Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 17:30
Witam. Nie wyskoczy zadna kontrolka, tzn. sterownik bedzie dalej tak samo pracowac. generalnie w Xantii tak naprawde swiece grzeja bardzo krotko. Jesli podejrzewasz uszkodzenie swiec, czy tez swiecy, mozesz to ustalic mierzac kazda z osobna, a jeszcze lepiej wykrecajac kazda. Wszystkie swiece zasilane sa z jednej szyny i sterownik nie kontroluje pradu zasilania swiec. Mozna smialo jezdzic z padnietymi swiecami, Xantia odpala bez problemu nawet w - ujemnych temperaturach, najwyzej przez chwile troche potrzesie motorem i troche przykopci.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 18:10
to po co świeczki na 20 stopniowym mrozie grzać...? może zaślepki w to miejsce?że lampka krótko świeci to wiem ale świece grzeją jakiś czas by unormować pracę silnika i bez nich to można zapalać latem..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 20:32
Swiece zarowe w HDI w sumie sa niepotrzebne, zostaly zastosowane tylko z wymogow ekologii, tzn. odpalenie zimnego silnika powoduje powstawanie zlych spalin, zanieczyszczajacych atmosfere. W celu zmniejszenia czasu wystepowania tego zjawiska zastosowano swiece, ktore tak naprawde grzeja jak silnik zaczyna pracowac, dogrzewajac jakby zimne komory spalania w denkach tlokow, nic po za tym. Mialem Xantie w Norge, miala tylko jedna sprawna swiece i palila bezproblemowo przy temp. ponizej -20 i nigdy nie bylo problemu. jesli silnik ma problem z zimnym startem, to bardziej ma problem z kompresja, albo z padnietymi wtryskami i zadne swiece mu nie pomoga. HDI to nie stary, normalny diesel z komora wstepna. Przeciez to czysta postac silnika z wtryskiem bezposrednim, z mocno rozpylajacym wysokocisnieniowym wtryskiem, a ze troche odprezony to nie znaczy, ze potrzebuje grzania do odpalenia. Wystarczy tylko posluchac odglosow odpalania zimnego silnika, aby okreslic jego stan. Sprawny HDI pali jak benzyna, bez kopcenia i bez zadnych metalicznych odglosow, mozna powiedziec- czysta poezja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum