witam,
na dzień dobry sie przywitam, gdyż po raz pierwszy na tym forum
czy ktoś z Was spotkał sie z takim problemem iż wkładając ciągle nowy bezpiecznik F28 (15A) (kierunkowskazy) ciągle go wywala. Jest zwarcie, tylko co tu obstawić czyod razu przełącznik kierunków ? dodam że awaryjne działają. Jak ktoś miał taki problem to prosze o rady w celu wyeliminowania go
Xantia Turbo CT
pozdrawiam
PAweł
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 20 Grudzień 2010, 14:56
Witaj
Ja obstawiał bym na zwarcie w włączniku bo jeśli było by zwarcie gdzieś na kablu to wywalało by tez bezpiecznik podczas włączania świateł awaryjnych. Ale wiadomo to elektryka w niemłodym już aucie więc może to być równie co innego.
przełącznik zespolony podmieniłem i dalej wywala bezpiecznik, czyli problem tkwi gdzie indziej.. narazie nic nie zlokalizowalem, jakies pomysly ?:/
pozdr
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 21 Grudzień 2010, 21:25
jeżeli też już sprawdziłeś przekaźnik kierunkowskazów , to sprawdź pozostałe odbiorniki podpięte pod F28 (np. silnik wycieraczki tylnej obciąża na tyle mocno że po włączeniu kierunków bezpiecznik nie wytrzymuje)
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Grudzień 2010, 00:13
atheo, Pozostał ci już tylko przerywacz kierunkowskazów Pewno on powoduje zwarcie.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 14:41
Skoro odłączanie po kolei odbiorników nic nie daje, to wina może leżeć gdzieś w przewodach zasilających te odbiorniki. Tutaj niestety już nie jest tak łatwo. bo trzeba by szukać po wiązkach po kolei jak zasilają odbiorniki.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 19:36
Najgorzej jak autko jest po jakimś dzwonie i blacharze się do niego dobierali. Wtedy to różne cuda mogą się wydarzyć. Wystarczy lekko podpalona izolacja lub ostra krawędź blachy, która potrafi robić takie właśnie fajerwerki z bezpiecznikami. A dojście do tego co jest powodem, czasem bywa niezwykle trudne...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum