No tak tylko ze z tego co mi wiadomo mam tzw uklad z iskra tracona i nie ma u mnie standardowego aparatu zaplonowego a co z tym sie wiaze chyba nie ma zadnej regulacji.Stawiam na jakis walniety czujnik lub ewentualnie sonde ale to tylko moje przypuszczenia.
No więc jeśli nie masz jak ustawić a masz monowtrysk to na samym monowtrysku zapewne jest osadzony sterownik czy jak to się tam nazywa i może to padło i podaje złą mieszankę... chyba ze masz przepływomiesz to tez moze mieszać...
Kolego Citro,troszkę po naszemu proszę)))czujnik stukowy?a cóż to za tałatajstwo?Jeśli chodzi o przepływomierz to też nie wiem czy cos takiego posiadam.Z resztą to się już mniej więcej orientuję.Pierwyj co to chyba trzeba będzie zrobic diagnostykę.Jakis psedo komputer mam pod fotelem,reszta to same czujniki.W kazdym razie nie wyswietla mi sie nic na zegarze ze jako by mialbyc jakis blad.Kiedys owszem,ale wymienilem sonde lambda i kontrolka juz nie swieci.Swiece sa czyste,nieokopcone ani nieopalone,kable w miare nowe.
_________________
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 07:01
Czujnik stukowy jest to taka większa podkładka z kostką. Wyłapuje on stuki silnika potem przekazuje to do kompa skleja wszystko w jedną całośc i wiadomo co je grane. ale nie wydaje misię abyś posiadał coś takiego w 1.6. Co do przepływomierza to jest zazwyczaj umieszczony rzy samym filtrze powietrza ale najlepiej gdybyś zrobił fote silnika to było by wiadomo co masz a czego nie... Ale najlepiej było by podjechać na jakaś stacje diagnostyczną czy coś w tym stylu i niech lukną czy to czasem nie zapłon
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 09:02
i przy okazji sprawdź szczelinę świec zapłonowych, zbyt późny zapłon powoduje strzelanie w tłumik
luzy zaworów (mogą nie domykać)
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 21:38
citro napisał/a:
Strzelanie w tłumik to nic innego jak zła mieszanka albo za dużo powietrza , albo zła dawka paliwa , ale i nie można tu ominąć przeglądu komputerowego i tak:
- analiza spalin
- sprawdzenie przepływomierza powietrza
- sprawdzenie przepustnicy
- pomiar czujnika stukowego spalania i przy okazji zmiana filtra powietrza na nowy
jak to zrobisz to napisz czy pomogło ok????
Samo sprawdzenie na pewno nie pomoże, może co najwyżej zlokalizować usterkę. Jeżeli strzela w tłumik to raczej nie jest winą zbyt ubogiej mieszanki, bo niby co by miało tam strzelać. prędzej mogłoby to być:
- zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzną
- uszkodzony zawór lub nieszczelność na zaworze wydechowym
- brak zapłonu na jednym z cylindrów.
Najprościej by było oddać samochód do warsztatu, tylko niestety może się to wiązać z dosyć dużymi wydatkami. Pomóżmy koledze.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
No wlasnie o to biega by po warsztatach nie jezdzic inaczej bym wam d...y nie zwaracal tylko pojechal,zaplacil i spokoj albo i nie)).Diagnostyka,zla mieszanka terefere...i 150zl poprosze a ja dalej bede w kropce.Chodzi o to by jak najszybciej zlokalizowac przyczyne,wymienic czesc i po temacie.Zapomnialem wam dodac ze jak odkrecilem dolot powietrza nad tym wtryskiem czy gaznikiem,obojetnie jak to zwac to wszystko bylo okopcone,czarne czyli cos zlego sie tam dzieje.Auto pali bez problemowo,zimne czy nie wiec sam juz nie wiem co grane.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 22:09
Sprawdzałeś luzy zaworowe?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 22:11
chętnie byśmy pomogli, co staramy się robić. Tylko określ proszę gdzie strzela , bo w temacie w tłumik, a teraz mowa o okopconym gaźniku wię strzela w gaźnik , a to znaczna różnica
leniuk
Mój samochód: citroen bx
Paliwo: lpg
Wersja:: top
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 8 Skąd: wrocław
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 11:54
ja też mam okopcony ten dolot i raczej wydaje mi się ze to przez odpowietrzanie komory silnika.
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 19:37 Re: strzelanie
latawiec997 napisał/a:
No wlasnie o to biega by po warsztatach nie jezdzic inaczej bym wam d...y nie zwaracal tylko pojechal,zaplacil i spokoj albo i nie)).Diagnostyka,zla mieszanka terefere...i 150zl poprosze a ja dalej bede w kropce.
Jakbyś chciał się kopnąć do Wrocławia, to mógłbym ci polecić bardzo dobrego diagnostę starej daty, który pomógł mi wyleczyć mojego BXa. Z Xantia też raz u niego byłem, to już wjeżdżając na hale powiedział (trafnie !) co dolega silnikowi Dokładniejsze oględziny tylko potwierdziły wstępną diagnozę
Robsonie:luzów nie sprawdzałem ale wydaje mi się że zaworki dzwonią.Tomektb:strzelanie w tlumik swoją drogą a okopcony dolot powietrza swoją i nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego?MHM:We Wrocku bywam od czasu do czasu po rodzinkę na lotnisku ale jak będzie trzeba....narazie auto pali i jezdzi a w portfelu nie za ciekawie((.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum