Czy posiada ktoś wiedzę, na temat wahaczy przód C5. Sprowadziłem sobie cytrynkę z Francji, prawdopodobnie wpadła w dużą dziurkę uszkodziło się zawieszenie. Francuzi zabrali się już za naprawę ale polegli. Prawdopodobnie wymienili wahacz i końcówkę drążka bez skutku i na tym zaprzestali. Ja po przyprowadzeniu wymieniłem siłownik wraz z zwrotnicą , następnie wózek pod silnik , no i poprawiło się ale nie do końca jest dobrze, kąt nachylenia pod czas badania wychyla się do 2 stopni. Rozważam więc również taką możliwość, czy wymieniony wahacz jest właściwy. Moje pytanie brzmi czy wahacze w c5 różnią się w zależności od wersji silnikowej lub o rocznika, a może ktoś ma jakąś sugestie?
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 19:17
spachol napisał/a:
kąt nachylenia pod czas badania wychyla się do 2 stopni
moglbys po polsku? bo nie rozumiem co sie wychyla.
na poczatek proponuje zebys pojechal do DOBRYCH magikow blacharzy. niech zmierze ci auto czy nie jest skoszone. bedziesz wiedzial czy to wina blach czy elementow zawieszenia. rowniez sprawz mocowania silownikow u gory.
jezeli okaze sie, ze auto jest proste i nie ma znieksztalcen to musisz szukac przyczyny w elementach zawieszenia.
a jezeli wyjdzie, ze sa zle wymiary to trzeba troche ponaciagac. ja tak kiedys chyba skode uleczylem- nikt nie byl w stanie ustaiwc zawieszenia z przodu. okazalo sie, ze w aucie, po dziurze zeszly sie przednie kielichy amortyzatorow.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 21 Sierpień 2013, 10:31
Zalezy o jakim kącie mowisz:
1. Kat pochylenia sworznia zwrotnicy (ten jest odpowiedzialny za "powrot kol do jazdy na wprost po skrecie", oczywiscie to nie jedyna rzecz z tym zwiazana, ale szkoda czasu zeby pisac podstawy): zalezny jest od samej zwrotnicy (czy trzyma swoja geometrie), lozyska dwurzedowego (zajechane lozysko bedzie na pomiarze dawalo bledne odczyty, bo szalki nie sa wtedy wspolosiowe), piasta kola (patrz lozysko, brak wspolosiowosci daje odchylenie), same sworznie (wymienialne w wahaczach do C5, wkrecane), cale wachacze (geometria odkowki, geometria elementow stalowo-gumowych tzw. silentblockow lub jak kto woli tuleje wachaczy) oraz ich mocowania na saniach przednich, a na koniec samo mocowanie san. W kazdym miejscu moze byc "cos nie tak" i kat pochylenia moze wyjsc poza tolerancje.
2. Kat pochylenia kola: te same elementy praktycznie, ale najbardziej narazone sa zwrotnica, lozysko i piasta oraz wazna jest dlugosc wahacza - od tego zalezy czy kolo bedzie sie pochylalo prawidlowo, czy wyjdzie za tolerancje.
Dla uzupelnienia tematu w google wpisujemy: kat pochylenia sworznia zwrotnicy, kat pochylenia kola, budowa zawieszenia pojazdu samochodowego, katy zawieszenia.
Pozdrowki
TS
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum