Wysłany: 13 Październik 2009, 18:28 wymiana rurek od nagrzewnicy
witam kolegów , poszukuję na gwałt dobrego mechanika który by się podjął wymiany tych rurek w ścianie grodziowej od nagrzewnicy bo sam boję się że coś spapram
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Październik 2009, 18:38
No i czego się tu bać? Kiedyś musi być ten pierwszy raz A tak na poważnie to kolega nowe rurki ma? Ja bym zrobił nowe z miedzi i spoko na 100lat! Można kupić miękką miedź i można zrobić cuda
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
[ Dodano: 2009-10-18, 21:43 ]
no i dziś wymordowałem się z tymi rurkami, na siłę wyjąłem blaszaną zawleczkę a potem rurki z nagrzewnicy po lekkim poruszaniu na boki wyszły jak nóż z masła:)nowe kolanka posmarowałem wkoło silikonem wysoko temperaturowym i wsadziłem na ich miejsce, po godzince sprawdziłem no i w końcu mam ogrzewanie w autku:)-CITROEN-CODZIENNIE COŚ NOWEGO
... Ja bym zrobił nowe z miedzi i spoko na 100lat! Można kupić miękką miedź i można zrobić cuda
Witam. Czy kolega mógłby rozwinąć temat w jaki sposób możne wykonać te elementy z miedzi ? Będę wdzięczny ponieważ dzisiaj podczas montażu parownika LPG urwałem kolanko plastikowe łączące nagrzewnice z silnikiem. Problem dotyczy Xantii.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 13:58
grzes1608, musisz dobrać średnicę rurki miedzianej. Występują one w wymiarach 15, 18, 22, i 28mm. Możesz kupić do tego kolanka o kątach 75°, 45° i 67°. Wystarczy to wszystko poskładać i polutować ze sobą. Jeżeli jest to jakiś dłuższy odcinek, to możesz kupić tzw. miękka miedź i dowolnie powyginać. Połączenie i przejścia między rurką miedzianą a elementami silnika możesz uszczelnić silikonem.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum