Robert19921
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna +LPG
Wersja:: I
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 29 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 16:58 Saxo 1,1 Kopci jak lokomotywa
Witam, mam ogromny problem. Dziś odebrałem saxo od elektromechanika (zmieniał komputer ponieważ w starym poprzepalało ścieżki) wykonał całą diagnostykę. Po przyjechaniu do domu zostawiłem go na biegu jałowym na podjeździe. Gdy wróciłem zobaczyłem w okolicach wydechu czarną tłustą plamę, spaliny strasznie śmierdzą benzyną na obrotach stoi normalnie wkręca się na nie też ok. Spalania jeszcze nie miałem jak zweryfikować ale pewnie mnie przerazi. Da się jakoś ograniczyć ilość mieszanki? Czeka mnie kolejna wizyta u mechanika?
Wydaje mi się, że przy krokowcu obroty lubią sobie chodzić. Choć też nie wykluczam tej opcji.
Bardziej obstawiam skopaną robotę pseudo - mechaniora. Dobrze by było podpiąc gdzieś indziej to autko co by mieć pogląd przed ponowną wizytą u tego co to robił.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Robert19921
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna +LPG
Wersja:: I
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 29 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 18:16
Dzięki za szybką reakcję. Auto jakiś czas temu mi nagle padło(dlatego ta wizyta u elektromechanika).. przed tym incydentem nie miałem żadnego problemu z saxem. Macie może wiedzę na temat monowtrysku Boscha? Czy kluczowanie odbywa się jakimiś cyklami? Chodzi mi o to czy wtrysk od momentu przekręcenia kluczyka powinien rozpylać paliwo i tak ciągle do momentu zgaszenia silnika bo zauważyłem że wtrysk nie ma żadnych przerw w dozowaniu mieszanki
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 22:55
Takie objawy to daje walnięta sonda lambda. Oprócz kopcenia na czarno, znacznie wzrasta zużycie paliwa - zazwyczaj. Sprawdź podłączenie, czy się nie rozpięła, lub czy przewody od niej nie są czasami uszkodzone.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Robert19921
Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna +LPG
Wersja:: I
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 29 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 16:53
Po dzisiejszym researchu w czeluściach komory silnika nasuwa mi się tylko jedno pytanie Jak ufać "specjalistom"??? Polecono mi najlepszego w moim mieście elektromechanika (przyznam że był bardzo interesowny: dzwonił dwa razy z zapytaniem czy poradziłem sobie z problemem spalania i żebym śmiało wpadał jak chce, stówka i mi to zrobi) ElektroDziadzia odpiął mi wtyczkę od sondy lambda i obie końcówki tak sprytnie poizolował w pancerzu do wiązki kabli że sam ogłupiałem. Oczywiście złączenie obu wtyczek rozwiązało problem. Smutne jednak, że przy braku pomocy ludzi takich jak Wy, można pozbyć się dużej ilości kaski u podobnych "specjalistów " Dziękuje i pozdrawiam
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 25 Skąd: POLSKA
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 16:17
To prawda,warto wiedzieć co robi dany specjalista,samemu się w tym orientować aby za dużo nie wyciągnał. Właśnie też od tego jest forum,aby sobie pomagać.
_________________ www.euroalkomat.pl - Alkomaty. Alkotesty.
W naszym sklepie internetowym, w którym przedstawiamy ofertę szerokiej gamy urządzeń, takich jak alkomat, alkotest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum