pittr
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: xs
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 17:35 Stuki w zawieszeniu
Ostatnio w moim C5 zaczęło coś postukiwać. Delikatnie jak jadę po nierównościach to słyszę, ale jak przejeżdżam przez śpiącego policjanta (czy to obydwoma kołami jednocześnie czy jednym) to wydaje mi się, że jest ok, nie ma żadnych głośnych stuków.
Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę przy diagnozie?
W PIW-ie (podręcznej instrukcji warsztatowej) znalazłem takie pozycje:
(1) Mocowanie górne elementu nośnego 7 ± 0,7
(2) Mocowanie elementu nośnego do nadwozia 4,3 ± 0,6
(3) Mocowanie górne łącznika stabilizatora przechyłów 6,4 ± 0,6
(4) Mocowanie dolne łącznika stabilizatora przechyłów 6,4 ± 0,6
(5) Mocowanie przegubu kulowego 4,5 ± 0,4
(6) Mocowanie przegubu kulowego do zwrotnicy 25 ± 2,5
(7) Mocowanie elementu nośnego do zwrotnicy 5,4 ± 0,5
(10) Mocowanie przedniej części wahacza 13 ± 1,3
(11) Mocowanie tylnej części wahacza 8 ± 0,8
(12) Mocowanie łożyska stabilizatora przechyłów do kołyski 4,2 ± 0,6
Mocowanie drążka dystansowego do kołyski
Jak zajrzę pod samochód to pewnie zlokalizuję te elementy, ale który może postukiwać?
No i jak to sprawdzić?
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 17:44
A czy nie lepiej jechac do diagnosty na trzepaczke? koszt ok 20 pln.Ja czasami zajade i dogaduje sie z diagnosta.Na poczatek mowie ze dam 50 zl ekstra jak cos znajdzie
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016 Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Czerwiec 2013, 16:35
Pittr teraz małe stuki, a potem rozochoci się i będzie nawalać jak u kowala żarty żartami, ale luzy rzeczywiście mnie też wkurzają, a do tego potem psuje się wiele, jak są zaniedbane.
Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
pittr
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: xs
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Czerwiec 2013, 17:24
No właśnie, zawsze uważałem, że lepiej wcześniej wymienić niż jeździć do momentu w którym się samo urwie chociaż wielu tak robi!
pittr
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: xs
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Czerwiec 2013, 00:13
No i po oględzinach na stacji diagnostycznej miły Pan stwierdził, że do wymiany po lewej stronie łącznik stabilizatora i warto by jeszcze tylną gumkę/tuleję wahacza.
Koszt diagnozy z oglądaniem/łomowaniem/bujaniem i innymi atrakcjami ze stacji diagnostycznej - 40 zł
Całe szczęście koszt niewielki. Mam nadzieję, że jak to wymienię to rzeczywiście przestanie stukać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum