gys0n
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 50 Skąd: Poręba
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 18:50
Zakupiłem ową śrubę z nakrętką. Podjechałem na kanał. Wszystko wyszło ładnie, nie było zapieczone itd. Śruba ok. Wydaje mi się, że problem luźnego drążka leżał przede wszystkim po stronie licho dokręconej tej śruby. Wkręcając nową poszło mi pół centymetra więcej niż od poprzedniej. Efekt - luzy również zniknęły i jest dużo lepiej.
Dzięki za opis. W życiu bym na to nie wpadł.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4381 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 19:34
gys0n, właśnie po to jest nasze forum żebyśmy mogli sobie wzajemnie pomagać i żeby każde takie i podobne opisy były pomocne dla potomnych.
Cieszę się że opis się przydał.
Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 22:25
Wydłubałem je nożem (chyba godzinę to robiłem). Trochę papierem ściernym poprzesuwałem w środku, włożyłem nowe tuleje (musiałem je młotkiem wpychać), schłodziłem w zamrażarce sworzeń i udało mi się go włożyć. Wkręciłem śrubę i teraz dużo sztywniej chodzi (ale lekki luz nadal jest). Mam problem z wrzuceniem "na luz", bo nieraz przyhaczy trochę (szczególnie z wstecznego na luz (nie wiem czy to źle, ale chyba się przyzwyczaję)). Ciekawe jak będzie po wymianie oleju w skrzyni...
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4381 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 07:34
Luz zawsze jakiś tam będzie, bo są jeszcze cięgna, sierżant, i sama dźwignia ma jabłko które sie wyrabia. Zmianę oleju w skrzyni najlepiej odczuwa się w zimie, o wiele łatwiej zmienia się biegi na świeżym niż na starym.
Koledzy u mnie właśnie wyrobiło się owe jabłko w dzwigni, tylko teraz pytanie czy da się jakoś to zreperować domowym sposobem czy tylko wymiana dźwigni??? No i pytanie czy taka jak w linku poniżej będzie pasować do mojego 1.4 75km???
Witam, panowie mam taki problem w moim Saxo. Pewnego dnia jechałem normalnie stanąłem zatankować na stacji wsiadam chce wrzucić 1 i nagle mega luz na lewarku w boki za chwilę już tylko 3 i 4 działała... wjechałem na kanał wraz z kolegą doraźnie jakoś to zrobiliśmy ze biegi normalnie teraz wchodzą lecz dalej jest istotny luz... z tego co pamiętam właśnie wkręcaliśmy śrubę podłużną taką... z tego co czytałem po internecie wyczytałem że należy wymienić tzw. sierżant/wspornik i otóż zamówiłem to wymienilem lecz nic nie pomogło.. teraz natrafiłem właśnie na ten temat i po tym co przeczytałem z postu wojtis1990 przypominjąc sobie że właśnie wkręcałem śrubkę wydaje mi się, ze na 99% w moim przypadku będzie to ten sam problem lecz teraz tylko zachodzi pytanie gdzie o takie coś się starać i jak to nazwać ? bo byłem w ASA pokazałem schemat z Xary z tego wątku i nie potrafiłem się dogadać z serwisantem... Z góry dziękuje za jakąś pomoc pozdrawiam
ja dzisiaj kupowałem te elementy w ASO zapłaciłem 23 zł
nr tulejek 245052
a nr śruby/sworznia nie mam bo dostałem ją bez opakowania.
Dziwne że w ASO nie potrafili ci dobrać.
Erinye
Mój samochód: CITROEN C5 II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 262 Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 28 Marzec 2016, 21:39
Czy ktoś się orientuje, czy w xantii sworzeń i tuleje też tak wyglądają? Mam na myśli budowę łączenia i rozmiary...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum