Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Grudzień 2013, 00:08
Jacoll, Mój 2,5TD ma już pod 400tys. i syntetyk przedłuży mu życie bez większych nakładów. Choć z drugiej strony benzyniak przy 400 tys. to już agonia Wszystko zależy w jakim stanie masz silnik. Jeżeli nie ma oznak większego zużycia (przedmuchy do skrzyni korbowej itd.), chcesz dłużej jeszcze jeździć, to zadbaj o niego i daj mu porządny olej.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
bartolini55
Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: Enterprise
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 1 Skąd: Wawa/Socho
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 20:14
Jacoll napisał/a:
Tak czytam i sam się zastanawiam, czy nie przejść przy następnej wymianie na 5W40. Ale mam pewne obawy - na zegarku 230000 i lać tu syntetyk?
Jak na razie mam 10W40 TOTAL QARTZ 7000.
Mineralny na pewno odpada ...
Ja bym został przy 10W40 Totalu - szczególnie że miałeś wlany minerał
_________________ Nowe części samochodowe - filtry, płyny, oleje, akumulatory, hamulce, zawieszenia itd - służę pomocą, radą, dobrymi cenami oraz (czasami) dostawą
Pytajcie to nic nie kosztuje - sklep@czesciarnia.pl lub PW lub gg 41747414 lub 690-630-130
Erinye
Mój samochód: CITROEN C5 II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 262 Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 16:24
Piszecie, żeby do HDI nie lać taniego oleju. Ale np total 5w40 na popularnym seerwisie aukcyjnym za 5L jest już za 80zł z przesyłką. Czyli tanio. Także robię mało km rocznie - do 10tys, 90% w mieście i bardzo krótkie odcinki. Macie jakieś sugesti czym lepszym zalać niż rekomendowanym przez citroena total?
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Kwiecień 2015, 17:48
Erinye napisał/a:
Ale np total 5w40 na popularnym seerwisie aukcyjnym za 5L jest już za 80zł z przesyłką. Czyli tanio.
"Popularne serwisy aukcyjne" to Ty sobie chłopie odpuść. Widzę, żeś z Bydgoszczy więc idź do pewnego sklepu i kup pewny olej, a nie nie wiadomo co z Allegro. Ja za bańkę 5L Totala dałem 85 zetów. I tak, zmieniłem z 10W40 na 5W40. Nie było żadnych przecieków. Te historie o rozszczelnieniu silnika to posiadaczom Dużych Fiatów czy Polonezów można pociskać
W benzynowej Xsarze planuję taki sam zabieg. Tym bardziej, że jest tam wlany Castrol Magnatec i ten syf trzeba jak najszybciej wylać...
Citroen rekomenduje Total bo to są produkty francuskie, ja używam valvoline maxlife 5w40 moim zdaniem jedyny słuszny olej do diesla z dużym przebiegiem, mam na szafie ponad 300 000km i żadnych wycieków czy nadmiernego spalania oleju, oczywiście do tego dobry filtr a nie tani chiński syf no i wymiana co rok albo 10 do 15 000. obowiązkowo.
mati1987
Mój samochód: xsara picasso 2.0Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: on
Wersja:: sx
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 20 Skąd: Żurawica
Wysłany: 6 Luty 2016, 15:06 total
Witam. W mojej cytrynie mam 322tyś. i zalana jest Total quartz 9000. szykuje się do zmiany i zaleję tatal quartz ineo ecs tj. 5w30
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 7 Luty 2016, 21:17
Po co...
mati1987
Mój samochód: xsara picasso 2.0Hdi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: on
Wersja:: sx
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 20 Skąd: Żurawica
Wysłany: 8 Luty 2016, 12:58
Też jestem zdania że powinno się lać lepszy olej. nie mam żadnych wycieków, silnik nie bierze mi oleju a olej o podwyższonej lepkości nie zaszkodzi na pewno
komorniq
Mój samochód: Ford Fiesta
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: LPG
Wersja:: HB 5d
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 16 Sty 2017 Posty: 1 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 15:26
Widzę, że spory kłopot sprawia wam zrozumienie oznaczeń olei.
0w,5w,10w,15w ... itp itd pierwsza liczba świadczy o tym, w jakiej najniższej temperaturze olej nie traci swoich właściwości, nie gęstnieje itp itd. Czyli na przykład 10w przy temperaturze -25 stopni celsjusza robi się kisielem, i zdecydowanie utrudnia rozruch silnika.
druga liczba 30, 40 czy nawet 60 określa górną granice temperatury, dla której silnik nie straci swoich właściwości, czyli nie wytrącą się żadne jego dodatki i tym podobne.
generalnie są w necie tabelki dokładnie obrazujące co konkretne liczby oznaczają, no ale co idzie za tymi informacjami. No idzie to, że olej, który w niskich temperaturach lepiej pracuje jest rzadszy, dlatego przeważnie do starszych silników rozszczelnionych nie poleca się syntetyków, które mają powiedzmy SAE 0w30, 5w30 i tym podobne (oczywiście nie tylko), no bo w takim zaniedbanym silniku ten olej po prostu wycieknie, albo się spali poprzez zużyte uszczelnienia zaworów, czy pierścienie na cylindrach. Do tego ma dużo lepsze właściwości czyszczące.
Przy silnikach diesla, jeżeli nawet mają przejechane 300kkm ale są sprawne, nie cieknące nie spalające nadmiernych ilości oleju, lałbym syntetyki, 0w40, 5w40. W silnikach diesla jest bardzo dużo sadzy, dlatego syntetyczny olej zapewni lepsze czyszczenie i zbieranie tej sadzy z gładzi cylindrów.
firmy które mogę w 100% polecić to Liqui Molly, Valvoline, Millers Oil, Royal Purple, Motul.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 20:24
komorniq napisał/a:
Widzę, że spory kłopot sprawia wam zrozumienie oznaczeń olei
Kolego, widac, ze nie masz zadnej wiedzy na temat smarowania silnikow i klasyfikacji oleju silnikowego. Nie masz racji w tym swoim objasnieniu. Wystarczy wujek google i mozesz wszystkiego dowiedziec sie. Pomijam, ze kiedys uczono tego w szkole zawodowej.
Do silnikow CR z FAPem prawie wszystkie firmy polecaja oleje 5w30 niskopopiolowe. Pisze prawie, bo znalazlem w jednej z moich C5 w instrukcji obslugi wklejke z Serwisu Citroena Deutschland o polecanym do silnikow HDI oleju 5w40. Dotyczy to silnika 2.2 hdi, jak rowniez 2.0 , rowniez w wersji 16v, a wiec pojazdow MkI i MkI FL.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum