Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana rurek od nagrzewnicy
Autor Wiadomość
ixemek
ixemek

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1879
Paliwo: diezel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: 13 Październik 2009, 18:28   wymiana rurek od nagrzewnicy

witam kolegów , poszukuję na gwałt dobrego mechanika który by się podjął wymiany tych rurek w ścianie grodziowej od nagrzewnicy bo sam boję się że coś spapram :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Październik 2009, 18:38   

No i czego się tu bać? Kiedyś musi być ten pierwszy raz :) A tak na poważnie to kolega nowe rurki ma? Ja bym zrobił nowe z miedzi i spoko na 100lat! Można kupić miękką miedź i można zrobić cuda ;-)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ixemek
ixemek

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1879
Paliwo: diezel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: 13 Październik 2009, 18:58   

dorwałem nowe rurki od zx-a bo akurat takie mieli

[ Dodano: 2009-10-18, 21:43 ]
no i dziś wymordowałem się z tymi rurkami, na siłę wyjąłem blaszaną zawleczkę a potem rurki z nagrzewnicy po lekkim poruszaniu na boki wyszły jak nóż z masła:)nowe kolanka posmarowałem wkoło silikonem wysoko temperaturowym i wsadziłem na ich miejsce, po godzince sprawdziłem no i w końcu mam ogrzewanie w autku:)-CITROEN-CODZIENNIE COŚ NOWEGO

 
 
grzes1608

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Małopolska
Wysłany: 3 Grudzień 2010, 21:53   

robson napisał/a:
... Ja bym zrobił nowe z miedzi i spoko na 100lat! Można kupić miękką miedź i można zrobić cuda ;-)


Witam. Czy kolega mógłby rozwinąć temat w jaki sposób możne wykonać te elementy z miedzi ? Będę wdzięczny ponieważ dzisiaj podczas montażu parownika LPG urwałem kolanko plastikowe łączące nagrzewnice z silnikiem. Problem dotyczy Xantii.

Z góry bardzo dziękuje za informację :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Grudzień 2010, 13:58   

grzes1608, musisz dobrać średnicę rurki miedzianej. Występują one w wymiarach 15, 18, 22, i 28mm. Możesz kupić do tego kolanka o kątach 75°, 45° i 67°. Wystarczy to wszystko poskładać i polutować ze sobą. Jeżeli jest to jakiś dłuższy odcinek, to możesz kupić tzw. miękka miedź i dowolnie powyginać. Połączenie i przejścia między rurką miedzianą a elementami silnika możesz uszczelnić silikonem.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA