Dziekuje za szybka odp mam jeszcze pytanie odnosnie rozrzadu w cytrynce mialem serwisowana do 2008r do przebiegu ponad 108tys kupilem niedawno miala 217 tys ja zrobilem jakies 2000 km czy jak najszybciej musze wymienic rozrzad? Czy wymienia sie pasek wraz z pompa wodna? i czy ciezka wymiana jest w silnikach HDI poj 2.0
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Luty 2012, 13:34
A wiadomo kiedy był wymieniany?
Zalecają co 120 tyś lub 5 lat .
A co do pompy to jak jest już wszystko na wierzchu to lepiej wymienić za jednym zamachem , przynajmniej ja tak robię .
właśnie nie mam nic w książce serwisowej tylko pieczatki że chyba wszystko ok. A czy ta się rozpoznać jakoś(stukanie w silniku czy nierówna praca itp.) że trzeba go jak najszybciej wymienić ? Znajomy mechanik nie ma akurat osprzętu do HDI aby wymienić pasek ma skombinować od kogoś ale nie wiem ile mu to zejdzie. Lepiej wstrzymać się od jazdy czy mogę sporadycznie gdzieś podjechać coś załatwić bo nie wiem co robić czy nie szukać innego warsztatu
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Luty 2012, 00:11
Pakmen00 napisał/a:
A czy ta się rozpoznać jakoś(stukanie w silniku czy nierówna praca itp.) że trzeba go jak najszybciej wymienić ?
Pakmen00, Objawów żadnych nie ma. Dowiesz się o potrzebie wymiany jak już będzie za późno i koszta będą pewnie przekraczały połowę auta... Jeżeli nie masz informacji o przebiegu auta po ostatniej wymianie wałka to nie ryzykuj i jak najszybciej wymień rozrząd. No a skoro masz mechanika, który nie umie wymienić paska w twoim samochodzie to nie ryzykuj i znajdź takiego, który to potrafi.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Luty 2012, 02:46
robson napisał/a:
...Jeżeli nie masz informacji o przebiegu auta po ostatniej wymianie wałka to nie ryzykuj i jak najszybciej wymień rozrząd. No a skoro masz mechanika, który nie umie wymienić paska w twoim samochodzie to nie ryzykuj i znajdź takiego, który to potrafi.
Mowa chyba o pasku, bo wałki to raczej są na całe życie silnika....
A propo wymiany paska to ja wymieniam zawsze komplet, napinacz, pompę, pasek, mam wtedy pewność, że do następnej wymiany nic się nie wydarzy...
Co do mechanika, to chyba ten u którego byłeś to nie jest wybitnym fachowcem. Jeżeli się nie mylę to do wymiany paska wystarczaję dwie śruby fi 8 do unieruchomienia kół, na pewno nie potrzeba jakichś specjalistycznych przyrządów.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 18 Luty 2012, 07:38
jak silnik wylozy kopyta to bedzie wiadomo ze pasek byl do wymiany co tu pisac wymien pasek zapisz sobie stan licznika i po zawodach. co do wymiany to w hdiku wymienia sie tak jak w kazdym innym twierdze ze nawet przyjemniej i wygodniej niz np. w clio 1.9 d. oszczedzanie na wymianie paska konczy sie wizyta u prowidenta lub na skupie metali wszelakich
Pakmen00, popytaj kolegów, znajomych. Nie koniecznie muszą jeździć cytryną. Jeżeli padnie kilka pozytywnych opinii na temat jednego warsztatu, to podjedź i porozmawiaj. Jak się nie wystraszą cytryny, to już jest jakiś plus. Ważną rzeczą jest, aby dali gwarancję na to co robią. Na pewno coś znajdziesz w Gorzowie.
Czy jest możliwe zniknięcie kontrolki ,,SERVICE" po wymianie rozrządu i tych uszczelniaczy? Jezdziłem dzisiaj trochę odpalałem moją cytrynkę ze 4-5 razy i ani razu się napis nie pojawił.
Wcześniej raz sie zapalała raz nie. czy to mogło być od tego?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 23 Luty 2012, 01:39
Raczej nie, pewnie mechanik skasował go.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
rozrząd wymienia się co 60-70 tysięcy kompletny razem z pompą wody i masz spokój wszelkie błędy sprawdzić na kompie i wykasować a jak miałem C5 2.0 HPI wystarczyło odłączyć tylko ako i pojawiały się błedy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum