Jeśli to jeszcze kogoś interesuje to została postawiona ostateczna diagnoza... pedał gazu definitywnie.
Pa pa 1000 zł z kieszeni
Tak przy okazji wie ktoś może czy po wymianie pedału gazu na nowy trzeba go jakoś inicjować ?
Chodzi mi o to czy zrobię to sam, czy muszę robić to w ASO ?
_________________ Serwis motocykli, skuterów, quad/ATV, części. Białystok i okolice.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Luty 2014, 10:47
Diagnoze postawilo ASO? To napewno nie jest ona definitywna i ostateczna;p Pierwsza rzecz to Lexia i sprawdzenie enkodera pedalu przyspieszenia. Znajdz kogos tutaj na dziale CitroAssistace lub na Lexia PP Forum i podlaczcie z nim auto. Jak sobie nie bedziecie mogli dac rady to zadzwon do mnie jak bedziesz mial podpiety samochod Numer na stronie w podpisie.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
No dobrze, jeśli okaże się że wymienią mi pedał i dalej nie działa to jak mogą się zachować jako ASO ? Wepchną mi ten pedał i powiedzą że coś jeszcze nie tak ?
_________________ Serwis motocykli, skuterów, quad/ATV, części. Białystok i okolice.
Dziwna sprawa, zaraz minie miesiąc od wizyty w serwisie gdzie zdiagnozowali pedał gazu. Nie zrobiłem nic !! i działa bez zarzutu. Nie wiem czy jadąc na wakacje muszę coś ze sobą wziąć na wszelki wypadek Przy okazji szukania pedału gazu dotarłem do paru aukcji, na których sprzedawali pedały gazu, a w treści ogłoszenia pisali, że niepotrzebnie wymienione przez ASO
_________________ Serwis motocykli, skuterów, quad/ATV, części. Białystok i okolice.
Wreszcie uporałem się z odpaleniem mojej lexii. Nie będę zakładał nowego tematu. Wyrzuca mi dwa błędy:
P05D2 (usterka trwała, brak komunikacji z czujnikiem kąta kierownicy wartość otrzymana jest nieprawidłowa)
P1644 (usterka trwała, informacja i zacięciu pedału przyspieszenia, ograniczenie prędkości pojazdu, zwarcie do + )
Odnoście pierwszego błędu znalazłem w sieci:
"sprawa rozwiązała sie tak:
rozebrałem kierownice gdy doszedłem do czujnika kierownicy był on ustawiony poprawnie na 0 ale tak z ciekawości przekręciłem go całkiem w prawo a potem w lewo następnie ustawiłem na 0 po złożeniu kierownicy i odpalanie błąd zniknął"
Druga sprawa związana z pedałem wciąż jest dla mnie problem, zastanawiam się, czy jedno z drugim nie jest ściśle związane.
Nie chciałbym kupić niepotrzebnie tego cholernego pedału. W necie są informacje o niepotrzebnie wymienianych pedałach przez ASO.
Do SmOkus:
Zanim do Ciebie będę dzwonić... mógłbyś podpowiedzieć co mam zrobić ? Jak sprawdzić enkoder ?
_________________ Serwis motocykli, skuterów, quad/ATV, części. Białystok i okolice.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 26 Maj 2014, 14:43
Wejdz w diagnostyke, daj sie zeskanowac wszystkiemu, wejdz w tabelce we wtrysk, we wtrysku odczyt bledow i wejdz w kazdy z bledow - powinno ci wyswietlic zamrozona ramke na kazdym z bledow i parametry przy ktorych wystapila ramka. To po primo, oczywiscie nie zapomnij wrzucic.
Po secondo auto w MAR (pozycja kluczyka uruchomiony, przed zaplonem), teraz wejdz tak samo we wtrysk jak poprzdednio, tylko uruchom Pomiar Parametrow. Teraz albo we Wtrysku, albo w Zaplonie bedzie informacja o pedale przyspieszenia w %. Wdus do oporu pedal, zobacz co pokazuja %... poproboj na kilka razy, dodawaj mniej, wiecej, sproboj uzyskac a pozniej powtorzyc swoje wlasne wyniki np. na poziomie 50%. Podziel droge pedalu na 3 czesci i postaraj sie odczytac parametry. Wazne zebys zrobil kilka powtorzen.
Generalnie jest bardzo prawodpodobne ze masz problem z wtyczka albo przy kompie, albo przy pedale - czesto wystarczy ContactSpray (spryskac) i kompresor (wydmuchac nadmiar) i wszystko zaczyna dzialac bez zarzutu - szczegolnie czeste w pedalach z enkoderem inkrementalnym (w pelni elektroniczny potencjometr przyspieszenia). Moze sie tez okazac ze masz problem z samym enkoderem (np. jedna sciezka wytarta), ale tego Ci nie zycze bo kupe z tym potem roboty zeby wrocilo do zywych - zreszta czasem dziala czasem nie, wiec wnioskuje jednak ze winne beda kostki/styki.
Pozdrowki
TS
Jak cos to tak jak juz pisalem - dzwon.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Dzięki.
Pamiętam, że jak sprawdzałem parametry to jeśli chodzi o wartość % przy wciskaniu pedału to wzrastała od 0 do 99 %.
Później zrobię tak jak poradziłeś i podrzucę wyniki na forum.
Spotkałeś się może z błędem kąta kierownicy ?
Będę też rozbierał kolumnę, a nóż okaże się, że pomoże jak u gościa z forum elektrody.
Chyba, że masz na to inny pomysł.
_________________ Serwis motocykli, skuterów, quad/ATV, części. Białystok i okolice.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 26 Maj 2014, 15:15
Zapytaj Grigoriego - mial to samo, wyleczylo sie jak mrozy przeszly
Nie wiem od czego to zalezy - czy kostki, czy styki, czy sam czujnik...
Nie mam tez pewnosci, czy przypadkiem nie da sie go skalibrowac z poziomu Lexi, ale juz tego raz szukalem i nie znalazlem.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum