Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 2 Kwiecień 2012, 21:23
powtarzam ........... jesli lhm w kabinie to DYSTRYBUTOR HAMULCOWY!!!!!!!!!!!!!!!! jesli plyn to nagrzewnica ,zawor zamykajacy doplyw plynu do nagrzewnicy lub tylko wezyk albo opaska zaciskowa. jesli w czasie deszczu, to uszczelki w drzwiach trzeba sprawdzic , mozliwe ze puscil klej do szyby lub jest dziura w podlodze amen,
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 2 Kwiecień 2012, 22:36
z deszczem dodalbym jeszcze jedno: moze wplywac przez wlot powietrza do wentylatora. jezeli jest zatkany odplyw.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Kwiecień 2012, 02:34
Szczepan napisał/a:
raczej napewno nagrzewnica i bedzie duzo roboty zeby wyciagnac
To tylko chyba w Xantiach bo w XMie to 5min roboty
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
-trzeci garnek wyplukany
-przytkana chlodnica, dwie trzecie powierzchni mialo przeplyw powietrza
-nieszczelnosci na egr i kolektorach
-i lejaca uszczelka pokrywy
Bedzie zyl!!!!!
Fotki wrzuce po zakonczeniu prac.
Powierzchnie cylindrow ze sladami honowania, turbina w bdb stanie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 15:55
stasek, Widać ślady przedmuchów na uszczelce? A jak wygląda głowica? Są widoczne ślady pęknięć?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Uszczelka wielowarstwowa, lekkie uszkodzenie przy trzecim garku miedzy cylindrem a kanalem wodnym.
Glowica bez uszkodzen i wzerow, silnik ponoc byl uszczelniany lecz bez wyrownywania glowicy. pekniec nie stwierdzono, zawory siedza wysoko tzn nie sa wklepane w gniazda.
Ubytki oleju w silniku spowodowane byly nieszczelnosciami i zbyt wysoka temperatura pracy oraz luznymi opaskami [oryginalnymi] ktore z wiekiem nie spelnialy zadania.
Prace postepuja, to uszczeleczka to opaska to przewodzik.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Sierpień 2012, 15:12
Okazuje się, że już nawet 2,1TD się kończą... To już swoje lata ma i setki tysięcy km. Już kilku naszych kolegów miało taki przypadek w 2,1TD... Właśnie wczoraj jeden kolega także oznajmił, że pękła mu głowica....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 15:41
stasek, To ta od Wodniczka?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Od Wodniczka. niestety mial pekniety blok silnika.
Po przebiegu 400km gadzina doszla do siebie, jest moc, spadek spalania i to znaczny, rowne szybkie odpalanie, i zadnych dymow.
Wymieniona zostala chlodnica, glowica, pastylki na zaworach, dzwigienki, oraz walek, wszystko pomierzone i sprawdzone, wtryski paliwa sprawdzone 155 do 160bar otwarcie i piekna mgielka, hydropopychacze twarde, EGR zaslepiony w wydechu zaspawany bo sroby sie urwaly, w kolektorze ssacym wstawiona zaslepka [ ale to dobre miejsce na blow off].
Stan plynu w normie, oleju takze, przy 110km\godz pracuje cichutko prawie jak benzyna, mowiac krotko ZYJE!!!!!
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Październik 2012, 18:03
stasek, Aby nie szukać można dać tu linki
A swoją drogą to bogatą galeryjkę techniczną ma kolega KLIK
Proszę dorzucać takie fotki w dziale fotek technicznych aby łatwiej było do nich dotrzeć.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum