Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik krokowy, gaśnie na gazie
Autor Wiadomość
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Październik 2011, 18:32   silnik krokowy, gaśnie na gazie

Rozjaśnijcie mi w głowie bo widzę ciemność :-/

Jak to mówią, lepsze jest wrogiem dobrego. Ponieważ mam autko od 3 miesięcy więc postanowiłem skontrolować instalację gazową. Po regulacji zaczęły się problemy. Po przełączeniu na gaz spadały obroty i dojazd do świateł wyglądał tak: gaz,hamulec, gaz,hamulec, gaz...... Jak już był dobrze ciepły to obroty 1000 - 800, ale potrafiły spaść i klops - silnik stop. Kolejna regulacja niewiele pomogła. Zmieniłem gazownika a ten zaproponował wymianę reduktora. Uległem (frycowe się płaci). Teraz po wymianie po przełączeniu na gaz od razu gaśnie. Jest problem poradźcie coś. Ten drugi gazownik podczas regulacji odłączył silnik krokowy (zdjął kostkę) i stwierdził, że po odłączeniu na gazie silnik powinien stanąć. a tego nie zrobił. Konkluzja była taka, że trzeba wymienić silnik krokowy. Czy tak jest faktycznie??? Doradźcie coś, bo czuję, że niepotrzebnie wpędzam się w koszty.
Jutro jadę reklamować usługę.

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 10 Październik 2011, 19:50   

Zmień gazownika - masz zapchane filtry gazu , w reduktorze dolna śruba klucz 22 lub 24 to filterek metalowy , przedmuchaj powietrzem powinno być lepiej . Silniczek krokowy musi być podłączony bo inaczej nie będzie chodził tak jak trzeba .
Pozdrawiam
Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Październik 2011, 19:51   

Jeżeli jest to wina krokowca, to powinien też gasnąc na benzynce. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Październik 2011, 20:11   

Na benzynie nie gaśnie a reduktor jest nowy, więc i filtry są ok. Na razie gazownika nie zmienię bo będę reklamował. Obawiam się, że będzie szukał wszędzie przyczyny ale nie u siebie. Wydaję mi się, że to sprawa regulacji i poświęcenia czasu .

Co się wydarzy jeżeli na pracującym na benzynie silniku, zdejmę kostkę z silniczka krokowego? wolę się zapytać niż samemu spróbować i oczy postawić w słup :shock:
Mam też takie wrażenie, że pracujący na wolnych obrotach silnik jest tak jak by cyklicznie "przyhamowywany". Koreluje mi się to z cykającym zaworem. Na gazie (jak pracował) było to wyraźniejsze i w momencie cyknięcia spadały delikatnie obroty. Ale to tylko takie moje odczucie.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Październik 2011, 20:35   

Przed wymianą silnika krokowego sprawdź jego oporność - powinna wynosić około 20 ohm.

Ale jeśli na benzynce jest ok, to wymiana mija się z celem.
Co do odpinania wtyczki na ruchu - nie poradzę. Nie próbowałem. Szkoda by było coś uszkodzić.
Jaką masz instalkę lpg? Po wymianie parownika autko chodziło prawidłowo?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Październik 2011, 20:40   

Reduktor jest firmy AGC
Właśnie po wymianie reduktora mam te problemy. Na starym reduktorze po regulacjach zaczął trochę figlować a po wymianie to już katastrofa.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Październik 2011, 20:48   

Kaczor napisał/a:
Reduktor jest firmy AGC
Właśnie po wymianie reduktora mam te problemy. Na starym reduktorze po regulacjach zaczął trochę figlować a po wymianie to już katastrofa.


To czym prędzej jedź do tego gościa co napsuł i niech to reguluje do tego czasu, aż zacznie chodzić jak ta lala.

Chodziło mi o rodzaj instalacji - sekwencja, czy cóś inszego?

Filtry też były wymieniane?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Październik 2011, 21:03   

Jeśli chodzi o instalację to nie mam zielonego pojęcia. Wiem jedynie, że nie jest to wtrysk gazu. Sądzę, że poprzedni właściciel założył najprostrzą. Filtry są nowe bo i reduktor jest nowy.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Październik 2011, 20:39   

Powinieneś mieć dokumentację lpg, tam jest nazwa instalacji.

Moja rada taka - jeżeli na benzynie chodzi prawidłowo, a na gazie nie chce - to męcz tego gazownika do skutku. Miał naprawić - nie zepsuć do końca. Zaraz wyjdzie, że masz połowę osprzętu silnika do wymiany. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Październik 2011, 20:46   

Dzisiaj gazownik pół godziny się męczył. Jest lepiej ale to jeszcze nie to. Jutro nawiedzę go ponownie.
Dzięki za posty :-)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Październik 2011, 20:50   

Kaczor napisał/a:
Dzisiaj gazownik pół godziny się męczył. Jest lepiej ale to jeszcze nie to. Jutro nawiedzę go ponownie.
Dzięki za posty :-)


Tak trzymaj. Ma chodzić jak pszczółka. :-)

Przypomniało mi się jeszcze. Dla dobrej pracy auta na gazie bardzo ważny jest stan filtra powietrza i świec. ;-) Jak będą w kiepskiej kondycji, to też możesz mieć problemy ze stabilną pracą. :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA