Wysłany: 2 Lipiec 2014, 12:00 Berlingo cuda na kiju
Witam!
Jestem tu nowy więc na początek się przywitam:)
Od dwóch lat mam w swojej firmie berlingo 1.9 dw8. Ogólnie jestem bardzo z niegoo zadowolony ale od pewnego czasu zaczęly się dziać dziwne rzeczy, mianowicie: Silnik elegancko pracuje nagle mignie raz kontrolka check a silnik jakby miał się rozlecieć do tego obrotomierz spada do zera i brak mu siły z miejsca nie ruszy. Częsciej sie to dzieje przy odpalaniu, wtedy odpalam go i gasze kilka razy i jest na jakis czas oki. Druga sprawa to przychodze ja tu kiedys i chcem odpalic a tu du.. Nie palą się kontrolki:STOP ,grzanie swiec,check i cos tam jeszcze. Silnik kręci biały dym z rury ale nie uruchamia się, otwarłem maske nic nie zobaczyłem zamnknalem i zapalił;) Przegladałem wtyczki, masy , bezpieczniki....Ustawacz konta wtrysku słychać jak cyka. Byłem na kompie, wyszło czujnik predkości własnej ale facet mowi ze to nie ma nic do tego...hm Jeszcze czasem czuc takie szarpanie delikatne w okolicach 2 tyś.. Moze ktos mial podobne doświadczenia i znalazł usterki? Szperałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 12:17
Masz dobry prosty silnik, w którym nie ma nic skomplikowanego w sumie.
Po pierwsze jaki komputer podpinałeś, jaki to dokładnie błąd ? Czujnik prędkości własnej - nie wiem co to jest.
Kiedy zmieniałeś filtry ?
Kiedy rozbiłeś rozrząd - mógł sie przestawić.
Co z EGRem ?
To nie odpalanie i kontrolki to wina styków albo modułu zarządzającego, miałem taki sam przypadek, zdjąłem kleme + na 10 minut i od pół roki problem się nie powtórzył, lexia milczy w tym temacie.
Jak chcesz to możemy sie gdzieś spotkać w Lublinie albo w połowie drogi i zajrzeć do niego.
Przyspieszacz konta wtrysku jest sterowany przez temeprature, ale akurat w tym silniku nie robi on głupot ani jak jest wpięty ani jak wypięty, ewentualnie będziesz miał lekko zwiększone obroty i cięższy rozruch w zimie.
Jesteś pewny że to DW8, a nie DW8B ? Ten drugi ma już komputer sterujący.
Pojechałem do elektronika podpinał laptopa i tak mi powiedział: czujnik predkości własnej pojazdu. Sam nie wiedział co to..wziął 30 zeta i juz:) Co do silnika to nawet nie wiedziałem ,że jest taki jak dw8b jak go poznać? HMM Rozrząd był robiony 17 czerwa tego roku i po tym zaczeło sie to dziać tylko raczej to nie jest to bo raz jest ok a raz dupnie..Pozdrawiam
Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 12 razy Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 224 Skąd: Orzesze
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 22:28
Ten silnik masz na pompie wtryskowej Lucasa,i najczęstrzą przyczyną ich niesprawności jest tzw tymming control,czyli zaworek od regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku.Jak najbardziej do samodzielnej wymiany.
Czy ten zaworek może raz dzialać dobrze a raz zle? Wczoraj zauwazylem ze jesli przy odpalaniu nie swieca sie kontrolki check oraz grzanie swiec wtedy silnik tłucze
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Lipiec 2014, 07:28
Czujnik predkosci wlasnej to opis pochodzacy z jakiegos byle jakiego interfejsu/oprogramowania do skanowania aut wszelkiej masci.
Chodzi oczywiscie o czujnik polozenia walu lub walka. No i niestety objawy tez wskazuja, na chwilowe braki synchronizacji - wiec obstawiam ze to moze miec cos wspolnego. Nie mam natomiast pojecia czy w tym silniku sa juz takie cuda (ale w 2002 chyba juz kazdy silnik to mial) jak polozenia walu/walka/synchronizacja wtrysku, w zwiazku z tym prosze brac ta wypowiedz tylko orientacyjnie a nie ekspercko.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Witam
Problem rozwiązany tylko nie wiem dokladnie co było przyczyną. Poprawiłem styk masy na lewej podłużnicy i styk jednego bezpiecznika w bsi.Akurat tych dwóch rzeczy wczesniej nie ruszałem. Od 2 tygodni jest oki. pozdrawiam;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum