Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:03   Układ chłodzenia

Kolejna zagadka. Tym razem układ chłodzenia. Gdzie szukać przecieku ? Jest niewielki. Dolewka 1litra wody znika z układu po ok. 50km jazdy po mieście.

1) Nie widać ŻADNYCH plam pod autem
2) Olej czysty
3) Wąż od chłodnicy miękki
4) Pod nagrzewnicą w kabinie sucho
5) Szyby nie parują
6) Ogrzewanie zaczęło pracować w kabinie normalnie :)
7) Z rury wydechowej nie widać pary wodnej

_________________
"MHM"
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Maj 2010, 14:11   

Hydrozagadka :) Nie ma dziury a wycieka he he. Ogólnie w przyrodzie raczej nic nie ginie. Skoro nie wycieka to pewnie paruje?! Czasami jest po prostu mały przeciek w chłodnicy, który pojawia się dopiero pod wpływem temperatury i ciśnienia. Nie widać go na zimnym silniku ale można go zlokalizować czasem tylko jako wykwit tlenków na chłodnicy. W przypadku mosiężnych chłodnic jest on zielonkawy a w przypadku aluminiowych jest biały.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 25 Maj 2010, 00:08   

Możesz dla świętego spokoju sprawdzić to w nocy (niższa temperatura otoczenia) na dobrze rozgrzanym silniku, powinieneś zauważyć parujący z chłodnicy płyn. Jest jeszcze druga możliwość, to co było całkiem niedawno u mnie - podczas jazdy podciekała sobie pompa, a też nie było żadnych śladów

 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2010, 00:31   

a przy okazji brak pary wodnej z rury wydechowej nie oznacza że tamtędy ten litr nie znika, (służbowe seicento po wymianie uszczelki pod głowicą trzyma ilość wody w układzie od 5k km, a pary wodnej nie było :P )

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 25 Maj 2010, 00:41   

No właśnie, tak naprawdę to rurę wydechową najlepiej na węch sprawdzić. Każdy zna zapach spalin, a jeżeli spala jeszcze płyn chłodzący, to powinieneś poczuć lekko słodkawy smak na języku jak się solidnie zaciągniesz ;-)

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Maj 2010, 07:44   

tomektb napisał/a:
a przy okazji brak pary wodnej z rury wydechowej nie oznacza że tamtędy ten litr nie znika, (służbowe seicento po wymianie uszczelki pod głowicą trzyma ilość wody w układzie od 5k km, a pary wodnej nie było :P )


Nie pocieszaj :(

_________________
"MHM"
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 25 Maj 2010, 08:29   

to się Maćku naćpasz jak będziesz sprawdzał ;)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA