Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju
Autor Wiadomość
Maximo

Mój samochód: Citroen zx
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: REFLEX
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 7 Luty 2012, 17:14   Zmiana oleju

Witam , chce zmienić olej na Valvoline Maxlife 10w40 , czy ktoś z was testował ten olej w swoich cytrynach , czytałem dużo pozytywnych wypowiedzi na temat tego oleju , ale głównie mi chodzi jak ten olej się sprawuje na francuskich silnikach

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Luty 2012, 18:11   

Maximo, Wszystko zależy od Ciebie. ;-) 10W40 to półsyntetyk, więc nie powinien zaszkodzić. :-) Co do tych dodatków jakie (niby) posiadają, to podchodzę z pewnym dystansem. ;-) Może i coś tam jest dodane, a może tylko piszą o ulepszaczach co by wyrwać parę groszy więcej. Ważne żeby był tłusty i dobrze smarował. :-P

Osobiście nie jeździłem na tego typu olejach z ulepszaczami. Po prostu zalewam półsyntetyk i do przodu. :mrgreen: Wydaje mi się, że regularna wymiana oleju zrobi więcej dla silnika niż te całe bajery dolane do niego .... ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 7 Luty 2012, 18:25   

sa ludzie ktorzy nadal wierza w bajki reklamowe :mrgreen: np. oleje ktore robia w czasie jazdy remont silnika. :mrgreen: bajki i piedrdy. a najsmieszniejsze jest kupowanie do auta o starej konstrukcji silnika ,ktore nawet na zupie bedzie mialo dobre smarowanie ,oleju ktorego cena przekracza wartosc owego pojazdu. :mrgreen: ( wartosc oczywiscie naciagana przez reklamy i banialuki jakie wypisuja o cudownych wlasciwosciach danego oleju) :mrgreen: silnik zxa 1,4 to konstrukcja starsza niz sam zx . poprzedni wlasciciele lali zapewne do niego (jak wiekszosc) oleje typu ;selektol; i dlatego do dzis buja wdobrej kondycji gdyz zadne dziwaczne wynalazki nie wyplukiwaly z niego wszystkiego co pozwal mu zachowac cisnienie i szczelnosc lacznie z uszczelkami :mrgreen: specjalnie podjudzilem temat ,bo uwielbiam luchac o cudach i cudenkach :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Luty 2012, 22:06   

Maximo, wg mnie (choć to przede wszystkim zdanie mojego kolegi - mechanika) najważniejsza jest technologia - marka. Słyszałem, że Valvoline jest dobrą marką. Nie mniej jednak nie używałem tej marki i nie jestem autorytetem ;)
Co do Maxlife tu są jego dane: Valvoline 10W40
To dobry olej o niskiej temp. krzepnięcia i podwyższonej gęstości.
Podstawowymi parametrami przy wyborze oleju wymaganymi przez producenta samochodu są klasa lepkości i jakościowa (API). W praktyce wiekszość olejów spełnia podstawowe wymagania, ale to nie oznacza, że mamy lać cokolwiek. Wg mnie powinien to być kompromis ceny do jakości. Każdego stać na co innego ;)
Co do olejów ogólnie, to jestem zwolennikiem pełnych syntetyków. Nawet do starszych silników. W 27 letnim motocyklu używam pełnego syntetyka od kilku lat - oczywiście 10W40 lub 20W50. To nie prawda, że po ok. 100kkm należy lać półsyntetyk, a później minerał. Tak jest oczywiście ekonomiczniej. Zmiana oleju jest podyktowana również zwiększeniem jego konsumpcji. Pomimo, że olej, o który pytasz jest dobrym olejem proponowałbym rozważenie tańszego syntetyka. Obecnie do ZX1.8i zalałem 5W40 Elf'a w podobnej cenie co ten Valvoline.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Maximo

Mój samochód: Citroen zx
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna
Wersja:: REFLEX
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 7 Luty 2012, 22:39   

jarulis napisał/a:
Maximo, wg mnie (choć to przede wszystkim zdanie mojego kolegi - mechanika) najważniejsza jest technologia - marka. Słyszałem, że Valvoline jest dobrą marką. Nie mniej jednak nie używałem tej marki i nie jestem autorytetem ;)
Co do Maxlife tu są jego dane: Valvoline 10W40
To dobry olej o niskiej temp. krzepnięcia i podwyższonej gęstości.
Podstawowymi parametrami przy wyborze oleju wymaganymi przez producenta samochodu są klasa lepkości i jakościowa (API). W praktyce wiekszość olejów spełnia podstawowe wymagania, ale to nie oznacza, że mamy lać cokolwiek. Wg mnie powinien to być kompromis ceny do jakości. Każdego stać na co innego ;)
Co do olejów ogólnie, to jestem zwolennikiem pełnych syntetyków. Nawet do starszych silników. W 27 letnim motocyklu używam pełnego syntetyka od kilku lat - oczywiście 10W40 lub 20W50. To nie prawda, że po ok. 100kkm należy lać półsyntetyk, a później minerał. Tak jest oczywiście ekonomiczniej. Zmiana oleju jest podyktowana również zwiększeniem jego konsumpcji. Pomimo, że olej, o który pytasz jest dobrym olejem proponowałbym rozważenie tańszego syntetyka. Obecnie do ZX1.8i zalałem 5W40 Elf'a w podobnej cenie co ten Valvoline.


1,5 roku jeżdżę na elfie 10w40 bał bym się zmieniać na syntetyk , też znalazłem taki test olejów http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf [/list][/code]

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Luty 2012, 23:38   

No, z tego testu wynika, że ww. Valvoline to debeściak, zaraz po Royal Purple. Nawiasem mówiąc zakupiłem RP do motocykla na nowy sezon :)
Co do samej zamiany na syntetyka to nie ma się czego obawiać. Trzeba zrobić płukankę przy wymianie, zalać najtańszym syntetykiem na pewien okres przejściowy, obserwować barwę (powinien szybko zciemnieć) i po 1-2kkm zalać olej docelowy. Oczywiście najlepiej byłoby wyczyścić wcześniej miskę olejową.
Jeśli obawiasz się wycieków... to jest to również sposób sprawdzenia stanu silnika. Syntetyki nie powodują uszkodzeń, wycieków.... tylko obnarzają już powstałe wady.
Zalałem syntetyka po 2-ch latach jazdy na Platinum. Docelowym olejem bedzie u mnie Quaker State XPS 15W40 - pełen syntetyk. QS jest sporo tańszy od RP.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Luty 2012, 01:05   

A ja tak myślę że skoro LHM jest do wszystkiego w citroenach, to dlaczego by go nie lać do silnika?! ;)
A tak na poważnie, to jaki by olej nie wlał to i tak silnik przeżyje auto ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Luty 2012, 07:04   

Tak na poważnie to myślę, że żartujesz :D

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 8 Luty 2012, 13:18   

brawo robson :mrgreen: na lhm tez testowalem i gunio :mrgreen: byle by smarowanie bylo to pociagnie dluzej niz buda :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA