igi59
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: EU
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Październik 2014, 18:34 Temperatura pracy silnika 2.0 HDI- problem?
Cześć,
Witam wszystkim- pierwszy post na forum !
Zakupiłem pierwszego w życiu francuza ( Xsara 2.0 HDI 90 KM) i mam mały problem-pytanie.
Zawsze jeździłem niemcami i tam wskazówka temeratury silnika stała sztywno na 90*C.
Autko nagrzewa się po około 4/5 kilemetrach do temperatury ~75/80*C ( na wskazniku są trzy kreski- 60* środkowa* 90*- wskazówka jest na środkowej* lub nieco powyżej).
Jak stoję w korku to temp urośnie do tych 82/83 stopni a jak jade długo jednostajnie temp spada do 75*C ( środkowa wskazówka na wskazniku temperatury).
Myślałęm, że to termostat- dzisiaj kupiłem i zamontowałem nowy oryginalny- dalej jest to samo.
Czy warto jechać podpiąć Cytrynę pod kompa i sprawdzić odczyt czujnika temperatury czy po prostu ten typ tak ma ( czytałem tu na forum, że starsze 1.9D tak miały) czy może coś z tym trzeba innego robić?
Pozdrawiam,
Ignacy
igi59
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: EU
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Październik 2014, 19:16
Dzięki za szybką odpowiedź.
Dokladnie to wygląda to tak:
Na czerwono na zdjęciu jest jak jadę temperatura a ta ze zdjęcia (prawdziwa wskazówka) jest jak stanę na chwilę na światłach.
Pytam bo nie chce, żeby silnik jeździł na za niskiej temperaturze bo to ?chyba? ''niezdrowe'' dla niego ?
WP_000001.jpg
Plik ściągnięto 348 raz(y) 97,93 KB
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 15 Październik 2014, 19:22
Mam 2.0 hdi i u mnie jest podobnie. Tylko w upalne dni wskazówka idzie na 90. Poza tym jeśli wskazówka pokazuje mi te 75 stopni to np lexia pokazywała 82. Także nie ma się czym przejmować, po prostu tak jest.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Październik 2014, 20:02
igi59, w swoim mam wymieniony termostat i czujnik temperatury a wskazanie po 5km mam podobnie ale jadąc dalej podchodzi pod 90stp ale są momenty że opadnie i znowu wraca pod 90stp. przy pokonaniu z pracy około 15 km mam te 90 stopni jak podjadę pod garaż. Przed wymianą tych części na starych też tak pokazywał..Mój motor 2hdi 90km i czytając posty wyżej mam dylemat czy tylko mój tak ma?
igi59
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: EU
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Październik 2014, 22:12
Wlasnie zrobilem małą trasę i podczas postoju urosło do tak ~83 a jak zacząłem jechać dalej to spadło w punkt na tą drugą kreskę (~75). Rozmawiałem przed momentem z poprzednim właścicelem i mówił, że tak od nowości miał- tłumaczył to tak: Jak będzie lato to będzie miał Pan te swoje 90* a czasem to i nawet 95*, teraz jest zimno to i po co ma się tak nagrzewać- chłodnica musi mieć zapas.
Mi jeszcze ani razu nie podeszło pod 90*- zazwyczaj 75-83.
Przeczytałem kilka wątków z różnych for (m.in. 22 strony z forum 307) i wynika, że ten typ tak ma, jednak co mi się nasuwa na myśl- niektórzy piszą, że mają 65/70 i jest okay a inni 75-80 i też się nie przejmują a jeszcze inni twierdzą, że mają 90 i też dobrze.
Zastanawiam się nad wymianą czujnika, jednak jutro zadzwonie do warsztatu specjalizującego się tylko w Cytrynach i pogadam z nimi ( w ASO oczywiście zaprosili na kompa za 190 pln.).
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 15 Październik 2014, 22:28
Jeśli chcesz niepotrzebnie wydawać pieniądze to Twoja sprawa. Zacząłeś od termostatu, teraz czujnik temperatury. Jestem pewny, że wymiana nic nie zmieni. Poza tym po co na siłe wymieniać coś co jest sprawne? Podpinanie pod kompa już w ogóle jest niepotrzebne w tym wypadku, a poprzedni właściciel Ci dobrze powiedział.
igi59
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: EU
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15 Październik 2014, 22:38
Dzięki za "kubeł zimnej wody"- trochę mnie uspokoiłeś.
A termostat wymieniłem bo po zakupie od razu wymieniłem rozrząd i zauważyłem te temperatury- kiedyś w Fordzie po wymianie rozrządu termostat zwariował i musiałem wymienić, mechanik zasugerował, że może być też tak w tym przypadku, więc wymieniłem.
Jutro dopytam tylko dla formalności w tym serwisie (Citroen Konwinski) i dam znać co mi przekazali.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Październik 2014, 18:46
igi59, Dziś specjalnie patrzyłem bo było u mnie chłodno i po 6km z pracy miałem coś około 75 stopni i na pół otwartą nagrzewnice.A jak ciepło to tak jak pisałem wyżej,prace silnika to na trasie możesz obserwować a nie na krótkim odcinku
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Październik 2014, 22:22
igi59 napisał/a:
...Na czerwono na zdjęciu jest jak jadę temperatura a ta ze zdjęcia (prawdziwa wskazówka) jest jak stanę na chwilę na światłach.
Pytam bo nie chce, żeby silnik jeździł na za niskiej temperaturze bo to ?chyba? ''niezdrowe'' dla niego ?
A w zimie przy mrozach będzie tak, że się zatrzymasz i wskazówka spadnie do 60st. a przy większych mrozach jeszcze niżej. Tak to już jest...
igi59
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: Diesel
Wersja:: EU
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 5 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 18 Październik 2014, 09:20
Byłem w w/w serwisie i panowie po sprawdzeniu rzeczywistych temperatur ( pomiar temperatury termomentrem + sprawdzenie przy jakiej temperaturze załącza się wiatrak) stwierdzili, że temperatura na zegarach jest nieco zaniżona- po prostu ten typ tak ma i wszystko jest dobrze. Także dzięki za wypowiedzi i wszystko wyjaśnione.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum