Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
stały piskliwy dźwięk spod maski + szarpanie + temp. ciec
Autor Wiadomość
aiuen

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB
Wersja:: Exclussive
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 5 Styczeń 2014, 01:47   stały piskliwy dźwięk spod maski + szarpanie + temp. ciec

Witam wszystkich forumowiczów.

Wertuję od 20-tej to forum jak i inne i nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub wskazówkę.

Moje auto: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 2005 rok

Moje pytania:
1) nie uruchamiam silnika tylko przekręcam kluczyk, aby zapaliły się kontrolki na desce. Wszystko fantastycznie, kontrolki zapalają się, potem gasną, zostają zapalone aku, ikonka silnika, ikonka oleju. W tle da się słyszeć odgłos uruchamianego komputera (takie delikatne buczenie), który ustaje po chwili. Niestety słuchać również pisk spod maski. Taki mniej więcej jak kiedyś w TV dawali jak pokazywali planszę techniczną po zakończeniu programu w nocy tylko cichszy i troszkę w wyższej tonacji. Zaznaczam, że silnik jest wyłączony, komputer nie wyświetla na wyświetlaczu błędów. Do przeglądu jeszcze sporo czasu.

Nie wiem co to po prostu jest. Czy mam się tym martwić.

Kiedyś mechanik czyścił mi przepustnicę i potem robił jej adaptację i wówczas pytał mnie w momencie kiedy grzebał coś w komputerze czy słyszę jednostajny dźwięk spod maski - to jest ten sam dźwięk.

Przepustnica była czyszczona na początku września - dźwięk pojawił się dzisiaj.

2) nie wiem czy ma to związek z pytaniem 1, ale - przepustnica była czyszczona ponieważ auto szarpało i samo dodawało gazu. Odpalałem je na zimnym silniku, puszczałem sprzęgło, nie dodawałem gazu a ono aż się rwało do jazdy - tak jakby delikatnie był wduszony pedał gazu. Na dwójce to samo - mogłem tak auto bujnąć do 25km/h bez dotykania pedału gazu.
W tym momencie jak wduszałem sprzęgło, to odgłosy były takie jakby silnik na chwilkę wchodził na wyższe obroty, tak jakbym się rozpędzał dodawał gazu i nagle wduszał sprzęgło.

Podczas jazdy po mieście jak wduszam sprzęgło to silnik zbyt wolno schodzi z obrotów, musiałbym odczekać z 2 sek. aby na spokojnie wrzucić bieg. Jak nie odczekam tylko wrzucę płynnie to czuć szarpnięcie auta.

ps.
a) czyszczenie przepustnicy nic nie pomogło, a teraz doszedł jeszcze ten dźwięk spod maski.
b) sytuacja ma miejsce na zimnym silniku, na ciepłym jest trochę lepiej, ale objawy dalej są
c) auto nie gaśnie, na biegu luzie obroty są stałe nie faulją

3) pytanie do znawców elektryki - zdarzają się przypadki takie, że wrzucam wsteczny, mam włączoną wycieraczkę tylną i w momencie kiedy np. ramię tylnej wycieraczki rusza lub naduszę hamulec to u mnie z przodu z okolic gdzie są bezpieczniki słychać tykanie.
Czasami zdarza się to jak jadę, wycieraczka jest wyłączona, ale mam podgrzewanie tylnej szyby załączone - jak naduszę hamulec znowu słychać tykanie od strony bezpieczników.

Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są ok.
Wyczytałem, że to może być jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe, jakby z tyłu brało za dużo prądu. Ale w zasadzie wszystko mi działa, wycieraczki, wszystkie światła itp. - tylko słychać to tykanie i nie wiem czy coś się nie dzieje z elektryką.

4) wcześniej miałem Renault Twingo 96r. w którym nie ma ... termometru pokazującego temp. cieczy chłodzącej - po prostu jak jest za gorąco to wywala od razu ikonę z błędem i tyle.

Moje pytanie jest takie: od czerwca jeszcze nigdy wskaźnik w xsarce nie wskazał mi więcej jak 4 oczka. Zawsze dochodzi do 3 oczek i tyle. Nie ważne czy upał 35 stopni, czy przymrozek - po dość długiej jeździe, kiedy rura od chłodnicy z cieczą jest dość gorąca on nadal wskazuje 3 oczka.

Jak jest u was?

5) i pytanie na koniec mojego wypracowania - padł mi czujnik temp. zewnętrznej, teraz wskazuje mi od 29 do 33 stopni Celsjusza na zewnątrz. Czy ten czujnik steruje czymś, czy ma jedynie funkcję informacyjną? Jedni mówią/piszą, że steruję klimą, drudzy piszą że niczym nie steruje.

Za wszelką pomoc lub celną uwagę z góry dziękuję.
Jeśli popełniłem jakąś gafę przepraszam.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1.8 16V 2005 r.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 5 Styczeń 2014, 08:19   

1. U mnie tak piszczy czujnik od poziomu oleju silnikowego jak krzywo autko stoi, np. na krawężniku.
3. Może to przekaźnik.
4. 3 kreski to odpowiednia temperatura.
5. Czujnik temperatury zewnętrznej informuje cię o temperaturze na zewnątrz i jest w lusterku ( taki cycek malutki ). Czujnik od klimatyzacji jest na wysokości kolan pasażera po jego lewej stronie za taką małą krateczką.

Te pytania to najlepiej byłoby porozdzielać na różne tematy.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 20:39   

Zerknij do tego tematu, umiescilem tam nagranie mojego "pisku" Czy to samo dzieje sie u Ciebie?
http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=5216

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA