pablomerol837
Mój samochód: C5 Kombi FL
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 115 Skąd: FRANCJA
Wysłany: 6 Maj 2012, 22:30 Wymiana rozrządu i uszczelki pod głowicą.
Witam ponownie.
Panowie albo na starość oślepłem albo po prostu nie ma takiego tematu.
Otóż muszę wymienić pasek rozrządu i uszczelkę pod głowicą w mojej "roboczej" Xantii 1.9TD.
Dlaczego?
Otóż ma ona już przejechane 322000 km. i nic nie było robione od nowości.
A od około tygodnia pojawiły się problemy-rano auto nie chce zapalić pomimo kilkukrotnego podgrzania świec żarowych {świece nowe,grzeją-sprawdzone},jak już zapali po około 2 minutach kręcenia to kopci na czarno.Bardzo zauważalnie wzrosło zużycie paliwa tak o około 3l/100 km. , auto jest strasznie "mułowate" bardzo słabo przyśpiesza na 3 i 4 biegu a wycisnąć z niego więcej niż 120 km/h to rzecz niemożliwa.
Uprzedzając pytania filtr paliwa i powietrza nowy.
Zamówiłem już uszczelkę i pasek i w związku z tym mam pytanie odnośnie wymiany.
Jaka jest kolejność czynności przy wymianie rozrządu,czy pierwsze wymienić rozrząd czy uszczelkę pod głowicą,zawory-jaki jest luz zaworowy w silniku 1.9 TD {model X18A},czy są jakieś punkty do zablokowania wałka , pompy i wału i co należy zdemontować żeby robota była bezproblemowa?
Bardzo proszę o pomoc , nigdy jeszcze nie robiłem tych napraw i jestem w tym zielony.
Pozdrawiam.
Paweł
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 21:43
pablomerol837, Zacznij właśnie od sprawdzenia luzów zaworowych! Znam je na pamięć 0,15mm na ssących i 0,3mm na wydechy. Może być, że już się gdzieś luz zbliża do zera... Sprawdź też wtryskiwacze, bo to one mogą być przyczyną kopcenia z powodu złego rozpylania paliwa.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
pablomerol837
Mój samochód: C5 Kombi FL
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 115 Skąd: FRANCJA
Wysłany: 8 Maj 2012, 10:41
Witam.
Dzięki robson za dane o luzach zaworowych.Po rozebraniu wszystkiego sprawdzę to ale i tak muszę wymienić rozrząd i uszczelkę pod głowicą. Autko kilka razy robiło za "holownik" i ciągnęło na sztywnym holu {we Francji jest zakaz holowania na lince} drugą Xantię zdarzyło się że nawet 150 km. Właśnie opisywane przeze mnie usterki zaczęły się po ostatnim holowaniu Xantii do wynajętego garażu.Wydaje mi się że podczas tego ostatniego holu moja Księżna lekko zagotowała {kierowała nią żona-ja byłem w holowanej bez hamulców=KOSZMAR} i boję się że trochę to nadwyrężyło uszczelkę pod głowicą.Wtryski są OK były sprawdzane 2000 km. temu . Dziś sprawdzałem kompresję metodą "na koło" {podnoszę auto do góry,4 bieg i kręcę kołem} i co ? Tak jakby w ogóle nie było kompresji !!!Kręcę kołem bardzo lużno , jest lekki opór ale słabiutki.Sprawdziłem tak samo drugą Księżnę 2.0HDI i nie mogłem obrócić kołem.Czyli na mój stary rozum brak kompresji-albo uszczelka albo tfu,tfu pierścionki....Co o tym sądzisz?
Dzięki za porady.
Paweł
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 8 Maj 2012, 14:17
a co ma do tego sztywny hol? jakos nie widze roznicy miedzy sztywnym a zwyklym krawatem
metody na kolo komentowac nie bede...
zaczniej najpierw od porzadnej diagnostyki i sprawdzenia podzespolow a nie od razu chcesz rwac glowice.
KinioPP
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 8 Maj 2012, 16:40
Manometr do sprawdzania ciśnienia sprężania kupisz taniej niż komplet uszczelek do głowicy .
pablomerol837
Mój samochód: C5 Kombi FL
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 115 Skąd: FRANCJA
Wysłany: 8 Maj 2012, 16:59
Odpowiedz do "banana".
Taa....Ok To spróbuj przejechać 150 km. na linie bez hamulców wtedy pogadamy......
A co jest złego w tej metodzie jak się nie ma przyrządu a diagnostyka we Francji kosztuje krocie?Po porównaniu z drugą Xantią widzę że coś nie tak z kompresją a co to się okaże po zdjęciu głowicy.
A co jeszcze mogę sprawdzić jak wszystko sprawdzone z wierzchu?
pablomerol837
Mój samochód: C5 Kombi FL
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 115 Skąd: FRANCJA
Wysłany: 8 Maj 2012, 17:03
KinioPP napisał/a:
Manometr do sprawdzania ciśnienia sprężania kupisz taniej niż komplet uszczelek do głowicy .
Cytat:
Polemizował bym....Za uszczelkę dałem 19E a manometr kosztuje 71,63E z tutejszym Vatem....
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Maj 2012, 18:46
pablomerol837, Sprawdź najpierw luzy zaworowe - bo to może być przyczyną braku kompresji. A uszczelkę się wymienia raczej tylko wtedy, kiedy są przedmuchy.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
pablomerol837
Mój samochód: C5 Kombi FL
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 115 Skąd: FRANCJA
Wysłany: 8 Maj 2012, 21:28
Dzięki robson,tak zrobię ale to dopiero w sobotę jak będzie wolne.Pochwalę się co było..
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 8 Maj 2012, 23:58
pablomerol837 napisał/a:
Taa....Ok To spróbuj przejechać 150 km. na linie bez hamulców wtedy pogadamy......
Mialem na mysli co to za roznica dla samochodu holujacego czy ciagnie auto na sztywnym holu czy na lince. jakos tak wywnioskowalem z twojej wypowiedzi, ze to dobilo silnik, bo hol sztywny. ale mniejsza o to
Cytat:
A co jeszcze mogę sprawdzić jak wszystko sprawdzone z wierzchu?
no wlasnie obejrzales z wierzchu, teraz musisz zdiagnozowac. chcesz rwac glowice- prosze cie bardzo. tylko moim, i rowniez wielu osob na tym forum, jest za wczesnie na to. jezeli masz ochote ja sciagnac to nie mozemy ci zabronic, tylko szkoda twojej kasy.
p.s. co do manometru do sprawdzania kompresji. poszukaj na ebayu. jestem w podobnej sytuacji jak ty: mieszkam w uk i naprawde wiele rzeczy mam z ebaya. akurat jutro jade do wioski obok (20-25 min od domu) po rampy za 5,50 funta
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Kwiecień 2014, 20:57
pablomerol837,
Jak sprawa się zakończyła?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum