Witam,
mam problem ze swoim C5 Hpi.. zgasł podczas jazdy i wyświetlił błąd Antipolution Fault/ ESP,ASR not funktioning..odpalił ponownie z tym samym błędem, ale niestety nie ruszył(brak mocy) po odczycie błedu przez lexie (P1294 i P1297) i wykasowaniu autko przejechało ok.100km i sytuacja się powtórzyła..te same błędy, obroty max2000. ponowne wykasowanie pomogło ale tym razem na 100metrów. auto odpala,wyświetla Antupolution....dochodzi max do 2000obr/min. Czytałam na forum o podobnych objawach, diagnoza: pompa WC lub/i regulator ciśnienia. Czy moge u siebie jakoś to zweryfikować żeby iść też w tym kierunku?? czy każdą pompę da się zregenerować a regulator naprawić?? Prosze o jakieś wskazówki ale w miare zrozumiałe dla kobiety
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Kwiecień 2013, 05:44
Skontaktuj się ze Sm0kusem , mam jego pompę po regeneracji do testów jeżeli się zgodzi to Ci ją wyśle i przetestujesz , jednocześnie dowiesz się czy to ona jest przyczyną a na 99 % tak .
Czołem Miłośnicy szczególnie HPI-ków. Od czasu zakupu mojej cytryny zagladałem tu sporadycznie bo nie miałem w zasadzie potrzeby - auto śmigało jak trzeba. Od czasu do czasu mały serwis części eksploatacyjnych. No i przyszedł ten czas frustracji i wycieku kasy z portfela. Objawy podobne jak u wielu z was, szarpanie przy stałej prędkości, silnik gaśnie po nagrzaniu, albo jak ma humor to wpada w tryb awaryjny. Nastepnego dnia nie wyświetla błędu i można przejechać 150 km. Kolejny dzień dojazd do mechanika z błędem 1294 - podchodzi mechanik do wozu, błedu nie ma. Wrrrrrr.
No i po prześledzeniu forum na horyzoncie pojawia się SmOkus, który na własnym telefonie doświadczył fochów mojego HPI. Postanowiłem ukrócić takie zachowanie i dziś do Opola nadciąga spec od C5HPi i biędzie się działo - wymiana pompy i regulatora. Jak to nie pomoże to.... chyba dzieci będą płakały za ukochanym autkiem, które codziennie w drodze do przedszkola żegnają słowami "dlaczego chorujesz nasz citroenku?". Trzymajcie kciuki.
Czas na relację i refleksje. Zaczynam od dobrego słowa. Grigori, tym specem był Tomek z checkengine.com.pl znany wam (forumowiczom) jako Smokus. Człowiek, który od pierwszego kontaktu telefonicznego zaskoczył mnie życzliwością i chęcią pomocy. Trafna diagnoza telefoniczna utwierdziła mnie w przekonaniu, że warto mu zaufać, bo chłop zna się na HPi i ma szeroką wiedzę o motoryzacji, mechanice i technologii. Komu chciałoby się jechać z Krakowa do Opola, by naprawić francuza? Jemu to sprawiło wielką przyjemność - takie mam wrażenie. Z mojej strony 100% zadowolenie z naprawy i jazdy odrodzoną cytryną.
Na początek krótka przejażdżka z komputerem, diagnoza i wiemy co mamy robić - regulator ciśnienia (o szczegółach może napisze Smokus, bo ja nie znam się na parametrach). Po 2 godzinach robota zrobiona i czas na testową jazdę. Parametry na Lexii - idealne. Wieczorem zrobiłem trasę do Katowic - to była pierwsza od zakupu jazda z czystą przyjemnością, bez szarpania, bez ryku silnika, bez stresu czy wyskoczy błąd. Nie przypuszczałem że moje auto pociągnie 190, a pociągnęło i można było jeszcze. Dziękuję Ci Tomku za wskrzeszenie C5-tki i radość z jazdy. Wszystkim posiadaczom C5 HPi w przypadku usterki polecam kontakt z Tomkiem Sm0kus checkengine.com.pl - zaoszczędzicie na czasie i na kasie. Pozdrawiam.
Witam
trochę czasu upłynęło, ale w końcu znowu mam sprawne autko.. Problem tkwił w uszkodzonym regulatorze - tak jak w większości opisywanych na forum przypadków. I tak jak w tych opisywanych przypadkach nieoceniona okazała sie pomoc Sm0kusa - czyli jeszcze raz dzieki dla Pana Tomka z checkengine.com.pl Dobrze że są tacy fachowcy jak On, bo niestety większość mechaników z mojego terenu na sam dżwięk słow Citroen C5 Hpi jakoś dziwnie reagowała
Póki co mam nadzieję, że moje problemy z autkiem się skonczyły i teraz już tylko będzie sama przyjemność z jazdy
Wszystkim użytkownikom HPi-ków (i sama juz też o tym będę pamiętać) w przypadku problemów ze swoimi autkami gorąco polecam kontakt z Tomkiem z checkengine.com.pl
Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 HPi 16v
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: rezerwat Jata
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 14:58 C5 HPi gaśnie
Witam ! jak odpala i gaśnie na gorącym silniku to tylko sm0kus pomoże- szybko sprawnie i bez straty czasu i pieniędzy. Moja C5 2.0 HPi dziś już zamruczała jak mały kociak i płynie.... A wszystkie ASO omijać dalekim łukiem - dyletanci, albo .... nie mają pojęcia o tym motorze.
Witam . Mam problem z moją cytryną , ma ona 2 litrową benzynę HPI jak silnik jest zimny normalnie odpala i można przejechać ok 5 km , potem kiedy silnik osiągnie temperaturę , silnik od razu gaśnie. Miałem ją już w kilku warsztatach walczę z problemem prawie 3 miesiące dzisiaj miałem elektronika , który stwierdził ,że jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa na komputerze określanego go jako selenoid regulacji ciśnienia. Czy jest możliwe , że ten zawór a jest pod kolektorem ssącym przy samej głowicy jak się zagrzeje to wyłącza dopływ paliwa i jeszcze jedno ,że szukałem tego zaworu na allegro i sklepach i wszyscy mówią ,ze kosztują bardzo dużo a w sumie to i tak jest niedostępny . JESTEM PRZERAŻONY !!!! Może ktoś zna jakiś warsztat bądź fachowca z trójmiasta , który potrafił by rozwiązać ten problem . Nadmienię jeszcze , że pompa wysokiego ciśnienia i pompa paliwowa w zbiorniku była wymieniona ok 3,5 roku temu i może zrobione jest w tym czasie 30-40 tyś. kilometrów. z góry dziękuje i pozdrawiam .
Jest coś takiego jak szukajka na tym forum. warto skorzystać.
/ swoje 3 grosze dodał: robert
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 23:19
Tylko kolega Sm0kus Ci pomoże.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 25 Lipiec 2013, 17:01
Diagnoza twojego mechanika jest raczej trafna,mialem to samo.Proponuje solenoid wymienic na nowy.Koszt orginalu ok.800 pln.Mozesz tez kupic od opla 2.2 hpi ,typ silnika Z22YH ,KOSZT OK 400 PLN, Solenoid pasuje od opla ,ale ma inna wtyczke ,czyli od opla,parametry sa takie same.Ja mam taki zamontowany i dziala juz jakis czas bez problemu.
Mozesz tez wyczyscic swoj.FOTY sa gdzies na forum,ale nie zawsze to pomaga.Jesli nie potrafisz sam naprawic polecam SMOKUSA ,ktory sie tym zajmuje
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 3 Sierpień 2013, 10:13
I co panie romektaxi ?i.
Temat zakonczony? Domyslam sie ze TAK.Jesli tak to wypadalo by temat zakonczyc.To troche denerwujace,ze forumowicze staraja sie pomoc,a gosc olewa reszte osob,ktorzy byc moze rownierz potrzebuja pomocy.
sprawa jeszcze nie jest zakończona , część wysłałem do Krakowa powinna wrócić w środę ! jeśli wszystko będzie dobrze to na pewno o tym napisze i podziękuje !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum