Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wspomaganie i zbiorniczek na płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
puchacz

Mój samochód: Xantia 2,0hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa Sztokholm
Wysłany: 2013-12-16, 06:46   Wspomaganie i zbiorniczek na płyn hamulcowy

Witam
Mam takie pytanko dotyczące wspomagania
A mianowicie chodzi mi o sposób w jaki ten układ działa?
Jadąc samochodem że kierownica podczas skręcania pracuje tak jakby chciała jak najszybciej wrócić do półożenia na wprost a i kręcenie kierownicą nie jest lekkie(w porównaniu do mojego ostatniego samochodu mercedes w124) .Mam wrażenie że cały układ nie działa zbyt precyzyjnie ale może tak właśnie cytrynki mają?:-)Podpowiedzcie jak sprawdzić płyn lub coś tam żeby było lepiej
Drugie pytanie dotyczy zbiorniczka który zauważyłem pod maską.Wszystkie napisy na nim mówią mi że to zbiornik na płyn hamulcowy (jest na korku napis żeby używać tylko dot3) i teraz już nie wiem bo niezgadza mi sie to zabardzo z informacjami jakie uzyskałem wcześniej (że LHM obsługuje hamulce zawieche i wspomaganie )? Co o tym myślicie ?
Pozdrawiam

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia II break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 517
Skąd: Bytom
Wysłany: 2013-12-16, 09:57   

Jak masz opór w kręceniu kierownicą to standardowy problem z krzyżakiem kolumny kierowniczej, rozwiązanie na szybko, ściągnąć koło lewe , latarką oświetlić sobie widoczną głowice przekładni i nad nią jest Ten krzyżak zapewne brudny zardzewiały itp , teraz bierzesz WuDu 40 i lejesz ile się da po krzyżaku, powinno już lekko kręcić się kierownica i generalnie krzyżak będzie do wymiany (sam krzyżak 15x16 koszt jakieś 40zł) i bardzo upierdliwa robota.
Ten mały zbiorniczek zawiera płyn hamulcowy który obsługuje tylko i wyłącznie wysprzęglik sprzęgła :) i tylko tyle , korek tego zbiorniczka zapewne masz z czegokolwiek innego bo oryginały lubiły szybko pękać :)

 
 
puchacz

Mój samochód: Xantia 2,0hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Warszawa Sztokholm
Wysłany: 2013-12-16, 19:32   

Dziękuje i juz w piątek piąteczek piątunio przystąpie do akcji:-)
Pozdrawiam

 
 
irszamar
Irek

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: szalwa60
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-12-18, 10:05   

Witam
A moja kierownica kręci się z olbrzymim oporem , stało się to nagle . Pompa pracuje , przy naciskaniu wydaję dzwięk podobny do tego jaki był przy położeniu krańcowym skręconych koł :?: Może pan Mietek coś doradzi

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia II break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 517
Skąd: Bytom
Wysłany: 2013-12-18, 10:20   

Nie jestem wszechwiedzącym :-? ale na kilku forach jest wałkowany ten sam temat i zabawę w szukanie co się znowu spi... przy wspomaganiu trzeba zacząć od stałego punktu czyli ten słynny krzyżak jeśli zlanie go WuDu 40 nic nie daje szukamy dalej. No chyba że jest mokro od LHM-u to odsyłam do następnego tematu który był niedawno.
Reasumując jak nie ma wycieków LHM-u w okolicy przekładni, na przewodach do i od przekładni/wspomagania i na głowicy przekładni to sprawdzamy krzyżak :) i to wszystko. Xantia jest stosunkowo prostym samochodem (aczkolwiek potrafi być złośliwo/upierdliwa).
Tu na forum jak i na innych są tęższe umysły w odgadywaniu kaprysów Xsiężnej :diabel:

 
 
irszamar
Irek

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: szalwa60
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-12-18, 10:36   

Wielkie podziękowania za szybką odpowiedz :idea: U Xsiężnej wszystko suchutkie więc zajrzymy jej pod sukienkę :-> Dzięki , odezwę się jak rozkminię problem.

 
 
irszamar
Irek

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: szalwa60
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-01-14, 19:14   

Witam ponownie . Panowie mechanicy mają podzielone zdania . Jeden mówi ze to pompa , która podobno jest dwusekcyjna PADŁA bo wydaje dziwne dzwieki (jakby ślizgał się pasek) choć obsługuje sprawnie zawieszenie i chamulce ,drugi twierdzi że to magiel . No i co :?: Któremu oddać moją księżną :-/ . Póki co jeżdzę taczką ( fiat uno ) A księżniczka czeka w garażu na wolną gotówkę :cry:

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia II break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 517
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-01-14, 22:53   

To masz niezłą zagwozdkę , a skąd jesteś zobacz na naszej forumowej mapie może gdzieś w pobliżu jest ktoś rozsądny i coś ci doradzi. A sprawdzałeś na powrotach z którego leje, w zbiorniku LHM to może w jakiś stopniu wskazać kierunek w którym trzeba szukać.

 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 125
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2014-01-14, 23:04   

irszamar, jeden ci wymieni pompę i weźmie kasę, a drugi maglownicę i sporo skasuje prze okazji może uda się naprawić jak się ślizga pasek to albo do wymiany albo jednak coś z pompą

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA