagle brakło biegów? Bo skrzynia w środku się tak od sobie zaraz nie psuje..W fiacie małym czy dużym to najwyżej wymieniałem synchronizatory a uszczelniacze przy okazji,czasem jakie łożysko na wałku zdawczym
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Marzec 2024, 12:51
Kazda skrzynie mozna naprawic, no chyba, ze w srodku zostala tylko masa opilkow i polamanych elementow. Tyle, ze problem polega teraz na wycofywaniu dostepnosci czesci naprawczych. Nawet synchronizatorow nie mozna zdobyc. Czasami , jeszcze dostepne sa zestawy lozysk i nic wiecej.
Czasami jednak trafiaja sie warsztaty specjalistyczne, majace dostep do czesci i potrafiace uczynic cuda w zepsutej skrzyni. To tylko zmieniacze twierdza, ze skrzynie trzeba wymienic, bo pewnie nigdy nie widzieli wnetrza i z czego sklada sie skrzynia. Czasami maly drobiazg winny, a pan zmieniacz chce wymieniac cala skrzynie, czesto na gorsza.
dejnekomirek, Przypomniałeś mnie xsare lecącą z Wrocławia w upale i problemy nagle z ciężko chodzącymi biegami mimo że były ..wymiana oleju pomogła na nowy ale nie do końca byłem zadowolony,wlałem preparat od Staszka do skrzyń Xado i na tym nadal służy kolejnemu właścicielowi a minęło sporo lat:) A według tego mechanika była by do remontu .Druga sprawa wsód mechaników mit że jak franncuz to problemy..dlatego chyba u nich widuje tylko ople WV ,skody i japończyki,a nie widać PSA ,Reno..i Fiatów A co do biegów autora to problem powstał nagle czy narastał miesiącami że tak nagle brakło biegów? Bo skrzynia w środku się tak od sobie zaraz nie psuje..W fiacie małym czy dużym to najwyżej wymieniałem synchronizatory a uszczelniacze przy okazji,czasem jakie łożysko na wałku zdawczym
Witam problem mój powstał nagle jadąc normalnie autostradą przy zjeździe na mop przy redukcji powstał z 4 następnie już popowrocie na drogę 5 weszła lekko i lewarek zaczął luźno chodzić miałem zapiętą 5 a lewarek szedł luźno w lini prostej na dół pozostjac na 5 wcześniej żadnych objawów nie było wszystko chodziło lux
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Marzec 2024, 18:20
Broda1978, Bardziej bym obstawiał sterowanie na skrzyni i koło lewarka bo na chłopski rozum sama skrzynia musiała by się wcześniej dawać we znaki hałasem lub pracą z kiepską kulturą biegów a nie tak nagle ,chodź mechaniczne uszkodzenie jest możliwe jak jakieś pęknięcie na wodzikach przesuwania kół zębatych,tak że oceń plastykowe pewnie mocowanie pod mieszkiem zmiany biegów i jak coś poszło to linki też się rozregulowały według skrzyni i lewarek zacznie latać-uszkodzenie wewnętrzne w skrzyni raczej nie przeniesie się na lewarek jak się nie mylę..To trzeba wykluczyć i na skrzyni gdzie dochodzą linki mechanizm,bo być może Ktoś ,,czepia'' się skrzyni biegów a jest dobra..Druga sprawa Xsara miała w kombi i sedanie pod lewarkiem od strony podłogi(widoczne z kanału mocowanie na widełkach) i tam wyrabiała się tulejka lub zapiekała narażona na sól i wodę od jezdni- jeśli jest takie rozwiązanie też w tym modelu .Wtedy lewarek też sprawia kłopoty i biegi .Ale to raczej starsze modele,tu już może po nowemu.
Broda1978, Bardziej bym obstawiał sterowanie na skrzyni i koło lewarka bo na chłopski rozum sama skrzynia musiała by się wcześniej dawać we znaki hałasem lub pracą z kiepską kulturą biegów a nie tak nagle ,chodź mechaniczne uszkodzenie jest możliwe jak jakieś pęknięcie na wodzikach przesuwania kół zębatych,tak że oceń plastykowe pewnie mocowanie pod mieszkiem zmiany biegów i jak coś poszło to linki też się rozregulowały według skrzyni i lewarek zacznie latać-uszkodzenie wewnętrzne w skrzyni raczej nie przeniesie się na lewarek jak się nie mylę..To trzeba wykluczyć i na skrzyni gdzie dochodzą linki mechanizm,bo być może Ktoś ,,czepia'' się skrzyni biegów a jest dobra..Druga sprawa Xsara miała w kombi i sedanie pod lewarkiem od strony podłogi(widoczne z kanału mocowanie na widełkach) i tam wyrabiała się tulejka lub zapiekała narażona na sól i wodę od jezdni- jeśli jest takie rozwiązanie też w tym modelu .Wtedy lewarek też sprawia kłopoty i biegi .Ale to raczej starsze modele,tu już może po nowemu.
dzięki za sugestie wg mechanika lewarek i linki są w porządku mówi że na skrzyni jest duży luz na tym chyba wybieraku ogólnie to już on mnie wkurrwia do dziś pajac nie podał mi kodu skrzyni jutro rano zabieram auto od niego tydzień stoi w warsztacie i nic nie robi
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Marzec 2024, 18:11
Broda1978, Oby to nie były domysły, bo zabierak tak na ogół zakryty akumulatorem i jeden by musiał ruszać by drugi widział reakcje..a jak pisałeś stało się nagle..
Witam sorry ze tak późno ale miałem urwanie głowy a więc tak wszystko zakończyło się wymianą skrzyni biegów oczywiście zakupiłem regenerowaną z 2 letnia gwarancja bez limitu km w starej poleciały koła od 5 i 4 oraz wybierak miał straszny luz dodatkowo padały łożyska koszt naprawy regeneracji wstępnie było wycenione na około 3 tys czas realizacji około 3 tyg więc zdecydowałem się na zakup już zregenerowanej tym bardziej że 3 lata temu mój brat też kupił od tej firmy taką skrzynie oczywiście od innego auta i jeździ beż problemu no zobaczymy jak narazie wszystko ok dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem oczywiście mam teraz inne pytania odnośnie zawieszenia ale to już w nowym temacie ten można zamknąć pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Marzec 2024, 17:34
Broda1978, Ostatnio rozebrałem na złom skrzynie z punto gdzie synowi nagle znikł wsteczny-bo się nie przyznał chodź znam przyczyne,,poleciały tryby wstecznego pod obciążeniem na jakie producent nie był przyszykowany,rozebrałem z ciekawości segregując stal od aluminium -więc jeszcze trochę i będzie w żyletkach XD .Dodam że gdyby nie to ,tryby i synchronizatory jak nowe bo kilka lat olej z xado:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum