Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
10 Kwiecień 2013, 14:28
cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
irekwalesa
irekwalesa

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna ,lpg
Wersja:: hatback
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: -
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: chalin kuj-pom
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 14:07   cewka zapłonowa

Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w xanti 1.8 8v, czy jest możliwe jeśli jest ona sprawna, że mogą pracować dwa cylindry,silnik pracuje na dwóch 1 i 4 na 3 i 2 nie ma iskry. Podejrzewam jej uszkodzenie, a wcześniej wymieniałem na drugą cewkę która była sprawna ale efekt jest ten sam, w końcu po kombinacjach zaczeła mi się topić i dymić górna część jej zespolenia. I teraz podejrzewam że dziwnym trafem szlak trafił obydwie. Dodam że z miesiąc temu też już miałem ten problem z brakiem iskry ale po kombinacjach?- wróciło do normy aż do wczoraj, że poprzerywała sobie i chodzi silnik na dwóch cylindrach.
Proszę o pomoc i rozwiązanie tego problemu a spotkałem się z tym pierwszy raz.

_________________
irekwalesa
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 19:05   

irekwalesa, Posprawdzaj oporności uzwojenia wtórnego i pierwotnego ;-) Może się cosik rozjaśni.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
irekwalesa
irekwalesa

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna ,lpg
Wersja:: hatback
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: -
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: chalin kuj-pom
Wysłany: 11 Kwiecień 2013, 18:13   

Tak już sprawa jasna ,zwarcie robiła centralka lpg,robiła zwarcie na impuls i szlak ją trafił, jest już ok.

_________________
irekwalesa
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2 Październik 2013, 20:29   Cewka zapłonowa Xantia II 1.8I 16V

Witam.
Pytania może głupie ale to auto po takim wozie jak Audi b4 jest jeszcze dla mnie wielką zagadką. Tak staram się znaleźć samemu odpowiedzi ale nie na wszystkie pytania znalazłem.
W czym problem, po uporaniu się z niedogrzewaniem silnika (wyszło na jaw tuż po założeniu instalacji lpg) którego powodem był termostat, pojawił się nowy. Silnik jakby słabszy przy ruszaniu (trzeba było mocniej naciskać na pedał gazu bo potrafił zgasnąć), a przy obrotach 1,5-2 tyś. wyraźne "dławienie" zarówno przy redukcji z wyższego na niższy jak i odwrotnie - oczywiście przy dodawaniu gazu. Pojechałem więc do gazownika bo byłem przekonany że to kwestia ustawienia ponieważ poprzednie było zrobione przy padniętym termostacie, wprowadzili małe korekty ale nie to jednak było przyczyną a jak to stwierdził właściciel i szef zakładu instalacyjnego "wypadanie zapłonu". Dwie świece noszą ślady przebicia (przepalone prawidłowo) co sugeruje padnięcie cewki. Moje pytanie to dlaczego tak nagle, wcześniej była ok., co może być przyczyną ?! gaz czy ewentualne błędy montażowe ?! Teraz póki co jest super, silnik pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie dławi się. Uzgodniliśmy że zaczniemy od wymiany świec (zmniejszyli max. szczelinę), przeczyścili dokładnie połączenia (cewka - sprężynki - świece), ale jak stwierdzili najprawdopodobniej za niedługo problem znów się pojawi (gdy padną świece - nie pamiętam jaką mają wytrzymałość). Skazany na padanie cewki (wiecie ile to nowe ustrojstwo kosztuje).

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 2 Październik 2013, 20:44   

Rafał B, Popraw w profilu, bo nie widzę tam 16V. Jest dość istotne przy próbie pomocy.
Multimetr w dłoń i sprawdzenie cewki. ;-)
Zapytam jeszcze: Jaką instalkę Ci założyli? Regulowali tylko w warsztacie, czy na trasie też?



cewka Xantia 1,8 16V.jpg
Plik ściągnięto 12905 raz(y) 16,61 KB

opis cewki Xantia 1,8 16V.jpg
ad 2
Plik ściągnięto 12905 raz(y) 8,56 KB

opis 2 cewki Xantia 1,8 16V.jpg
ad 1
Plik ściągnięto 12906 raz(y) 15,31 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2 Październik 2013, 21:04   

Instalacja to dokładnie ta : http://www.gcautogaz.pl/i-2-STELLA-POLARE-ELPIGAZ.
Pierwsza regulacja bezpośrednio po montażu to przejażdżka ok. 30 km po dość pagórkowatym terenie (trasa Krasnystaw- Lublin), prędkości naprawdę różne, sporo redukowania, sporo szybszej jazdy. Dzisiaj również przejażdżka ale na miejscu bo problem był w dolnym zakresie (powyżej 2 tyś. nie było dławienia/szarpania), bardzo szybko ocenił że to wypadanie zapłonu.
Oczywiście na miejscu w warsztacie również podpinali pod komp. Czytam że to dość zawodny element w tych autach, ale na ile to prawdziwe opnie i co jest przyczyną, no i zastanawiam się czy przy gazie jest jeszcze gorzej.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 3 Październik 2013, 08:33   

Rafał B, Chodziło mi bardziej o typ wtrysków. ;-) Elpigaz jest dość dobry, choć dużo mają do powiedzenia użyte wtryski gazu.
Z tego co opisujesz, to raczej porządnie ustawili (dużo szybkiej jazdy, redukcje i różne prędkości).
Co do samej cewki: jest to dość drogi element. :-/ Zamiennik w granicach 300-350, oryginał zaczyna się chyba od 700. Wymieniałem w swojej na dobrą używkę, bo nie byłem pewny na 100% usterki. Miałem tylko lekkie odchyły podczas pomiaru na uzwojeniu pierwotnym. Okazało się, że to było to.
Dodam, że przed samą wymianą nie dało się ruszyć z miejsca na wolnych obrotach. Dopiero przy zwiększonych obrotach jakoś się to udawało. Na trasie jednak już się toczył normalnie.
Rafał B napisał/a:
zastanawiam się czy przy gazie jest jeszcze gorzej.

Gaz jest bardzo czułym / wybrednym paliwem i niestety wychodzą na nim wszelkie niedomagania. Dlatego większość zakładów monterskich nakazuje przed montażem wymienić filtr powietrza, świece i przewody WN. W Twoim przypadku przewody odpadają. ;-)
Tutaj parę aukcji z cewkami.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 3 Październik 2013, 10:23   

Cytat:
Chodziło mi bardziej o typ wtrysków
znalazłem coś takiego :- Reduktor Cometa,
- wielozawór Elpigaz AT02E 200/0 -TOR
- Zespół wtrysku gazu 4 sekcyjny I-plus-S Arco
- komputer sterujący Comfort 3,4 cyl. STELLA
- Zintegrowany sensor ciśnienia gazu PT MAP

Do zakładu instalacyjnego nic nie mam, opinie mają dobre i uważałem że są dobrzy w tym co robią a teraz jestem przekonany że znają się na rzeczy. "Estetyka" pracy i dbałość o szczegóły jaka powinna być w każdym zakładzie instalacyjnym czy jakimkolwiek mechanicznym, jeśli ktoś będzie zainteresowany o kim mówię i co konkretnie mam na myśli to odpowiem. Pytanie o ewentualne błędy montażowe wynikała tylko z faktu że człowiek jest tylko człowiekiem.
Takie dokładnie ruszanie było i u mnie, szarpanie/dławienie jak wspominałem między 1,5-2 tyś obr.
Mam nadzieję że jednak wystarczyło to co zrobili czyli przeczyszczenie połączeń i wymiana świec i że nie będę potrzebował tej cewki ale pomierzę jak sugerowałeś.
Co do aukcji, najgorsze jest to że nic w nich nie wiadomo (denerwują mnie takie bogato opisane, żeby chociaż producent cewki :-? )
No i tu właśnie pytanie, używka czy np nowa Maxgear lun SKF ?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 3 Październik 2013, 11:36   

Rafał B napisał/a:
Zespół wtrysku gazu 4 sekcyjny I-plus-S Arco

Są to dobre wtryski. ;-)
Błędów montażowych nikt tu nie wynajdzie. Trzeba by było szukać bezpośrednio w aucie. Z resztą aż takich gaziarzy tu chyba niet. :-P
Jeżeli zakład cieszy się dobrą opinią, to raczej fuszery nie robią.
Co do kupna cewki: Nie śpiesz się. Na razie jest ok, to jeździj i obserwuj. Za jakiś czas wykręć świece, sprawdź ich stan (kolor i zużycie elektrod). Jeżeli to jest faktycznie cewka, to na bank objawy powrócą.
Nowa czy używka? :roll: To już zależy tylko od Ciebie. Nie mogę narzucać "weź tą czy tą". ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafał B

Mój samochód: Citroen Xantia II 1.8i 16V
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: B+G
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 3 Październik 2013, 15:50   

Jacoll napisał/a:

Nowa czy używka? :roll: To już zależy tylko od Ciebie. Nie mogę narzucać "weź tą czy tą". ;-)


Macie większe doświadczenie więc liczę na doradzenie / odradzenie, nowa czy używana (trochę boję się używek bo nie wiadomo co to i ile pochodzi). Bez wątpienia główny argument to cena ale ważna jest także jakość więc opinie tych którzy mogą coś powiedzieć o producentach z którymi mieli kontakt są bezcenne. Więc jeśli nowa to czy kategorycznie np Beru, NGK,Valeo czy może warto rozważyć pakowacza jakim jest SKF (może coś dobrego włożyli a ceny są prawie o połowę niższe np od Beru (min. 600 zł.), SKF znalazłem za 330 zł.
To ta asekuracyjnie pytam ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA