Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Luźny drążek zmiany biegów
Autor Wiadomość
Paweł Rosiński

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1798
Paliwo: Benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lipiec 2014, 23:48   Luźny drążek zmiany biegów

Dzisiaj przydarzyła mi się awaria lewarka zmiany biegów. Lata na wszystkie strony jak szalony. Końcówki linek są na miejscu (niedawno były regenerowane), biegi mogę zmieniać ręcznie "łopatkami" przy skrzyni biegów(tylko dzięki temu dojechałem do domu na czwórce paląc sprzęgło na każdych światłach). Jak ciągnąłem za linki od strony skrzyni to lewarek się ruszał-przy "machaniu lewarkiem ruch linek był ledwo wyczuwalny. Czy moge naprawić to sam w warunkach "przyblokowych" czy niezbędna będzie jednak ingerencja warsztatu i kanał lub podnośnik?

Ostatnio zmieniony przez Paweł Rosiński 29 Lipiec 2014, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Lipiec 2014, 23:49   

a ten co robił linki ? czegoś nie spartolił?

 
 
Paweł Rosiński

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1798
Paliwo: Benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 00:03   

sasun71 napisał/a:
a ten co robił linki ? czegoś nie spartolił?


Linki regenerowała firma "Autolinka" z Janek pod Warszawą było to jakieś dwa miesiące temu i do tej pory było wszystko dobrze

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 13:15   

bratu w oplu pękł plastyk pod lewarkiem i podobnie jechał jak Ty..trzeba szukać przyczyny;)

 
 
Paweł Rosiński

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1798
Paliwo: Benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lipiec 2014, 10:28   Sprawa wyjaśniona

Już naprawione. Autolinka dała "ciała" i przy regeneracji końcówek. Co prawda naprawili, ale słowa "przepraszam" za perturbacje nie usłyszałem.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Lipiec 2014, 23:32   

Paweł Rosiński, a wiadomo co sknocili? dla potomności tak info :lol:

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Sierpień 2014, 23:19   

Najczęściej zacina się cięgno które jest odpowiedzialne za ruch lewarka na boki.
Niedawno u siebie to przerabiałem.
Najlepiej byłoby wrzucić auto na kanał, zrzucić wydech i osłony termiczne a następnie wyjąc drążek wraz z cięgnami na zewnątrz żeby ogarnąc temat (co pewnie i tak zrobie), ale można się do niego dostać "od góry", to jest prawe cięgno, patrząc od przodu auta. U mnie problemem była korozja metalowego pręta który wychodzi z pancerza do zapięcia na wodzik.
Odrobina smaru, drobny papier ścierny i wszystko wraca do normy.
Pierwszy objaw to problem z wyrzuceniem "5tki" (lewarek lata jak kij w pustym wiadrze).
Może jutro będe miał chwilę to zrobię jakiś fotoplastkon z procedury "regeneracji" :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA