Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
27 Październik 2013, 22:54
Dziwny problem komunikat Engine-Antipollution system fault
Autor Wiadomość
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 09:39   Dziwny problem komunikat Engine-Antipollution system fault

Witam wszystkich kolegów.Mam nadzieje uzyskac pomoc z dziwnym problemem, z ktorym boryka sie moje auto. Otóż co jakis czas pokazuje mi sie napis, Antipollution itd...:).
Co ciekawe i nie pasujace do innych objawow opisywanych na tym forum, to to ,że u mnie auto nie wchodzi w tryb awaryjny, nie zamula, czasem tylko potrafi lekko tak jakby szarpac przy lekkim dodawaniu gazu ale jak wcisne do konca to dostaje kopa i pozniej jest ok. Ewentualnie jak zaczne szarpac tuz po odpaleniu to gasze i po ponownym odpaleniu juz jest ok. Po podlaczeniu komputera wyswietlaja sie nastepujace błedy, jak na zdjeciu nr 2. Ponizej jest zrzut ekranow z komputera z parametrami na zywo. Po wykasowaniu bledu jest spokoj na jakies 300 km.Wymienilem ten czujnik z dwoma kabelkami ktory jest wkrecony w rure tuz za kolektorem, bez zmian.Czujnik mierzylem omomierzem i pokazywalo okolo 220 ohm a gdy byl bardziej cieply opornosc rosła ale nie wiem do ilu moze dojsc.Kilka razy po odpaleniu przy odczytach na zywo napiecie sondy lambda 1 wynosilo pomiedzy 2000 a 4000 mV ,a czasem zatrzymywalo sie na 640 mV i nie zmienialo sie ,albo w bardzo waskim zakresie.Na zdjeciach wszystkie parametry tylko to pierwsze zdjecie winno byc dalej.Co ciekawe cisnienie w regulatorze przy obrotach jalowych i przy 3200 jest minimalnie rozne, czy tak powinno byc?



Parametry przy 3500 obrotow.jpg
Plik ściągnięto 951 raz(y) 137,1 KB

Błędy.jpg
Plik ściągnięto 875 raz(y) 91,94 KB

Parametry.jpg
Plik ściągnięto 935 raz(y) 118,61 KB

Parametry przy obrotach jalowych.jpg
Plik ściągnięto 970 raz(y) 137,5 KB

Parametry obroty jalowe.jpg
Plik ściągnięto 800 raz(y) 144,62 KB

Parametry 1 obroty jalowe.jpg
Plik ściągnięto 839 raz(y) 122,11 KB

Parametry 2 obroty jalowe.jpg
Plik ściągnięto 904 raz(y) 124,76 KB

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 20:01   

Pierwsza lambda daje połowę za mało... Jestem na wakacjach. Wrócę w pon to jeszcze skomentuje. Generalnie szarpanie jest efektem złej stehiometri. Auto też pewnie nie przełącza się na mieszanke uwarstwiona...

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 20:53   

Nie wiem co to znaczy mieszanka uwarstwiona ale to szarpanie to objawia sie tak jakby nie dostawal paliwa ale to najmniejszy problem bo bardzo rzadko sie zdarza.Najczesiej jet ten komunikat Anti i zawsze ten sam blad.Wymienilem to http://allegro.pl/czujnik...3357216376.html ale na uzywke wiec moze niesprawne :( i tak jak pisalem nie wplywa to na zapalanie ani na jazde ,wchodzi na obroty , zbiera sie i tak to jest ok.Tylko wkurza ten blad. Co ktores odpalenie ginie na jakis czas.Jak chodzi na wolnych obrotach to nic sie nie dzieje nie faluje nie gasnie tylko klekocze jak diesel :)ale tak ma podobno byc:)
Bede koledze bardzo wdzieczny za pomoc i w razie potrzeby chetnie pomoge w kwestiach informatyczno - elektronicznych bo to moja branza:)

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4383
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 21:27   

CichyEska, podejrzewam że Sm0kus, miał na myśli nieodpowiedni skład mieszanki wychwytywany przez sondę i stąd występują problemy z szarpaniem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 08:57   

Wlasnie wczoraj troche o tym poczytalem ale niestety nie mam pojecia z czym to zjesc ,dlatego poczekam na pomoc fachowca.:)

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 16:22   

Wrzucilem film jak pracuje moj silnik,proponuje od razu przewinac do 1:40 a w 1:45 slychac takie jakby zadlawienie i zmiane dzwieku na bardziej dieslowski to chyba jest ten moment przelaczenia na ta mieszanke uwarstwiona chyba ze sie myle. http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 23:01   

CichyEska jestes ze Skarzyska? Ile masz do mnie? Ze 100km? Moze bys podjechal w ktores popoludnie, pojezdzilibysmy tym autem i podiagnozowali Lexia "na ruchu"?? Bo tak po statycznych logach to naprawde nie jestem ci za bardzo w stanie pomoc - widze 3 nieprawidlowosci:

1. Sonda lambda nr. 1 daje 600+ mV a powinna dawac 1275 +-100mV (przelaczana ok. 50x na sekunde o wartosc wlasnie tych +-100mV, a czestotliwosc probkowania Lexi to niestety 1Hz (1 pomiar w sekundzie). Pytanie czy jest to stale wskazanie, czy sie waha, czy akurat tak Ci sie uchwycilo na screenie. Niestety tez nie jestem po samym screenie w stanie stwierdzic czy jest to przyczyna czy skutek - zeby takie rzeczy diagnozowac musze miec auto i kierowce.

2. "Dieslowska praca" to typowe przelaczenie na miesznake uwarstwiona. Lambda ponizej 0,5 (niedomiar powietrza w stosunku do paliwa) i masz racje - to tak ma byc. Z drugiej strony jesli jest uszkodzona lambda - auto nie powinno sie wogole przelaczac na uwarstwiona mieszanke - powinno chodzic tylko na mieszance homogenicznej (jak zwykly benzynowiec i wtedy tez szarpie przy mocnym dodawaniu gazu i najczesciej wyswietla blad antipolution - bo nie ma stechiometri spalania zachowanej).

3. Nie widac zadnych zmian cisnienia paliwa - ale martwi mnie ten czas wtrysku siegajacy 7ms (standardowe wartosci od 1.2ms do 3.5ms). To prawie 2x dluzej niz standardowo (przy duzym obciazeniu czasy sie wydluzaja). Pytanie, czy jest to przyczyna czy skutek. Obstawialbym niestety regulacje cisnienia paliwa - ale do tego trzeba poobserwowac auto jezdzac i majac wartosc zadana i wartosc uzyskana. Pytanie glownie o to, dlaczego Sirius wydluza wtrysk (a odpowiedz na to pytanie mocno wiaze sie z nieprawidlowoscia nr. 1)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 06:32   

Oczywiscie ze moge przyjechac ale to juz po wyjezdzie po w pracy jestesmy we dwoch i nie bardzo mam jak no 3 urlopuje/Jezeli ta diagnoza sie potwierdzi to co trzeba by kupic i wymienic??Co do wartosci lambdy to tak jak pisalem zdarza sie ze pokazuje ponad 1400 mv i sie zmienia po czym po kilkunastu sekundach wpada wartosc okolo 640 i stoi bez zmian.

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 18 Lipiec 2013, 18:09   

Co do szarpania , dzisiaj sprawa sie wyjasnila....sprzeglo do wymiany.Zalozone LUK.



2.jpg
Plik ściągnięto 916 raz(y) 76,26 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 897 raz(y) 60,55 KB

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Lipiec 2013, 17:55   

CichyEska, tak z ciekawości..ile przebiegu bo moje było oryginalne a prawie jak nowe na styku słoneczko -łożysko. wymiana z powodu rozpadnięcia łożyska i zadarcia słoneczka a tarcza też by jeszcze wytrzymała,ale jak już rozebrane to wstawione wszystko nowe-mój przebieg wtedy 250 tyś/km

 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 10:13   

Hmmmm?:) Na liczniku 144 tys....

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 11:39   

CichyEska napisał/a:
Hmmmm?:) Na liczniku 144 tys....
Plus standardowe 100 tyś co cofnęli .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Lipiec 2013, 11:41   

CichyEska, to po wyglądzie albo zaniżony przebieg albo ciągła jazda po mieście była bo poszedłem do garażu zerknąć na moje stare słoneczko i lepiej wygląda a do tego jeszcze jest proste i równe ...A nity na tarczy masz podobne blisko jak w moim przebiegu tyle co widzę przez docisk.Ale ważne aby jeździło i nie sprawiało problemu :-)

 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 06:53   

Prawda jest taka ze nigdy nie łudziłem sie , ze przebieg tego auta jest faktyczny:)Chociaz tarcza byla z calosci moze o 1 mm ciensza od nowej...

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 28 Lipiec 2013, 09:28   

No i tak...wyjechalismy z zona i dzieciakami do Sianożętów na wakacje....po raz pierwszy od 7 lat...wiadomo praca itd.Zapowiadalo sie super,cieplo, ruch w nocy nieduzy.Zrobilismy okolo 540 km dojezdzajac do Koszalina.Zadowolony bylem bo wyszlo mi w trasie ze spalilem na te 540 km 48 literkow:) czyli 8,8 na setke:)
W Koszalinie dojechalem do stacji paliw poniewaz jakos dziwnie zaczal mi falowac na obrotach jakby paliwo sie konczylo i resztkami gonil....dziwne sie to wydawalo bo komputer pokazywal ze mam jeszcze paliwo na 180 km, ale coz mysle"moze cos mnie tam oszukuje"Podjechalem do dystrybutora i zonk....auto zgaslo.Mysle ,nie ma paliwa.Dolalem do pelna, na rozrusznik i ....probowal zapalic ale tylko na wolnych obrotach ,i w dodatku przerywana praca i gasl.Ponownie probuje a tu tak lapie, nie lapie...jak juz zlapal to sie krztusil a po dodaniu gazu ,gasl.Rewelacja...30 km do celu,upał jak cholera ,bagaznik pelny a tu nic...pomoc drogowa, holowanie na sztywno do warsztatu w Koszalinie, diagnoza wstepna,cewka zaplonowa.Niedostepna w okolicznych szrotach ,w jakims sklepie 1100 zł nie wiadomo na kiedy bo to specjalne zamowienie.Postawcie sie w mojej sytuacji.Dwoje malych dzieci na pokladzie 600 km od domu ,brak pomyslow :shock: .Pierwsze co mi przyszlo do glowy po tej wstepnej diagnozie to laptop i alledrogo.pl.Tam nastepny szok,nawet jednej cewki...Kolejna mysl,ratunek na forum.Dzwonie do SmOkuS-a (tu wielki ukłon w jego stronę) opisuje objawy ,konsultacja telefoniczna z mechanikiem i co?To chyba nie cewka...pomysl kolejny palimy HPI z plaka.Rura od przeputnicy na bok plak do kolektora dolotowego i krecimy.Brummm ,pali...No to nie cewka ,ale na plaku do domu nie zajade.Mechanik robi co Tomek kaze , cinienie w rampie z pompy z baku 0 bar.Upsss. Naciskamy zawor upustowy za pompa WC i bez obrazy dla starszych babek ale mocniej sikaja... :-x pompa w baku chodzi , zdejmujemy wezyk ,przekrecam zaplon i co?Nawet kropelki.Wstepnie ,walnieta pompa w baku ale dopiero w poniedzialek beda robic.Koniec koncow do Sianozetow sie dostalismy i urlopujemy ,mamy 10 dni na to zeby go naprawili,a po 9 dniach zaczne sie martwic co dalej. :-| Podziekowania dla SmOkuS-a za pomoc , nie bede musial wydac pieniedzy na bezskuteczna naprawe.Jak juz panowie w warsztacie sobie ogarna moj dupowoz to napisze co konkretnie sie stalo.Ot i taki urlop mi sie zdarzyl.

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA