Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jacoll
29 Marzec 2016, 12:08
Citroen Xsara - luzy drążka zmiany biegów
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 14:35   

wojtis1990, Gratulacje..... :mrgreen:

grigori333 napisał/a:
ZUCH

Jak zwykle .... :lol:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 14:37   

Jacoll napisał/a:
Jak zwykle
Bo jak zwykle cieszę się , że się komuś coś udało :-P

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 14:38   

Dzięki raz jeszcze za pomoc.

Of-top:
Byłem harcerzem :-P

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
gys0n

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 50
Skąd: Poręba
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 18:50   

Zakupiłem ową śrubę z nakrętką. Podjechałem na kanał. Wszystko wyszło ładnie, nie było zapieczone itd. Śruba ok. Wydaje mi się, że problem luźnego drążka leżał przede wszystkim po stronie licho dokręconej tej śruby. Wkręcając nową poszło mi pół centymetra więcej niż od poprzedniej. Efekt - luzy również zniknęły i jest dużo lepiej.
Dzięki za opis. W życiu bym na to nie wpadł.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 19:34   

gys0n, właśnie po to jest nasze forum żebyśmy mogli sobie wzajemnie pomagać i żeby każde takie i podobne opisy były pomocne dla potomnych.
Cieszę się że opis się przydał.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 18:07   

Właśnie wykręciłem śrubę i wyjąłem sworzeń. Jednak tych tulejek za ch*** nie da się wyjąć. Mam je przyciąć jakoś czy jak?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 21:05   

Najlepiej rozgrzać i w imadle wyprasować albo rozwiercić.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 22:25   

Wydłubałem je nożem (chyba godzinę to robiłem). Trochę papierem ściernym poprzesuwałem w środku, włożyłem nowe tuleje (musiałem je młotkiem wpychać), schłodziłem w zamrażarce sworzeń i udało mi się go włożyć. Wkręciłem śrubę i teraz dużo sztywniej chodzi (ale lekki luz nadal jest). Mam problem z wrzuceniem "na luz", bo nieraz przyhaczy trochę (szczególnie z wstecznego na luz (nie wiem czy to źle, ale chyba się przyzwyczaję)). Ciekawe jak będzie po wymianie oleju w skrzyni...

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 07:34   

Luz zawsze jakiś tam będzie, bo są jeszcze cięgna, sierżant, i sama dźwignia ma jabłko które sie wyrabia. Zmianę oleju w skrzyni najlepiej odczuwa się w zimie, o wiele łatwiej zmienia się biegi na świeżym niż na starym.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
eros662

Mój samochód: Saxo
Poj. silnika (cm3): 1368
Paliwo: benyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Wrzesień 2014, 20:51   

Koledzy u mnie właśnie wyrobiło się owe jabłko w dzwigni, tylko teraz pytanie czy da się jakoś to zreperować domowym sposobem czy tylko wymiana dźwigni??? No i pytanie czy taka jak w linku poniżej będzie pasować do mojego 1.4 75km???

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Wrzesień 2014, 05:20   

Nie widzę żadnego linku.
Da się to zdrutować domowym sposobem, ale nie polecam.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
nike93

Mój samochód: saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 6 Luty 2016, 15:03   

Witam, panowie mam taki problem w moim Saxo. Pewnego dnia jechałem normalnie stanąłem zatankować na stacji wsiadam chce wrzucić 1 i nagle mega luz na lewarku w boki za chwilę już tylko 3 i 4 działała... wjechałem na kanał wraz z kolegą doraźnie jakoś to zrobiliśmy ze biegi normalnie teraz wchodzą lecz dalej jest istotny luz... z tego co pamiętam właśnie wkręcaliśmy śrubę podłużną taką... z tego co czytałem po internecie wyczytałem że należy wymienić tzw. sierżant/wspornik i otóż zamówiłem to wymienilem lecz nic nie pomogło.. teraz natrafiłem właśnie na ten temat i po tym co przeczytałem z postu wojtis1990 przypominjąc sobie że właśnie wkręcałem śrubkę wydaje mi się, ze na 99% w moim przypadku będzie to ten sam problem lecz teraz tylko zachodzi pytanie gdzie o takie coś się starać i jak to nazwać ? bo byłem w ASA pokazałem schemat z Xary z tego wątku i nie potrafiłem się dogadać z serwisantem... Z góry dziękuje za jakąś pomoc :) pozdrawiam

 
 
Sebeq16v

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: Pb/LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 1
Skąd: Wawa/LBN
Wysłany: 6 Luty 2016, 21:53   

ja dzisiaj kupowałem te elementy w ASO zapłaciłem 23 zł
nr tulejek 245052
a nr śruby/sworznia nie mam bo dostałem ją bez opakowania.
Dziwne że w ASO nie potrafili ci dobrać.

 
 
Erinye

Mój samochód: CITROEN C5 II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 262
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 28 Marzec 2016, 21:39   

Czy ktoś się orientuje, czy w xantii sworzeń i tuleje też tak wyglądają? Mam na myśli budowę łączenia i rozmiary...

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Marzec 2016, 12:01   

Erinye, co do rozmiarów nie to nie podpowiem... ale wizualnie jest tak samo. ;-)



selektor Xantia.PNG
Plik ściągnięto 41 raz(y) 53,11 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA