Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.1td i pompa LUCAS EPIC....
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 13:11   

tomasz102, Rozumiem, że uszczelniłeś pompę i nic nie cieknie? Możliwe, że zaciąga powietrze z układu zasilania paliwem. Pewno jakaś nieszczelność występuje na rurkach doprowadzających paliwo. Pompa, nawet jak sporo cieknie to raczej jest problem z odpaleniem. Jak już odpali to nie ma różnicy w mocy. Wnioskuję to na przykładzie pompy Anety, która dosłownie leje paliwem. Po dłuższym kręceniu auto idzie jak burza.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 14:01   

Poczytaj sobie tutaj może coś ci wpadnie do głowy

http://www.motofakty.pl/a...wydechowej.html


Kolega wspomniał że kopci mu na biało ?


Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 14:36   

Heh, nie strasz "lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. "

Myślę, jednak że to nie płyn chłodniczy, nie mam nigdzie nalot pod korkiem, płynu nie ubywa.

A co myślicie o zapowietrzonym wtrysku?
Małym ciśnieniu pompy?
Dalej mam co jakiś czas banieczkę tej -><- wielkości w przewodzie paliwowym :027:

Czemu nie wziąłem 2.0 16v :-/ :-P ? (bo nie było w skórze hehe)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 15:21   

tomasz102 napisał/a:
Czemu nie wziąłem 2.0 16v :-/ :-P ? (bo nie było w skórze hehe)
Nie pisz bzdur ;) 2,1TD to wspaniały silnik! (Oprócz pompy ;) ). Słuchaj. Najlepiej było by podłączyć pod LEXIĘ twój bolid. Spróbować przyspieszyć wtrysk. Może to po prostu kąt wtrysku jest powodem? Sprawdziłeś dokładnie jeszcze raz ustawienie pompy wtryskowej? Może jest kopnięta o jeden ząbek? Czasami się tak zdarza... Wtedy będą objawy identyczne jak opisujesz. Nierówne, falujące obroty, biały dym z rury wydechowej. Myślę ,że to będzie jakaś taka błahostka.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 19:09   

Co do silnika to ja bym go nie zamienił na żaden inny :lol: z tym że ja mam pompę paliwa BOSCHA , Autko mi służy parę naście lat przejechało ponad 1,5 miliona kilometrów i nadal śmiga lepiej od niektórych nowych :-P wiec nie masz złego serduszka w tym autku 8-) jak już się uporasz z problemem docenisz co masz zwłaszcza na stacji paliw przy spalaniu koło 6 litrów na 100km. A wracając do tematu to tak jak kolega Robson podpowiada może być wtrysk nie w tym punkcie ustawiony i tez tak się będzie działo , aczkolwiek ten pęcherzyk powietrza mi się nie podoba , u mnie jak łapał powietrze też chodził nie równo , a silnik jest bardzo czuły i lubi jak się go pieści i dba .
Częsta przyczyna łapania powietrza / miejsce to /
-łączenie wężyków pod nogami pasażera pod podłogą za silnikiem
-filtr paliwa / przewody albo spust wody od spodu w filtrze czasem pompka ręczna /
-no i przy samej pompie wtryskowej często się uszkadza przewód

Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 20:58   

Dzięki za dobre słowo, na dniach będe po znajomości u jakiegoś speca od diesli, myślę, że on pomoże.

Pozdrawiam

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 16:40   

Jestem ciekaw co dokładnie zrobiłeś przy tej pompie ?
Jakie wymieniłeś oringi ?
Czy odkręcając zawór przelewu,policzyłeś ilość obrotów ?
w załączonym pliku pdf tutorialu wymiany uszczelek brakuje jeszcze tego
Czy w rurce powrotu znajduje się powietrze ?



epic.jpg
Plik ściągnięto 996 raz(y) 291,55 KB

epic2.jpg
Plik ściągnięto 916 raz(y) 252,18 KB

epic3.jpg
Plik ściągnięto 1096 raz(y) 264,46 KB

epic4.jpg
Plik ściągnięto 877 raz(y) 236,06 KB

epic6.jpg
Plik ściągnięto 886 raz(y) 329,61 KB

epic5.jpg
Plik ściągnięto 864 raz(y) 304,36 KB

epic7.jpg
Plik ściągnięto 978 raz(y) 222,14 KB

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 16:58   

śruba ,zawór przelewowy ...



sruba regulacyjna.JPG
Plik ściągnięto 916 raz(y) 93,22 KB

 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 17:17   

Siema!

Jeszcze raz dzięki za pomoc, temat nieaktualny, Xanita pociska aż miło!

Przed chwilą wyprzedziłem kąt wtrysku i jak ręką odiął, Epic podobno do -4 st. koryguje kąt.

Hahaha, no kurde nie mogę się nacieszyć.
Dzisiaj P.O.D (powolny objazd dzielni) przez całą noc :D

Na dniach postaram się wrzucić trochę materiałów z jakich korzystałem.

A wymieniłem wszystkie uszczelniacze w pompie, oprucz elektrozaworu gaszenia silnika (uszczelniacz zintegrowany z tłoczkiem, ale to dlatego, że go nie było w zestawie i był w doskonałym stanie)

p.s. Wczoraj oglądam emotki na tym forum i mówie na !@#%^^&%^& te nadole... teraz wiem:


" :DDDDDD "

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 17:30   

tomasz102 napisał/a:
wyprzedziłem kąt wtrysku i jak ręką odiął

czyli "diabeł tkwił w szczegółach" ;-)
tomasz102 napisał/a:
kurde nie mogę się nacieszyć.

należy Ci się duże :564:
***************
Automach napisał/a:
Autko mi służy parę naście lat przejechało ponad 1,5 miliona kilometrów i nadal śmiga lepiej od niektórych nowych

jestem pełen podziwu :shock:
:564: :599:

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 17:56   

Ja w moim planuję w przyszłym roku kapitalkę bo nie chcę by coś się stało mojemu serduszku :-P
Tomasz102 - moje gratulacje teraz ciesz się z przyjemności jazdy wspaniałym autkiem z HA.


Pozdrawiam Krzychu ;-)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 18:07   

tomasz102, Nic tylko pogratulować.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 23:17   

tomasz102, Widzać było tak jak pisałem - zbyt późny wtrysk. Czyli było trzeba ruszyć pompą wokół osi, czy może przestawiłeś ją o jeden ząbek?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 23:35   

Ruszyłem ją z 2-3 milimetry, teraz muszę się doedkukować na jakiej zasadzie ustawia się pompę i co jest do tego potrzbne.

Ale jutro zadzonie do Sobótki, albo do innych pompiarzy ile by za to chcieli.

A wiem, że jeszcze nie jest idealnie, bo wcześniej 150 to na dotknięcie miałem, a teraz muszę nieźle deptać.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 23:44   

tomasz102, Musisz go podłączyć pod kompa i zobaczyć jaki kąt wtrysku jest w tej chwili. Możliwe, że dostroisz go programowo, bez ruszania pompy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA