Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 416 Skąd: Piła
Wysłany: 10 Wrzesień 2013, 21:33 Popielniczka - nie zamyka się
Witam, auto dopiero kupiłem. Pierwsze co dotknąłem - popielniczka, która otworzyła się i by ją zamknąć, trzeba porządnie przyłożyć - kilka razy najlepiej, aby męczyć się gdy inna osoba spróbuje zajrzeć co jest pod klapką Macie doświadczenie co można zdziałać? Z tego co widzę, sama popielniczka to tylko drzwiczki, a mechanizm blokujący to chyba druciana zawleczka po prawej stronie konsoli. U mnie działa jakby pękła jej jakaś sprężynka, przesuwam ją palcem i zostaje w takiej pozycji jak ustalę. Można to jakoś naprawić? Z góry dziękuję.
_________________ Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 14:42
Popielniczka jest jednym elementem, z tego co widzę to najprościej ją całą wyciągnąć i obejrzeć z każdej strony.
popielniczka C5.JPG
Plik ściągnięto 843 raz(y) 51,41 KB
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Goofer
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: 100-lica
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 15:16
Nie ma tam żadnej sprężynki (oprócz oczywiście tej która wypycha popielniczkę). Podciągnij ten bolec do siebie (w stronę drążka zmiany biegów) i powinna się zamknąć. O ile tak jak piszesz bolec nie lata luźno tylko stawia jakiś tam opór to powinno działać.
U mnie bolec opadał samoczynnie bo się wyrobił, zdemontowałem konsolę centralną, podłożyłem cieniutką podkładkę koronkową pomiędzy obudowę popielniczki a bolczyk i działa.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 416 Skąd: Piła
Wysłany: 17 Wrzesień 2013, 20:12
@Goofer widzę, że oboje korzystamy z tych samych źródeł wiedzy. Dywersyfikacja pozwala na szybsze rozwiązanie problemu Tylko cholera ta rycinka pokazuje, że mogę wyciągnąć całą popielniczkę. Chyba dopiero po zdemontowaniu obudowy konsoli środkowej co?
_________________ Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1
Goofer
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 13 Skąd: 100-lica
Wysłany: 17 Wrzesień 2013, 23:23
Tak, musisz zrzucać konsolę środkową. Ale no stres bo jest na forum opis demontażu konsoli bez połamania zaczepów. Uważaj tylko na żarówki (a raczej kabelki) od pokrętła od nawiewów oraz popielniczki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum