Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 21:09 ZX 1.8i problemy z wyciekami
Witam,
Postanowiłem napisać ponieważ mam 'drobny' problem z wyciekami od jakiegoś roku...
Generalnie chodzi o wycieki oleju na kolektor wydechowy, spalanie go, co powoduje podtruwanie mnie w kabinie samochodu.
Problem pojawia się tylko na mrozie.
Własciwie to pamietam trzy zdarzenia:
1) Wyciek na kolektor --> warsztat i uszczelnienie pokrywy zaworowej. Niby ok!
2) Powtórka z rozrywki --> warsztat i wymiana uszczelki, sprawdzenie odmy. Niby ok.
3) Wyciek na niemal cały silnik - wydaje się, że jedynym miejscem wycieku był bagnet, bo został wysuniety. Niestety warsztat wypiął się na mnie i kazał obserwowac wyciek.
Wyciek ustąpił z wiosną.
Teraz robi się zimno i znowu zaczyna się pocić....
Zna ktoś podobny problem?
Będę wdzięczy za wszelkie sugestie.
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 21:19
jarulis, Sprawdź samemu czy wąż od odmy nie jest zgięty bo z tego co piszesz to ten warsztat to tylko nazwa , a żadna jakość i pojęcie , sądzę że kolega Jacoll ma rację
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 21:30
Dzięki. Sprawdzę. Mam zamiar zająć się tym sam.
Dzwoniłem ostatnio do salonu Citroena dowiadując się o cześci. Dowiedziałem się, że są w tym silniku dwie obmy. Szukam informacji na ten temat.
Zasugerowano mi wcześniej nową uszczelkę pokrywy zaworowej - w miarę możliwości oryginał. Tu pytanie, czy sama uszczelka wystarczy, czy pod śruby przychodzą jakieś specjalne uszczelnienia? Trzeba czekać i kosztuje to masę kasy a salon nie potrafi odpowiedzieć, czy to same nakrętki, czy nakrętki z uszczelkami...
jarulis, Zawsze możesz spróbować zrobić uszczelkę z silikonu odpornego na wysokie temperatury. Troszkę szkoda kasy na serwisy, które nie do końca są ok.
Tylko przed położeniem silikonu posmaruj delikatnie olejem pokrywę i głowicę, co byś później mógł odkleić.
Co do tej odmy, to trzeba się troszkę pogimnastykować w okolicach silnika i powinieneś ją znaleźć. Wiem, że pogoda troszkę do bani, ale dla chcącego nic trudnego. Niestety nie znam Twojego autka i nie potrafię Cię naprowadzić na te odmy tak z marszu.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Grudzień 2011, 23:13
Jacoll napisał/a:
Tylko przed położeniem silikonu posmaruj delikatnie olejem pokrywę i głowicę, co byś później mógł odkleić.
A po co to później odklejać ?! Poza tym, to we wszystkich nowych autach stosuje się silikon i uszczelek już nie ma bo to droższa impreza, niż zaklejanie silikonem.
Lepiej to odtłuścić i przykleić porządnie silikonem i po sprawie. Jak będzie odma zapchana, to bagnet wywali a oleju z pod pokrywy nie ujrzysz
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Grudzień 2011, 19:39
Ok, ale uszczelkę już zamówiłem więc wymienię.
Przy okazji sprawdzę luzy zaworowe i zamknę wszystko.
W motocyklu nigdy nie silikonuję, bo kontrolę luzów zaworowych robię co 2-3 sezon a uszczelka zasilikonowana jest do wywalenia. Tutaj jak z zaworami będzie ok, to mogę zamknać na wieki wieków
Znalazłem service manuala Haynes'a do ZX, ale szczegółów owych odm nie widzę.
Jak znajdę chwilę to porobię wszystko i zdam relację, żeby zamknąć temat.
PS. Jakby ktoś chciał tę serwisówkę np. umieścić na forum to mogę przesłać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Grudzień 2011, 20:50
Rozebrałem wszystko i mam mały problem. Pokrywa zaworów przy wykręcaniu strzeliła mi na jednej śrubie. Zastanawiam się nad wymianą całości... Co prawda pęknięcie to nie jest jakieś ewidentne rozerwanie. Pojawiły się dwie rysy wokół tej śruby. Wszystkie te śruby mają oringi uszczelniające i chyba nie ma sensu zostawienie tego - taki erzac ;/ Bo zachwilę do tego bedę musiał wrócić...
Pytanie: ma ktoś na zbyciu pokrywę zaworów i filtra do silnika XU7JP 1.8 8V ?
Byłbym zapomniał, odma była 'zarąbana' masłem na całej długości.
Poczyściłem i zmontuję. Dla pewności jeszcze sprawdzę kompresję, ale jestem pewien, że żaden z tych mechaników co to mi wycieki robili w zeszłym roku do odmy nie zajrzał.
A to oznacza, że jeden mnie okłamał.
teraz sobie przypomniałem, że to ten sam co 3 lata tamu pocisnął mi kawał, że ten silnik ma hydrauliczną regulaję zaworów ;/ Banda oszustów, i jak tu nie bawić się we własnym garażu?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 23:21
Mam pytanie: czy ktoś się orientuje na temat dopuszczalnych wymiarów krzykwek wałka rozrządu w silniku XU7JP ???
Mam znaczne rozbieżności od 46,35mm do 43,05mm.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Grudzień 2011, 10:36
jarulis, Porównaj wszystkie krzywki ssące oraz wszystkie wydechowe. Na pewno powinny być równe. Wcześniej wszedłem na twój post o kupnie wałka i od razu się domyśliłem o co biega Przyjrzyj się powierzchni szklanek. Krzywki będą zużyte w miejscach, gdzie szklanki mają zużytą i zmęczoną powierzchnię styku z krzywką.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Grudzień 2011, 15:58
robson, Włąśnie porównałem i wygląda na to, że jedna krzywka jest zmaltretowana IN 3-go cylindra. Jest tam największy luz zaworowy (0,28mm) przy pozostałych od 0,19-0,22mm - czyli norma. Wymieniona wyżej krzywka ma również najmniejszy wymiar: 43,05mm.
Co do wymiarów krzywek nie ma żadnej reguły - wymiary od 44,1 dochodzą do 46+ na 3 zaworach. Bez znaczenia czy IN czy EX. Luzy zaworów EX mieszczą się w normie +-0,05 od 0,40mm.
Mówisz nowy wałek? + popychacze + uszczelnienie wałka.
Nie sprawdzałem jeszcze kompresji, a ona powie wszystko.
Najbardziej teraz interesują mnie wymiary i informacja jak daleko jest u mnie od nominału. Ogłoszenie dałem na wypadek okazji, ale zobaczymy jak to będzie. Nowy wałek ponad 700zł....;/
Poniżej fotka feralnej krzywki:
Czy nie jest przypadkiem tak, że krzywki zaworów wydechowych mają inny kształt (bardziej ostry) niż krzywki zaworów ssących?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 22:01
jarulis napisał/a:
Włąśnie porównałem i wygląda na to, że jedna krzywka jest zmaltretowana IN 3-go cylindra. Jest tam największy luz zaworowy (0,28mm) przy pozostałych od 0,19-0,22mm
Trochę zły tok myślenia kolega ma. Zauważ, że w tym momencie krzywka nie dotyka szklanki i nie może się wyrabiać Jedyne co to podczas naciskania szklanki, wierzchołki krzywek się wycierają.
jarulis napisał/a:
Wymieniona wyżej krzywka ma również najmniejszy wymiar: 43,05mm.
jarulis napisał/a:
Co do wymiarów krzywek nie ma żadnej reguły - wymiary od 44,1 dochodzą do 46+ na 3 zaworach.
Jedno drugiemu przeczy w tym wypadku
jarulis napisał/a:
Nie sprawdzałem jeszcze kompresji, a ona powie wszystko.
No i tu także kompresja ci nic nie powie. No chyba ,że masz gdzieś padnięte pierścienie. (Lub nie było by krzywki w ogóle). Przy tak niskich obrotach (podczas testu kompresji), nie będzie żadnej różnicy. Różnica będzie dopiero przy wysokich obrotach silnika. Będzie to różnica w szybkości napełniania się cylindra i jego opróżniania - co za tym idzie - wpłynie to na spalanie i moc silnika.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Grudzień 2011, 01:26
Ale, ja nie przedstawiam toku myślenia tylko fakty - wymiary, które zmierzyłem.
Jedna krzywka - IN na 3-cim cylindrze jest zniekształcona - przytarta tak, że jej wierzchołek ma już delikatną krawędź, co również widać na zdjęciu.
Luz zaworowy + wymiar samej krzywki są takie jakie podałem, niezależnie od interpretacji. I niestety wymiar tej krzywki jest najmniejszy (43,5mm), następny (innej krzywki) ma 44,1mm, a najleprze 3 krzywki mają powyżej 46,2mm. Myślę, że 2,7mm różnicy to dość sporo. Mógłbym spróbować skasować luz zaworowy o te 0,05mm, ale zastanawiam się czy to ma sens, bo przecież będzie się stale zmniejszał.
Co do kompresji to pomiar powie przede wszystkim czy jest odpowiednia.
Jeśli nie będzie odp. ciśnienia to wykonam próbe olejową i w zależności od wyników będę wiedział czy to wina pierścieni, czy zaworów.
Prawdopodobnie zamknę to teraz i wrócę do tematu w lecie. Wtedy kolejny raz pomierzę i będę wiedział, czy i jak bardzo to zużycie postępuje. Obecnie potrzebuję samochodu więc skupię się na rozwiązaniu problemu wycieków. Dzięki za podpowiedzi.
PS. Wymiary nominału + tolerancja wymiarowa krzywek nadal mnie interesują. Pozdrawiam.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Styczeń 2012, 00:05
W materiałach jakie posiadam nie ma informacji na temat znaków - pozycji ustawienia wałka rozrzadu względem wału korbowego. Na co zwrócić uwagę. Wyjmuję sam wałek a nie mam żadnego przyrządu ustalającego. Da tak radę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum