cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 23:34 co to jest ?
Jak w temacie, i za co odpowiada ? Znajduje się przy komputerze.
Pytam bo za nic nie mogę uporać się z świecącą kontrolką silnika.
Po skasowaniu błędów gdy silnik osiągnie 80 stopni to zapala sie kontrolka silnika i świeci do odwołania, sonda sprawna, czujniki temperatury wody nowe oba.
Wymigane błędy to tylko 51 (sonda), ale jestem przekonany w 100% że jest sprawna bo podmieniałem już trzy inne i nadal to samo, spalanie b.duże
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 23:39
To jest BITRON, przekaźnik sterujący pracą cewki zapłonowej i pompy paliwa.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 23:50
A ja myślałem że może to jest odpowiedzialne za pracę sondy.
A może komputer jest uszkodzony i nie obsługuje sondy poprawnie?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Styczeń 2012, 23:53
Dodam tylko że Bitronem steruje komputer.
Zasada jest taka: najpierw odczytujemy kod błędu, szukamy przyczyny, potem kasujemy błąd. Inaczej to szukanie igły w stogu siana, a przy okazji może nas to drogo kosztować.
Dzieje się tak na gazie, na benzynie???
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Ostatnio zmieniony przez robert 11 Styczeń 2012, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
Jak znam zycie to pewno kontrolka silnika zapala sie na gazie.
Od czasu do czasu u mnie sie tez zapali, ale gasnie. Zla mieszanka na gazie.
cytrus - a jak przelaczysz na paliwko, to kontrolka dalej swieci?
_________________ Pozdrawiam Jacek
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 00:23
silnik pracuje bardzo równo na paliwie jak i na gazie, spadku mocy nie ma, na paliwie to w zasadzie nie jeżdze ale nawet jak zapale zimny silnik i popracuje tak do zagrzania się 80stopni to i tak zapali się kontrolka i świeci ciągle.
W takim stanie rzeczy na gazie bedzie to samo.
Probowales zerowac kompa? Odlacz aku na noc i sprawdz co wyjdzie rano. Przydalo by sie podlaczyc autko pod Lexie. Moze cos sie znajdzie.
Kontrolka zazwyczaj sygnalizuje zla mieszanke. Odczyt z sondy. Jezeli sonda jest "dobra" (tak jak twierdzisz), to moze cos z wtryskami? Przy ciaglej jezdzie na lpg wtryski potrafia sie zapiec.
Takie moje przemyslenia. Tylko dlaczego zapala sie na lpg? Wtryski paliwa sa wylaczone. Chyba, ze ich nie domyka i zaczyna sie caly cyrk z kontrolka.
_________________ Pozdrawiam Jacek
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 19:12
Żadna z powyższych przyczyn, wtryski dwa dni temu wymieniłem stare lały prawdopodobnie.
Emulator wtryskiwaczy działa poprawnie bo odłącza wtryskiwacza gdy pracuje na gazie.
Jedno manie zastanawia czy mimo że ja mam blosa to powinienem mieć założony emulator sondy lambda, wiem że do mixera to potrzebne jest bo steruje dawką gazu ale blos chyba tego nie potrzebuje bo działa na zasadzie podciśnienia, ale czy w tym czasie komputer nie łapie jakiś błędów
Robiłem test: na noc odłączałem kleme żeby zresetować ecu. rano odpalam samochód na paliwie i czekam aż się zagrzeje do normalnej temp. ale w chwili gdy osiąga magiczne 80c włącza się błąd.
kolejny test wykonałem podobnie z tym że rano odpalam auto i od razu przełączam na gaz i scenariusz się powtarza 80c. i kontrolka świeci jak na choince.
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 19:34
Tyle że czujniki są nowe, a to nie jest tak że jak jest zimny silnik to obroty są nie co większe? mam jeszcze jeden komplet czujników co prawda używanych ale może faktycznie nowy nie znaczy lepszy.
Jeden czujni jest od wskaźnika a drugi od ecu. tylko który jest który niebieski czy zielony?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum