Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Twardy hamulec
Autor Wiadomość
Proximate

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Lipiec 2011, 16:50   Twardy hamulec

Witam to mój pierwszy post na tym forum dlatego pozdrawiam wszystkich.
Otóż jechałem dzisiaj odebrać starszych z dworca i jak to w mojej Xsarze bywa silnik mi padł zjechałem na pobocze, jak się okazało brak paliwa (niby kontrolka się świeciła, ale powinno starczyć na 60km dlatego nie ufajcie jej w ogóle). Poleciałem po paliwko na Shella, wróciłem, odpaliłem i zauważyłem, że hamulec jest twardy, tzn. działa tylko jego górna strefa, niżej nie ma siły docisnąć, jestem ciekaw czym jest to spowodowane, nie ma zimno ani nic.
ABS nie mam, tylko wspomaganie, ale to chyba nie ma tu znaczenia.

Innym problemem jest dźwięk jaki wydaje się podczas nawet niewielkiego kręcenia kierownicą, jest on bardzo słyszalny, taki mechaniczny, jakby buczenie, im więcej kręcę tym bardziej buczy, dlatego wymieniłem sworznie, na chwilę pomogło, teraz jest gorzej.
Kolega powiedział, że mogą to być drążki kierownicze. Jak coś to mogę nagrać ten dźwięk.

Inna sprawa to gasnący silnik, z tym jest problem, bardzo często gaśnie jak jest obciążone auto, nawet jeśli jest 1 pasażer, jak sam jestem to rzadziej. Odpalam kilka razy i gaśnie, za którymś dodam gazu i jadę. Pierwszą oznaką tego, że zgaśnie jest albo szarpnięcie nagłe, albo dodaję gazu i nie ma reakcji, zwalniam powolutku aż zgaśnie gdzieś w zatoczce.
Ogólnie kupiłem strasznego grata troszkę wbrew mojej woli, ale trzeba żyć dalej i nie ufać ludziom. Byłem z tym u mechanika myśląc, że jest to silnik krokowy, powiedział niby, że silniczek jest ok, że sprawdzali, choć nie był to pewny mechanik, jakiś wieśniak kręcił, że silniczek może załatwić do Xsary za 250zł, to wyśmiałem i pojechałem, szczególnie że mogę kupić bez problemu w dodatku za 40zł ;)
Inni forumowicze pisali też o sondzie lambda.

A co wy o tym sądzicie jeśli chciało Wam się to w ogóle przeczytać? :)

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Lipiec 2011, 23:06   

Co do buczenia podczas kręcenia kierownicą to sprawdź czy masz wystarczającą ilośc płynu we wspomaganiu.

Co do wskaźnika paliwa to niestety trzeba się do tego przyzwyczaić - w AX wskaźnik poniżej połowy zbiornika żył własnym życiem, razem z kontrolką, w Xantii już mi pokazuje prawidłowo w całym zakresie.

Co do hamulca to powinien być twardy, pytanie: czy hamulce działają prawidłowo?

Co do gaśnięcia to mam pytanie:
wymieniałeś filtry paliwa i powietrza, czy często jeździsz "na rezerwie"
takie objawy mogą towarzyszyć zapchanym filtrom, lub np. dogorywającej pompie paliwa.
Sinik krokowy jest odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym, więc raczej on odpada.
Czy silnik czasami Ci nie kopci????

A tak w ogóle to witam na naszym forum. Wszystkie posty są tu czytane i na pewno rozwiążemy twój problem. Obiecuje że jeszcze będziesz bardzo zadowolony ze swojej cytrynki.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Proximate

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lipiec 2011, 09:11   

Płyn jest ok, też mi to wpadło do głowy, dolałem nawet trochę.

Hamulce, hmm teraz jak odpalam to przyciskając pedał do oporu (nie jest twardy) słyszę jakby powietrze wydobywające się odziwo z pedała, choć hamulce działają w porządku, twardnieją ale później miękną, co nie zmienia faktu że 2 dni temu tak nie było.

Co do silnika, tak często jako student na rezerwie pylam :D
Jeśli chodzi o krokowy, no to najpierw przed wizytą u tandetnego mechanika gasnął nonstop jeśli był na luzie, lub sprzęgło wciskałem, od razu, teraz mechanik podkręcił mi przepustnice (chyba, nie znam się) i jałowy ma 1k obrotów, ale też czasem zgaśnie, zauważyłem że częściej jak jest ciężar większy. Silnik nie kopci, ale czasem obroty skaczą.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 19 Lipiec 2011, 12:50   

Podejrzewam że silnik ciągnie gdzieś lewe powietrze. Musiałbyś sprawdzić układ dolotowy za czujnikiem przepływu powietrza, czyli w zasadzie od miejsca gdzie jest przepustnica do kolektora dolotowego, prawdopodobnie gdzieś tam silnik zaciąga powietrze z poza układu i ma za ubogą mieszankę.
Osobiście radziłbym zalać odrobinę więcej paliwa i utrzymywać stan paliwa ponad rezerwą. Inaczej zajedziesz pompę paliwa i kolejne koszty związane z jej wymianą.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Lipiec 2011, 22:29   

Proximate, Przysłuchaj się pompie paliwa. Może po prostu dogorywa, jak już wcześniej wspomniał Robert. Sprawdź czy równo ona chodzi (na słuch), przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Proximate

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 19:48   

Jestem totalnym laikiem, nie wiem jak mam to sprawdzić, jak przekręcam kluczyk bez odpalania silnika to słyszę co prawda jakiś odgłos pracującej częsci ale jak mam stwierdzic ze jest nieprawidlowy to nie wiem.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 23:44   

Posłuchaj czy odgłos jest jednostajny, jednorodny. Jeżeli słychać że przerywa, lub odgłos pracy pompy się zmienia tzn. że coś jest nie tak.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Proximate

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 25 Lipiec 2011, 18:47   

Ale jak daje na zapłon ( rozumiem, że pozycja bez odpalania silnika ) to słyszę tylko przez jakieś 2s mechaniczny dźwięk i potem przestaje. Jak odpalam to z podkręconą przepustnicą (?) mam na wolnym ok 900-1200 rpm, bo inaczej by gasł non stop. I też się wtedy zdarza, że obroty skaczą w granicach 200-300rpm bez powodu.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Lipiec 2011, 18:28   

dokładnie tak powinno być, pompa przez jakiś czas tłoczy ciśnienie, ale już wtedy można posłuchać jak chodzi - czy jednostajnie, czy nie przerywa, mi zdarzało się że pompa nie załączała się co jakiś czas i trzeba było np. postukać w nią żeby w ogóle zaczęła pracować

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA