geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 30 Październik 2012, 19:30 jaki akumulator
siema w lecie kupilem nowy akumulator do xsary 1,,4 B+LPG
otóz moje pytanie jest takie kupilem 45ah ale to chyba nie wystarcza bo nie daje rady czasami nic nie pobiera pradu dodam ze aku jest varty wszyscy mi mowia ze one sa ujowe,i z tad moje pytanie jaki powinien byc odpowiedni aku do mojego samochodu ile powinien miec ah czy 45 to nie za malo ??
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Październik 2012, 19:53
geny napisał/a:
akumulator do xsary 1,,4 B+LPG
otóz moje pytanie jest takie kupilem 45ah
Wystarczający.
Większa pojemność skazana jest dość często na niedoładowanie.
Nie zawsze winny jest akumulator - instalacja znacznie częściej - klemy, mocowanie masy z nadwoziem, silnikiem; prądowy...
Zmierz napięcie ładowania z wyłączonymi odbiornikami prądu a następnie pod maxymalnym poborem/wszystko włączone.
Różnica pokaże czy przypadkiem nie szczotki z regulatorem napięcia.
otóz moje pytanie jest takie kupilem 45ah ale to chyba nie wystarcza bo nie daje rady czasami nic nie pobiera pradu dodam ze aku jest varty wszyscy mi mowia ze one sa ujowe
Można prosić o przetłumaczenie
Popraw pojemność w profilu, bo masz wpisane "1"
Wedle danych jakie posiadam, aku 45Ah powinien dać sobie radę. Może masz słabe ładowanie ??
xsara 1,4.jpg
Plik ściągnięto 759 raz(y) 13,97 KB
_________________ Pozdrawiam Jacek
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 30 Październik 2012, 20:45 jaki akumulator
o co chodzi czasami musze krecic dwa razy samochod poniewaz mam lpg i jest do wymiany sprezynka w prarowniku ktora powoduje ze zawor do konca sie nie zamyka i do pewnego momenta gaz miesza sie z bezyna i musze przy zapalaniu conajmniej 2 razy go przekrecic i tak mysle ze on dlatego pada ,w lecie to wiadomo dawal rade nawet jak sub chodzil
mam pojemnosc silnika 1,4
a aku z firmy VARTA
ładowanie mam dobre sprawdzalem przy wlaczonym subie kiedys to bylo 14,2 juz nie pamietam dokladnie ale jakos tak wiem ze nie malalo jak grala koncowka
z raci ze wzmacniacz pobiera duzo pradu wstawilem wylacznik i wylaczam za kazdym razem jak gasze samochod wiec nie ma mozliwosci pobory pradu,suba raczej uzywam podczas jazdy i to nie zawsze troche maslo maslane
a takie pytanie mam czy ta firma jest pozadna czy nie ?
bo kiedys w swoim starym samochodzie mialem centre i nigdy mi sie nie rozladowala gdzie radio gralo na okraglo z wzmakiem i tuba i bylo jezdzone tak jak teraz
To proszę popraw w profilu. Jest to ważna informacja dla udzielających porad. Nie trzeba szukać pojemności gdzieś na początku tematu, wystarczy zerknąć i wiemy.
geny napisał/a:
czasami musze krecic dwa razy samochod poniewaz mam lpg i jest do wymiany sprezynka w prarowniku ktora powoduje ze zawor do konca sie nie zamyka i do pewnego momenta gaz miesza sie z bezyna i musze przy zapalaniu conajmniej 2 razy go przekrecic i tak mysle ze on dlatego pada
Już masz przyczynę. Trzeba parowniczek naprawić i autko będzie palić od strzała, nie męcząc przy tym aku.
geny napisał/a:
a takie pytanie mam czy ta firma jest pozadna czy nie ?
VARTA - raczej dobra firma i chyba od nie pamiętnych czasów kojarzona z akumulatorami.
Podładuj go porządnie i później targaj ile wlezie. Przecie jest na gwarancji. Jak będzie często zdychał, to do sklepu z nim i niech wymieniają.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Ostatnio zmieniony przez Jacoll 30 Październik 2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Varta stosowana jest na pierwszy montaż więc nie może być zła. Sprawdź wszystko co opisała staszek. Jak nie pomoże to zmierz prąd rozruchowy. Bywa też i tak, że akumulator długo stoi w magazynie i po zamontowaniu w samochodzie alternator nie naładuje go do "pełna".
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Październik 2012, 11:03
Jeżeli ładowanie jest w porządku, to bateria jest uszkodzona.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Październik 2012, 11:12
Chyba, że masa gdzieś zanikła i cały czas jest pobór.
Proponuje sprawdzić pobór prądu przy wyłączonej stacyjce i audio, wtedy powinno wyjść co i jak. Jeżeli będzie OK to wszystko wskazuje, że kolega robson ma racje:
robson napisał/a:
...bateria jest uszkodzona.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 31 Październik 2012, 21:47
Proponuję sprawdzić akumulator u elektryka na obciążenie.
Narzędzie takie powinni również mieć sprzedający akumulatory -najlepiej pokaże.
Jeżeli będzie OK to rozrusznik bierze duży prąd - elektryk jaki ma cęgi prądowe łatwo to sprawdzi wielkością prądu pobieranego przez rozrusznik.
Wysłany: 2 Listopad 2012, 14:51 Re: jaki akumulator
geny napisał/a:
siema w lecie kupilem nowy akumulator do xsary 1,,4 B+LPG
otóz moje pytanie jest takie kupilem 45ah ale to chyba nie wystarcza bo nie daje rady czasami nic nie pobiera pradu dodam ze aku jest varty wszyscy mi mowia ze one sa ujowe,i z tad moje pytanie jaki powinien byc odpowiedni aku do mojego samochodu ile powinien miec ah czy 45 to nie za malo ??
Aż ch***** to może nie, jak zresztą ktoś napisał, że są montowane fabrycznie. Są dość przeciętne - to znaczy można kupić równie wytrzymały jakiś polski akumulator dużo taniej. I tyle.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 3 Listopad 2012, 14:50
Czyli jakościowo są w miarę, ale stosunek jakość/cena jest do dupy.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 5 Listopad 2012, 18:01
no ojciec ma centre i daje rade ale 55 w 1,4 benzyna w roverze 400
w zimie sie wszystko okaze co bedzie z ta varta jak nie to gwarancja
Moja Xsara od dwóch miesięcy ma nowy akumulator - Varta Blu Dynamic 52 Ah. Samochód odpalany średnio dwa razy w tygodniu i jak na razie żadnych problemów. Zima pokaże czy wybór był dobry.
Ostatnio zmieniony przez robert 7 Listopad 2012, 23:34, w całości zmieniany 1 raz
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 20 Listopad 2012, 20:26
no i nie wytrzymala varta poszla na reklamacje zobaczymy co bedzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum