Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 12:32 brak mocy 2.2 HDI
Witam Was wszystkich, zabierałem się długo za napisanie tego postu ponieważ nie chciałem dublować problemów ale ciężko znaleźć taki sam przypadek. Wiec przejdźmy do sedna sprawy, a na początek parę słów o początku przygody z citroenem c5.
Osobiście nie chciałem go kupić ale znajomy z teściem mnie przekonali i główny czynnik to Cena: 950 Euro. Ale już na placu u Niemca po odpaleniu wiedziałem ze silnik pracuje nie równo tak jak by był problem z wtryskami. Mimo to kupiłem i przyjechałem nim do domu. Max prędkość to 150 km/h z górki nawet 165. Na pierwszy ogień poszło wg standardu filtry , rozrząd itp. ale to nie rozwiązało problemu z nierówna pracą. Po przestudiowaniu wypowiedzi różnych specjalistów i użytkowników podobnych silników wykonałem test przelewowy. wyszło dość równo ale mimo to zdecydowałem się na regeneracje wtrysków ( wtryski BOSCH - całkowita regeneracja nie czyszczenie tylko ). Wtryski zamontowane po regeneracji, stuki w okolicy wtryskiwaczy ustąpiło i jakby silnik pracował równiej, ale nadal problemy z przyśpieszeniem. i tak jest do dziś. Po odpaleniu wyczuwalny taki gryzący zapach dymu, no i podczas rozpędzania do około 2100 obrotów przerzedza się jak muł a po 2100 obrotów do około 3000 cięgnie i potem znów muł. Przebieg to 303 tys km.
Poniżej parametry korekt wtryskiwaczy.
Dodatkowo ostatnio jak wracałem z Szczecina przeszedł mi w Tryb serwisowy i zczytane zostały następujące błędy:
Będę bardzo wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu z moim autkiem, bo naprawdę jest wygodne i szkoda by było go sprzedać a planuje kupić również c5 ale juz 2 generacji czyli ta po lifcie.
Pozdaiwm Paweł
parametry.jpg Parametry po regeneracji wtryskiwaczy.
Plik ściągnięto 1340 raz(y) 196,99 KB
P0245.jpg Ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie zbyt wysokie.
Plik ściągnięto 1197 raz(y) 129,25 KB
P0235.jpg P0235 - usterka przemijająca, sygnał ciśnienia turbo. Zwarcie z plusem albo przerwany obwód albo wartość zbyt duża.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Wrzesień 2013, 13:15
Przydały by sie screeny co sędzieje przy wyższych prędkościach - najlepiej przy tych co zamula.
Po zatym screen z turbosprężarki, przy tych samych i najlepiej pod obciążeniem (czyli podczas normalnej jazdy).
Dziwne masz te korekty wtrysków, wg. danych książkowych powinny być mniejsze.
Bo takie statyczne screeny to mowią nam że na biegu jałowym silnika jest wszystko OK.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi....:)
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 92 Skąd: Koszalin
Wysłany: 21 Wrzesień 2013, 14:06
najprostszy sprawdzian korekcji to suma arytmetyczna "plusów" i "minusów". Jeżeli suma arytmetyczna oscyluje w granicach zera , to znaczy, że korekcja jest bardzo dobra, pomimo dużych odchyłek "na plus" lub "minus";
A w twoim przypadku to - 0,08. Czyli korekcja jest ok.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 21 Wrzesień 2013, 20:59
pawlus17 - sprawdź jeszcze egr i zawór podciśnienia turbiny
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Październik 2013, 21:01
Kolego pawlus17 - pierwsze co, to podmień elektrozawór od turbo z jakimś innym (np. od egr). Powinno pomóc i już nie przeładowywać. Jeśli nie pomoże, to albo ten też walnięty, albo problem z turbo.
Na pierwszym screenie jaką temp. cieczy miałeś? Ciśnienie na pompie za wysokie jak na wolne obroty, dawka też. Chyba, że niedogrzany, to do dawki się nie przyczepiam.
Podawane prędkości to maksymalne, czy takie jakie utrzymywałeś?
FAP jest na miejscu, czy wycięty? Podobnie pytanie co z katalizatorem?
Korekty wtrysków jak i przelewy niewiele powiedzą. Mogą być paści, a pomiary wyjdą OK. W drugą stronę - wtryski OK, a kompresja padaka. Mierzyłeś?
EGR raczej OK (screen 1), ale warto sprawdzić.
Daj więcej info, to będziemy myśleć.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Październik 2013, 22:10
Witam i pytam : od kiedy to suma korekcji ma sie rownac zeru? Korekcja chyba ma sie miescic w okreslonym przedziale wartosci, jesli je przekracza to albo wtrysk, albo kompresja...
W tym przypadku to cisnienie turbo jest duzo za wysokie, moze problem z czujnikiem ?; albo problem ze sterowaniem turbiny- moze podcisnienia?
Czy ten pomiar byl wykonywany przy temp. zewnetrznej +6 stopni? Jeszcze chyba za wczesnie na takie temp? Moze to oznaczac uszkodzenie przeplywomierza, co bedzie powodowac brak mocy silnika, bardzo czesta usterka w HDI. W paru C5 widzialem wygnite elementy tzw. goracej tasmy i w konsekwencji brak mocy. Oczywiscie brak bledu przeplywomierza, a tylko wartosci przeplywu sa dziwne. Sprawdz stan przeplywomierza, a najlepiej zrob probe na innym sprawnym. Mialem podobny problem, moglem jezdzic tylko w miescie, na czwartym i piatym biegu masakra. Wymienilem na nowy i auto odzylo. Ma moc i pali male ilosci paliwa, zgodnie z danymi z instrukcji. Pozdrawiam
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Październik 2013, 22:36
Zakładając, że ma seryjny program, to przy ok.3000obr dawka max. to 68mm3. W chwili wywalenia błędu miał 65 przy 929mg (nie wiadomo jak mocno deptał, a przeładowanie powoduje wzrost odczytu na MAF). Wg. mapy ogranicznika dymu powinno być 62mm3, ale to może być przyczyna przeładowania.
Po tym błędzie turbo jest przycinane, kontrolka MIL się świeci i już jest słabszy do chwili ponownego odpalenia silnika.
Jeśli nie pozbędzie się tego problemu to nie ma co gdybać i szukać.
Witam Was wszystkich po długiej przerwie. Zamowielm batrie do lapka i porobie zrzuty podczas jazdy, ale po zamianie zworów podcisnienia egr z turbiny jakby lepiej zaczol sie zbierac. zobaczymy co pokaza zrzutu podczas jazdy przy pelnym rozgrzniu silnika. Narazie Dziekuje Wam za odzew i do uslyszenia.
_________________
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Październik 2013, 15:24
Jak już będziesz miał możliwość to dobrze by było, gdybyś porobił graficzny pomiar parametrów. Na początek prędkość obrotowa, ciśnienie paliwa zmierzone, wartość zadana wydatku wtrysku, mierzony przepływ powietrza, zmierzona wartość doładowania. Z ciekawości drugi bieg od 1500-4250 i trzeci bieg tak samo. Ważne, żebyś mógł podać później konkretne wartości przy konkretnych obrotach.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 15 Październik 2013, 10:13
Puggiblue dobrze mowisz, niestety jest taki problem z Lexia wykresow dobrze zrobic sie nie da - wielokrotnie probowalem i raz mi sie tylko udalo. To niestety nie VAG-Com... i nie TDI Potrzebna jest tutaj osoba ktora ogarnia temat i pojezdzi autem z podpietym kompem i pooglada "co jest a co powinno byc"
Co do dawek - skad masz takie wiadomosci ze maks dawka to 63 czy tam 65 mg? CommonRail Forum? Ja do tej pory spotykalem sie informacja, ze maks dawka to 56mg... niby roznica prawie zadna, ale ciekawi mnie skad ta niescislosc.
Co do problemu to ewidentnie jest przeladowane turbo. Pytanie tylko czy winny jest zaworek podcisnienia sterowania turbina czy winny jest system (nie wiem czy sa lopatki vnt czy westgate - nie widzialem tej turbiny nigdy) obnizania cisnienia turbo (czyli w zasadzie sama turbina)... lub czy przypadkiem system sterowania turbo nie jest elektryczny a nie podcisnieniowy (w ktoryms silniku HDI turbo bylo sterowane elektrycznie, ale za chiny nigdy sie nie moge wyznac w ktorym - najlatwiej to po prostu sprawdzic w CS)
Moze tez byc (ze wzgledu na 2 blad) uszkodzony MAP (czujnik cisnienia doladowania ew. jak kto woli to nazywac czujnik cisnienia w kolektorze ssacym). Tutaj polecalbym podmianke na inny dzialajacy z innego auta. Odradzam tez kupowanie na Alle "nowych oryginalnych" MAPow za 80zl... Nie trzymaja wogole charakterystyki czujnika i sypia bledami od samego poczatku.
Jeszcze jedno: jakbys podal VIN, to bysmy sobie zerkneli na kilka rzeczy w Citroen Service - miedzy innymi na to czy jest FAP (filtre au particulare) w tym silniku i jak dokladnie wyglada turbina/jej sterowanie i gdzie szukac ewentualnie innych przyczyn. A i tobie sie moze pare rysunkow na przyszlosc przydac.
Pozdrowki
TS
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Październik 2013, 18:58
Sm0kus napisał/a:
Puggiblue dobrze mowisz, niestety jest taki problem z Lexia wykresow dobrze zrobic sie nie da - wielokrotnie probowalem i raz mi sie tylko udalo.
A to ciekawe, bo u mnie nie ma z tym najmniejszych problemów.
Sm0kus napisał/a:
Co do dawek - skad masz takie wiadomosci ze maks dawka to 63 czy tam 65 mg?
Z danych ze sterownika.
Podawałem w mm3, stąd wartość 68 i faktycznie to ~56mg przy 3000obr.
Poniżej mapa ogranicznika momentu dla silnika 4HX dla biegu 3 i wyższych (materiał własny)
BTW, gdyby ktoś potrzebował więcej mocy/momentu to w miarę możliwości służę pomocą.
Postaram sie jak najlepije odpowiadać na pytania. :
VIN : VF7DE4HXB76103652
Sterowanie turbiny - podciśnieniowe - zamienilem zaworki turbina - egr i jak by lepiej sie zbieral i juz tydzien bez bledow.
na poczatek porobie Prt Sc jak tylko bateria przyjdzie do lapka.
Jeszcze jedno pytanie, czy błąd zwarcia swiec zarowych do plusa moze wplynac na moc? Jak wroce do polski po 25 pazdziernika to odrazu zmieniam swiece zarowe.
Pozdrwiam i dozobaczenia przy zimnym piwku...
Sm0kus, zapraszam do Miedzyzdrojów....
_________________
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Październik 2013, 22:40
pawlus17 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, czy błąd zwarcia swiec zarowych do plusa moze wplynac na moc?
Nie. Natomiast będzie problem z wypaleniem fap-a.
PS. Coś się stało, że nie można wyświetlić mojego obrazka z wcześniejszego posta.
Jeszcze raz:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum