cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Styczeń 2012, 21:10
Ze schematu wynika że sonda idzie do do biegunów 10 i 28 w sterowniku, czyli podłączając do tych biegunów woltomierz napięcie powinno być takie jak na przewodach z sondy, jeśli napięcia nie ma sprawa jest jasna- nie łączy.
A przypomniało mi się właśnie z sondy wychodzą dwie wtyczki biała i brązowa (chyba) jedna to grzałka druga to plus i minus (sygnał do ecu.) ale ja mam w tych przewodach co dają sygnał jeszcze przewód bez izolacji który jest jak by odcięty (odłączony) i nigdzie nie mogłem zlokalizować z czym mógł bym go połączyć, według wskazań miernika jest to minus lub masa.
Może właśnie przez to że ten przewód jest nie podłączony ecu. wariuje?
Wie ktoś co to za przewód? (na schemacie to chyba ta linia prowadząca w duł)
frr.jpeg tak jak na fotce wystaje z wiązki jeszcze jakiś goły przewodzik ucięty
Czujnik temperatury dla ecu ma kolor zielony.
Co do sondy, to musza byc podpiete 4 przewody. Dwa dla grzalki (biale - o ile dobrze pamietam) i dla ecu (ciemne kolory - chyba czarny i szary).
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 09:39
henryxm napisał/a:
robert napisał/a:
Dodam tylko że Bitronem steruje komputer.
?
Raczej odwrotnie
Ja tam będę się upierał dalej przy swoim. nawet na załączonym schemacie widać, że jeden przekaźnik bitrona załącza napięcie na wtryskiwacze, cewkę, i regulator wolnych obrotów (komputer steruje tymi elementami za pomocą masy), natomiast drugi przekaźnik załącza napięcie na pompę paliwa i grzaniem sondy lambda i tym obwodem steruje komputer.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Styczeń 2012, 10:15
robert, Żeby zadziałał jakikolwiek element w tym silniku w pierwszej kolejności napięcie podaje przekaźnik Bitron ,który nie jest w żaden sposób sterowany jak tylko przez stacyjkę .Sterownik ECU nie steruje w żaden sposób tym przekaźnikiem.
******
Spierać się nie będę a jedynie wspierać po jest JEST TWORZONA IDEA FORUM by sobie nawzajem pomagać
cytrus, Jak temat? Coś nic nie piszesz? Znalazłeś przyczynę? Pochwal się!
_________________ Pozdrawiam Jacek
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Styczeń 2012, 19:46
A jakoś zapomniałem o tym, całkowicie olałem tą kontrolkę świeci się nadal i ciort z nią może wyjmę żarówkę
Teraz mam nową zabawkę bo moje auto zaczyna jeździć na "wodzie"
Wcześniej jak pisałem w innych postach palił mi różnie bo od 14 do 16,5l na setkę ale na odcinkach dwa razy po 10km.
Od kiedy znalazłem w sieci temat z generatorem wodoru to sobie taki skonstruowałem i zamontowałem do cytryny i powiem wam szczerze że sam nie mogłem uwierzyć jak spalanie wyszło mi 11,7l w tych samych warunkach jak wcześniej co było nawet 16,5
urządzenie jak na razie jest prototypem i nie wygląda super ale swoje zadanie wygląda na to że spełnia
Muszę zrobić jakąś trasę żeby upewnić się co do wiarygodności wyników, celem jest zejście grubo poniżej 10l oczywiście w trasie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum