Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C8 2.0i 16V XS 136KM LPG Wymiana doświadczeń
Autor Wiadomość
MrTomo

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: C4 GRAND PICASSO 1.8
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 46
Skąd: Beskidy
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 23:02   

Piekarz - tak z innej beczki - instalowałeś lpg czy już kupiłeś z gazem?
Chciałem podpytać jak pracuje silnik z lpg, jaką masz instalację i jaki koszt?
Zamierzam zamontować lpg do swojego c8.

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 17:52   

Sam montowalem, zaraz po wymianie rozrzadu. Mozna powiedziec ze nie ma zadnej roznicy. Samochod nie odczuwa jakiejkolwiek roznicy czy to gaz czy benzyna. Poki co jestem bardzo zadowolony z tej instalacji. Podstawowa cena to bylo 2800pln ja doplacilem do wiekszej butli i dodatkowo montowanej w miejscu kola zapasowego u nas to jest w koszu pod samochodem i to mnie wyszlo 3150pln. Udalo mi sie wynegocjowac wlew paliwa w klapce i tu mile zaskoczenie jest tam na tyle duzo miejsca ze nie musze stosowac zadnych przejsciowek wchodzi pelnowymiarowy zawor. Zasieg na 55L butli to okolo 400km. Po kilku tankowaniach spalanie mi wychodzi na poziomie 11,66L a komputer pokazuje 10,5L benzyny. Ja jestem zadowolony z takiego spalania. Moj cykl to mniej wiecej 60% miasto 40%trasa. Monter stwierdzil ze zmiescilaby sie 60L butla ale moglbym miec problemy na przegladach gdyz bylaby juz za nisko. Zrezygnowalem z tego i mam 55L. Nie potrafie dodac dzisiaj zalacznika, wiec jezeli chcesz to podaj maila wysle ci na skrzynke, lub sprobuje dodac zalacznik pozniej,

 
 
DziQ


Mój samochód: Lancia Zeta, Daewoo Lanos
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb, Pb +LPG
Wersja:: Van, Hb
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 67
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 22:40   

Witajcie,
wszak Lancia Zeta ale mam też taki silnik, Gaz montowałem na początku grudnia więc jak na razie koło 1000km zrobione u mnie to instalacja STAG 4, listwa wtryskowa REG Fast itd, była to wersja tańsza ok 2600zł, wersja nowsza czyli STAG QBOX, nie listwa a wtryski pojedyncze Hana 2000, reszta podobna, cena 3000zł. Tego Qboxa mam w drugim aucie i tez sobie chwalę, tak czy inaczej nie czuć różnicy Pb czy LPG :) Butle mam w koszu 48L chciałem płytszą żeby nie była za nisko :) czasem lubię pojechać w teren.
Gaz montowałem w GZW Zbrosławice, a w drugim aucie w AUTO-BOX w Gliwicach, polecam oba warsztaty.

_________________
To ja też napiszę: Lexia - Gliwice

P.S.
W Golfach się chodzi, nie jeździ...
 
 
MrTomo

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: C4 GRAND PICASSO 1.8
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 46
Skąd: Beskidy
Wysłany: 4 Styczeń 2014, 20:58   C8 2.0i 16V XS 136KM LPG Wymiana doświadczeń

Instalator zaproponował mi sterownik ZENIT PRO, wtryskiwacze HANA, reduktor SILVER i emulator tank Foper oraz butlę w kole. Całość za 2700.
Niestety zamierza wiercić dysze bez zdjęcia kolektora.
Obawiam się, że jak się uprę co do zdjęcia kolektora cena będzie większa.

Ten sam silnik, który mam w C8 występuje też w innych modelach - choćby w C5.
Na stronie lpg-forum znalazłem kilka ciekawych opisów i galerii z instalacji lpg.

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 20:32   

Obiecany zalacznik.
Dodam moze jeszcze ze dzisiaj wrocilem z trasy pokonalem ponad 1000km i nic sie nie dzialo tzn silnik pracowal idealnie zero roznicy gaz/benzyna. Spalanie w trasie wyszlo 9.9l/km lpg samochod obciazony 3 osoby dorosle dwojka dzieci plus pelny bagaznik, dosyc spokojna jazda. Ja jestem zadowolony.
MrTomo mozesz cos wiecej napisac o tym wierceniu? nie bardzo sie orientuje w temacie.



Citroen_C8_lpg.png
Plik ściągnięto 899 raz(y) 425 KB

 
 
MrTomo

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: C4 GRAND PICASSO 1.8
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 46
Skąd: Beskidy
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 20:55   

Chodzi o to, że przy wierceniu a zwłaszcza gwintowaniu otworów pod dysze powinien być zdemontowany kolektor, żeby opiłki nie dostały się do silnika.
Nie wszyscy instalatorzy zdejmują, bo im się nie chce. Twierdzą, że jak używają odpowiednich wierteł, odkurzaczy, smarów lub wytwarzania nadciśnienia nic nie wpadnie.
Ale chyba nie jest tak różowo.

Zobacz np. tutaj: wiercenie_otworow

P.S.
Poza tym po zdjęciu kolektora łatwiej nawiercić otwory pod odpowiednim kątem.

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 20:01   

No troszke mi sie rozjasnilo ale dla mnie juz zapozno....
Moge miec tylko nadzieje ze wiercil po zdjeciu.

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 21 Styczeń 2014, 20:23   

No i sie stalo. CHECK ENGINE po podpieciu wyskakuje kod P01700 (http://www.dtcsearch.com/P0170/?from=Torque). Po skasowaniu pojezdzilem troche na wylaczonej instalacji gazowej i tez wyskoczyl wiec jazda na diagnoze. Pierwsze info sonda przed katalizatorem. Po odkreceniu i zbadaniu na stanowisku pokazywala dobre wartosci. Diagnosta stwierdzil ze wszystko ok i czas na gazownika. Ten od razu powiedzial ze pewnie problem z mieszanka w zwiazku z zmiana mieszanki na zimowa (troche szkoda ze juz polowa stycznia i dopiero na stacji zmienili sklad ;-) ) No ale jak tak mowi to pojade i zobaczymy obiecal zrobic na miejscu w czwartek. Dam znac co i jak. Ogolnie przy montazu twierdzil ze instalacja ktora mi zaklada nie bedzie mnie co chwile do niego odsylala a tu lipa. No ale zobaczymy narazie mam okolo 4tys km na lpg i uzbrajam sie w cierpliwosc jestem w stanie zrozumiec ten jeden problem. Dodam ze moje poprzednie instalacje nie sprawialy mi kompletnie zadnych problemow.

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 27 Styczeń 2014, 19:59   

Po wizycie u gazownika i wyregulowaniu ukladu przejechalem 100km i znowu to samo. Podczas wizyty serwisant mowil ze moze bez emulatora ktory bedzie blokowal wyskakiwanie kontrolki check moze sie nie obejsc!!! Ja przepraszam ale to mial byc najlepszy wybor do mojego citroena i mielismy sie nie widywac z gazownikiem na zbedne regulacje - tak twierdzil przed montazem. Czy ktos moze cos wie o takim emulatorze? Nie chce zeby mi blokowal kontrolke bo sluzy nie tylko do p01700!!!

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 19:28   

Jezeli nic o emulatorze to moze ktos mi powie chociaz jaka jest roznica miedzy elementami zaznaczonymi na rysnku ponizej:
01 - Sonda Lambda 1628hr
a
01 - EM Sondy Lamba e144004.

Oraz czy sonda przed i za kat. to ta sama sonda jak to wynika z rysunku?
Skomplikowana jest wymiana sondy w warunkach domowych? - uwaga dopiero zaczynam przygode jako mechanik samochodowy.
Zastanawiam sie bo moje godziny pracy bardzo utrudniaja mi wizyte u mechanika.



Sonda.png
Plik ściągnięto 904 raz(y) 60,47 KB

 
 
MrTomo

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: C4 GRAND PICASSO 1.8
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 46
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2 Luty 2014, 12:28   

Ja już po instalacji gazu.
Kolektor przy wierceniu zdjęty, wymyte przy okazji przepustnice.
Montaż wyniósł mnie 2700 zł.
Montaż w AG-SERWIS Żywiec ul. Stolarska 3
Wszystko pięknie działa.

W skład zestawu weszły:
BUTLA STAKO 47L TOROIDALNA 204X630
PAROWNIK KME SILVER
ZAWÓR ODCINAJĄCY OMB
WIELOZAWÓR I WLEW TOMASETTO
PRZEWODY FAGUMIT
STEROWNIK ZENIT PRO4
WTRYSKI HANA
ZESPÓŁ FILTRA CERTOOLS

Mam tu problem z załączeniem fotek, więc jeśli kogoś interesują to mogę podesłać na e-mail lub można zobaczyć tutaj:
galeria-na-lpg-forum

Jeszcze Emulator Tank Foper
i 24 m-ce gwarancji na części oprócz reduktora, który ma gwarancję na przebieg 50tys km

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Luty 2014, 21:44   

Piekarz napisał/a:
No i sie stalo

Gazownik wrzucił Ci gotowego kita (zestaw) Wtryski AC występują tylko w zestawach i są tylko ciut lepsze od Valteków.
Tak czy siak ich wydajnośc jest za mała do tego silnika (deklarują maks 40KM na cylinder).
Do tego ten Stag Qbox to strasznie ubogi sterownik. Nie ma możliwości korekty po temperaturze LPG.

Podejrzewam że wtryski Ci zapętlają (nie wyrabiają),a zapewne w momencie gdy pojawił się błąd temperatura powietrza na zewnątrz była troszkę poniżej zera.
Do tego reduktor się ułożył, i na pewno potrzebna jest korekta ustawień obecnego sterownika.
Pewnie sterownik silnika wchodzi w open loop i leje jak z wiadra. Stąd błędy.

Emulator zalatwi tyle, że nie będziesz widział check engine, a za 3 miesiące będziesz szukał głowicy do auta bo wypali Ci gniazda zaworów


Zamiast wymieniać sondę - zmień gaziarza :) Z drugiej strony tanio i dobrze rzadko idzie w parze....

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 13 Luty 2014, 20:35   

Dzieki za naswietlenie sprawy. Na gazie sie wogole nie znam.
Troche mnie zmartwiles, odnioslem wrazenie ze chcesz dac do zrozumienie ze moja instalacja jest powiedzmy tania. Przy montazu dostalem 3opcje do wyboru z zaleceniem tej najdrozszej ktora miala zapewnic brak problemow i taka wybralem.
Nie pisze tego zeby "sie pochwalic" ze mam droga ale ze cos mi tu nie gra.
Idac dalej piszesz max 40km na cylinder jak sie nie myle ja mam 136/4=34 czyli jest ok chyba.

Dzisiaj wrocilem z trzeciej wizyty u gazownika i mam takie wpisy w ksiazce:
korekta dysz wtryskiwaczy gazu,
bazowe programowanie sterownika gazu.

Znowu dostalem zapewnieni ze juz sie nie zobaczymy :mrgreen:

Zastanawiam czy ten emulator mogl byc zamontowany bez mojej zgody. Jak mozna by to sprawdzic? w ktorym miejscu moglbym szukac ewentualnie takiego badziewia?

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Luty 2014, 22:51   

Piekarz napisał/a:
odnioslem wrazenie ze chcesz dac do zrozumienie ze moja instalacja jest powiedzmy tania

Tylko delikatnie :) , ale tak troszeczkę tak ;)

Piekarz napisał/a:
Idac dalej piszesz max 40km na cylinder jak sie nie myle ja mam 136/4=34 czyli jest ok chyba.

Tak zgadza się, ale 40KM to wartosć maksymalna dla teog wtryskiwacza. Gdyby to był Keihin, ni byłoby problemu. Cena wtryskiwaczy bierze się z gwarancji powtarzalności parametrów pracy. AC tego nie zapewnia (podobnie jak Valteki i sterta innego badziewia.)
Optymalne dla naszych autek są Hany (to takie troszkę podróbki Keihinów) i spisują się znakomicie. Zresztą w ogóle są "lubiane" wśród gaziarzy. Równie dobre wtryski robi BRC (tylko tam ze sterownikami i warsztatami bieda :) )

Cytat:
korekta dysz wtryskiwaczy gazu,
bazowe programowanie sterownika gazu.


Czyli zwiększył dysze (czym poprawił wydatek) , ale nie wiadomo jak wpłynęlo to na ciśnienie (pewnie je podniósł co słabo wróży żywotności tych wtrysków) i co z mnożnikiem ("bazowe programowanie sterownika")

Byliście ja jeździe? Pan gaziarz jechał autem z podpiętym kompem, czy staliście w garażu i pałował silnik?

 
 
Piekarz

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb+Lpg
Wersja:: EA
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 62
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 14 Luty 2014, 20:10   

Nie bylem przy serwisie oddalem samochod na kilka dni jedyne co zauwazylem ze na licznku przybylo 90km czyli cos tam jezdzili.
Dziwi mnie troche twoje zdanie o mocy. Dla mnie jezeli ktos podaje ile jego urzadzenie wytrzyma to jest to wlasnie minimalna wytrzymalosc, nie mozna tu nic zwalac na problemy z powtarzalnoscia. Powtarzalnosc to rzecz swieta jak jej nie ma to trzeba cos zmienic w procesie aby uzyskac powtarzalnosc w granicach jakie sie zalozylo i takie sie podaje.

Dzisiaj nic sie nie zapalilo nie znalazlem tez emulatora sondy. Oby bylo juz dobrze. Jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly to prosze o info. Ja zobacze jak pojezdze okolo 1000km i sie nie zapali to bedzie mozna uznac ze jest poprawa.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA