Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
24 Styczeń 2013, 15:26
Saxo 1,1 Kopci jak lokomotywa
Autor Wiadomość
Robert19921

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna +LPG
Wersja:: I
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 16:58   Saxo 1,1 Kopci jak lokomotywa

Witam, mam ogromny problem. Dziś odebrałem saxo od elektromechanika (zmieniał komputer ponieważ w starym poprzepalało ścieżki) wykonał całą diagnostykę. Po przyjechaniu do domu zostawiłem go na biegu jałowym na podjeździe. Gdy wróciłem zobaczyłem w okolicach wydechu czarną tłustą plamę, spaliny strasznie śmierdzą benzyną na obrotach stoi normalnie wkręca się na nie też ok. Spalania jeszcze nie miałem jak zweryfikować ale pewnie mnie przerazi. Da się jakoś ograniczyć ilość mieszanki? Czeka mnie kolejna wizyta u mechanika?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 17:59   

pracuje na ssaniu caly czas . pewnikiem krokowiec sie poddal :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 18:02   

donalehandro napisał/a:
pewnikiem krokowiec sie poddal

Wydaje mi się, że przy krokowcu obroty lubią sobie chodzić. ;-) Choć też nie wykluczam tej opcji. :->

Bardziej obstawiam skopaną robotę pseudo - mechaniora. :-P Dobrze by było podpiąc gdzieś indziej to autko co by mieć pogląd przed ponowną wizytą u tego co to robił. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Robert19921

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna +LPG
Wersja:: I
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 18:16   

Dzięki za szybką reakcję. Auto jakiś czas temu mi nagle padło(dlatego ta wizyta u elektromechanika).. przed tym incydentem nie miałem żadnego problemu z saxem. Macie może wiedzę na temat monowtrysku Boscha? Czy kluczowanie odbywa się jakimiś cyklami? Chodzi mi o to czy wtrysk od momentu przekręcenia kluczyka powinien rozpylać paliwo i tak ciągle do momentu zgaszenia silnika bo zauważyłem że wtrysk nie ma żadnych przerw w dozowaniu mieszanki

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 18:20   

po wlaczeniu zplonu powinien wtrysnac dawke i wylaczyc sie dopiero podczas pracy paliwo ma byc caly czas podawane przez pompe.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 18:31   

Robert19921, Jeżeli masz dostęp do oscyloskopu, to proszę. ;-)



wtrysk saxo 1,1.jpg
Plik ściągnięto 183 raz(y) 41,09 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 22:55   

Takie objawy to daje walnięta sonda lambda. Oprócz kopcenia na czarno, znacznie wzrasta zużycie paliwa - zazwyczaj. Sprawdź podłączenie, czy się nie rozpięła, lub czy przewody od niej nie są czasami uszkodzone.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Robert19921

Mój samochód: Citroen ZX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: benzyna +LPG
Wersja:: I
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 16:53   

Po dzisiejszym researchu :-) w czeluściach komory silnika nasuwa mi się tylko jedno pytanie Jak ufać "specjalistom"??? Polecono mi najlepszego w moim mieście elektromechanika (przyznam że był bardzo interesowny: dzwonił dwa razy z zapytaniem czy poradziłem sobie z problemem spalania i żebym śmiało wpadał jak chce, stówka i mi to zrobi) :lol: :arrow: ElektroDziadzia odpiął mi wtyczkę od sondy lambda i obie końcówki tak sprytnie poizolował w pancerzu do wiązki kabli że sam ogłupiałem. Oczywiście złączenie obu wtyczek rozwiązało problem. Smutne jednak, że przy braku pomocy ludzi takich jak Wy, można pozbyć się dużej ilości kaski u podobnych "specjalistów :cry: " Dziękuje i pozdrawiam :lol:

 
 
Euroalkomat_pl


Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 25
Skąd: POLSKA
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 16:17   

To prawda,warto wiedzieć co robi dany specjalista,samemu się w tym orientować aby za dużo nie wyciągnał. Właśnie też od tego jest forum,aby sobie pomagać.

_________________
www.euroalkomat.pl - Alkomaty. Alkotesty.
W naszym sklepie internetowym, w którym przedstawiamy ofertę szerokiej gamy urządzeń, takich jak alkomat, alkotest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA