Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa Oleju w C3 1,4 HDI 8V
Autor Wiadomość
Maro75

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:37   Pompa Oleju w C3 1,4 HDI 8V

Witam. Jestem nowym forumowiczem i szczerze powiedziawszy moja żona jeździ cytrynką od kilku lat, ale nie wiedziałem że jest tak fajne forum gdzie można wymienić się doświadczeniami odnośnie samochodów. Mieszkam w Krakowie - Nowej Hucie.
A przywołała mnie potrzeba. Mam problem z silnikiem. Rok temu z silnika zaczął wydobywać się dźwięczny hałas. Wymianiłem olej i wszystko ustało. Niestety dzisiaj hałas powrócił i jak tradycja każe wymieniłem olej, niestety bez skutku. Może troszeczkę mniej hałasuje ale jednak. Mechanik stwierdził że to wina pompy oleju. Stąd moje pytanie, czy ktoś wie gdzie znajduje się pompa oleju w moim silniku? ( w której części silnika). Za odpowiedź z góry dziękuję. Może ktoś ma schemat tego silnika na którym widać ową pompę, a może ktoś już miał taki przypadek i to wcale nie jest pompa?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:41   

może ktoś da lepsze info ;-) ale z reguły pompę oleju/ wody napędza pasek rozrządu i po tej stronie w misce się znajduje

 
 
Maro75

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:49   

Dziekuję Ci za odpowiedź, właśnie tam coś hałasuje. Poprostu w zeszłym roku zapomniałem o tym że coś stukało i temat odpuściłem, teraz boję się że coś przez to poważniejszego się stało. Ale skoro pompa napędzana jest przez pasek rozrządu to zlecę to mechanikowi żeby coś nie popsuć. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 19:57   

Maro75, z reguły tak silniki mają a o nowościach nie słyszałem ;-) pozdrawiam :-)ps. jaki wiadomy przebieg? i czy rozrząd wymieniałeś? bo może tam wiele rzeczy hałas robić..np: napinacz paska

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Styczeń 2014, 20:56   

Witam. W Twoim silniku pompa oleju jest za kolem pasowym na wale w obudowie simmeringu i raczej nie powinna chalasowac. Chalasowac moze natomiast kolo pasowe, gdyz jest z tlumikiem drgan i od chalasu zaczyna sie jego koniec. Moge sie mylic, zeby cos konkretnego powiedziec pacjenta trzeba zbadac, a tak na odleglosc to mozemy pogdybac.
Jesli chodzi o chalasy w silniku, trzeba miec duze doswiadczenie i osluchanie, zeby cos na sluch okreslic. Raczej nie bagatelizuj sprawy, bo moze to byc grozne dla silnika. Pozdrawiam

 
 
Maro75

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 17:09   

Witam po spotkaniu z mechanikiem. Okazuje się że jest taki maleńki problem z tymi silnikami, a mianowicie na końcu przewodu olejowego(rurki) którym doprowadzany jest olej do smarowania górnej części silnika zainstalowane jest SITKO!!! I gdy olej nie jest zbyt często wymieniany niestety się zatyka no i niestety mamy problem w postaci przytarcia jeszcze nie wiem jakich elementów. Jak naprawie to opiszę." I tu jest pies pogrzebany" Ja jeżdżę na oleju Castrol 10W40 i oczywiście wymieniam co 12000km, samochód ma rzekomo 177 tys km, ja jeżdżę od 123 tys. , no ale nie wiadomo ile naprawde ma przejechane i jak poprzedni właściciel o to dbał. Pozdrawiam

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 18:56   

Sitko to z reguły ma każdy silnik nawet stare polonezy czy duże fiaty...ale na smoku pompy olejowej gdy pobiera olej z miski-a dodatkowo filtrowany olej przez filtr który wymieniamy podczas wymiany oleju. To co jest jeszcze inne sitko?kłopot chyba że ktoś nie sprawdzał poziomu oleju i jego wymiany -stąd efekty

 
 
Maro75

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 19:25   

On mi pokazywał tutaj w okolicy nie wiem czy to turbiny czy jakiegos innego urządzenia w w takim kształcie. I to na rurce anie na filtrze , ja nie wiem bo przyznam że się nie znam.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 19:32   

Maro75, porób fotki-niekiedy się przyda..i powodzenia :-)

 
 
Maro75

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 19:38   

Dzięki i pozdrawiam

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 20:42   

Maro75 - mechanik pokazał ci rurkę doprowadzającą olej do turbosprężarki. Rurka ta jest przykręcona do bloku silnika śrubą z filterkiem. Filterek może blokować przepływ oleju co powoduje zatarcie turbiny. Czy tak się dzieje u ciebie nie wiem ale to ustrojstwo ( filterek) trzeba wywalić żeby spać spokojnie nie martwiąc się o zatarcie turbosprężarki. Nadmienie że taka sama konstrukcja jest w silniku 1.6 hdi.

 
 
Maro75

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 15:10   

Dzięki za info. Szczerze powiedziawszy ja nie wiem czy mam turbosprężarkę. Niestety jak pisałem wcześniej nie bardzo sie znam na silnikach itp.Pozdrawiam

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 18:37   

Maro75- podaj vin w dziale "rozkodowanie vin-darmo" to koledzy podadzą ci specyfikację pojazdu -będziesz chociaż wiedział co masz w aucie ;-)

 
 
OponyImpolex

Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Luty 2014, 14:08   

To powinieneś wiedzieć juz wcześniej,ale lepiej późno niż wcale,a na forum są fachowcy od tych spraw,wiec każdy pomoże:) W każdym razie czekamy tez na zdjęcia.

_________________
www.sklep.impolex.com.pl - opony samochodowe, zima, lato.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA