Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana chłodnicy wody xsara II
Autor Wiadomość
Mr.Z


Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 63
Skąd: tbu
Wysłany: 25 Październik 2014, 19:50   Wymiana chłodnicy wody xsara II

Witam
Poszła mi chłodnica wody w xsarze i tu moje pytanie czy mogę ją samodzielnie wymienić? Mam auto z klimatyzacją i tu też pytanie czy chłodnica wody jest jakoś połączona z chłodnica klimy?

Zauważyłem że jak auto pracuje na wolnych obrotach to nie cieknie aż tak bardzo, lecz jeśli przygazuje leci ciurkiem. Poniżej jest filmik obrazujący wyciek. Problem tylko polega na tym że nie zlokalizowałem konkretnego pęknięcia lub dziury. ( z racji braku kanału)

Mógłby ktoś opisać po kolei co i jak zrobić przy samodzielnej wymianie włącznie z odpowietrzaniem.
Mile widziane skany z sam naprawiam xsary.


www.youtube.com/watch?v=h...eature=youtu.be

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 25 Październik 2014, 20:45   

Możesz spokojnie wymienić ją sam. Chłodnica jest wmontowana w plastikową obudowę. Raczej nie ma tam nic do urwania - musisz popatrzeć jak zamontowana jest stara. Ściągasz opaski i rurki z chłodnicy. Odpowietrzenie to jak w każdym aucie - było nie raz na forum. Trochę wiary w swoje możliwości :-D

 
 
Mr.Z


Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 63
Skąd: tbu
Wysłany: 26 Październik 2014, 08:42   

A co do odpowietrzenia, bo już wyczytałem jak to się robi, lecz nie ma wzmianki odnośnie auta z LPG, czy auto z LPG się tak samo odpowietrza? Pytam bo wiem że płyn chłodniczy także przelatuje przez instalke LPG i czy trzeba coś w instalacji LPG dodatkowo odpowietrzać?

_________________
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Październik 2014, 08:56   

Mr.Z napisał/a:
czy auto z LPG się tak samo odpowietrza?

Tak samo.
Wymiana chłodnicy trwa godzinę, wymieniałem u siebie zeszłej zimy.
Najgorszy dostęp jest do dolnego przewodu na dole po stronie pasażera ( głupia zapinka na drucik ).
Jak zdejmiesz plastik z nad chłodnicy ( chyba 6 torxów ) to resztę już widać, rozłączasz przewody i wysuwasz chłodnice wody ze skraplacza bo jedno jest wsunięte w drugie, nic trudnego.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Październik 2014, 09:53   

Mr.Z napisał/a:
czy trzeba coś w instalacji LPG dodatkowo odpowietrzać?

Nie powinno być problemów (jak pisze wojtis1990, ) o ile parownik jest zamontowany odpowiednio nisko (czyt. poniżej odpowietrzników). ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Mr.Z


Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 63
Skąd: tbu
Wysłany: 26 Październik 2014, 10:46   

Parownik jest zamontowany gdzieś na wysokości skraplacza :) Albo nawet odrobine niżej. I w xsarze 2 1.6 16V są dwa odpowietrzniki czy więcej? I czy odkręcić je obydwa naraz czy najpierw jeden potem drugi?

A i Panowie tak na oko ile wchodzi płynu chłodniczego? Żebym wiedział w ile litrów się zaopatrzyć.

I jaką chłodnice polecacie, tj firmę? Bo są chłodnice od 100zł wzwyż. A wiadomo badziewia nie ma co kupować.

A co do tych opasek do montażu węża, to zawsze mogę zastosować opaski montażowe skręcane :D

_________________
 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 26 Październik 2014, 11:05   

Wojtis1990 - w tym układzie chłodzenia ( chłodnicy) nie ma tego durnego zabezpieczenia na drucik, wszystkie
łączenia są na opaski - to dobra wiadomość dla kolegi Mr.Z.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Październik 2014, 17:23   

Mr.Z napisał/a:
Bo są chłodnice od 100zł wzwyż. A wiadomo badziewia nie ma co kupować.

Kupiłem badziewie za 88 zł i działa.
Mr.Z napisał/a:
A i Panowie tak na oko ile wchodzi płynu chłodniczego?

Poczytaj w instrukcji serwisowej.
Mr.Z napisał/a:
I w xsarze 2 1.6 16V są dwa odpowietrzniki czy więcej?

Chyba są 3.
Mr.Z napisał/a:
A co do tych opasek do montażu węża, to zawsze mogę zastosować opaski montażowe skręcane :D

Nie zawsze się da, w moim przypadku się nie da bo są dwa głupie połączenia na drucik i złączkę klik-klak. Wszędzie dalej mam już opaski zaciskowe.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Mr.Z


Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 63
Skąd: tbu
Wysłany: 27 Październik 2014, 09:37   

Chłodnica zamówiona, jak dobrze pójdzie to wieczorem montaż.
A mam jeszcze pytanie jsk zamontuje chłodnice, podepnę dwa dolne przewody to czy zalać od góry chłodnice płynem czy nie? Może to durne pytanie ale wole spytać.

_________________
 
 
Mr.Z


Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 63
Skąd: tbu
Wysłany: 27 Październik 2014, 18:40   

Koledzy mam problem, chłodnica założona, i podczas odpowietrzania a raczej przykręcania odpowietrznika tego koło termostatu, pękł mi ten odpowietrznik, za dużą siłą dokręcałem, na szczęscie udało mi się wykręcić ze środka reszte odpowietrznika, i tu pytanie, kupię sam odpowietrznik? Albo ewentualnie jakiś zamiennik? Mógłby ktoś podrzucić nr katalogowy owego odpowietrznika? :cry: :cry:



DSC_0445.JPG
Plik ściągnięto 379 raz(y) 53,96 KB

_________________
 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 27 Październik 2014, 19:05   

Możesz założyć zwykłą śrubę tylko sprawdź wówczas szczelność - być może będzie wówczas potrzebna podkładka mosiężna lub z kręgielitu.

 
 
Mr.Z


Mój samochód: Citroen Xsara II Break 1.6 16V 2001r
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 63
Skąd: tbu
Wysłany: 27 Październik 2014, 20:31   

Dałem na razie zwykłą śrubę, nic nie cieknie nie przepuszcza.
Odpowietrzyłem układ tzn na tym odpowietrzniku grodziowym widać było bąbelki powietrza wraz z płynem (na biegu jałowym oczywiście) po czym przestało bomblować i przestał płyn lecieć, lecz jak przygazowałem to wtedy płyn poleciał :) Nie wiem czy tak ma być, więc wole spytać. A odpowietrznik przy termostacie urwałem bo mam za mocne ręce, ale zdążyłem odpowietrzyć i napręcić zwykłą śrubę. Lecz postaram się dorwać ten odpowietrznik.
Jak auto przekroczyło próg 90*C (tak o 2mm poszła wskazówka wyżej niż 90*C, czyli gdzieś tak około 100*C) wentylator się załączył na chwilę i zbił temperaturę do 90*C, po czym się wyłączył.
Więc chyba wszystko zrobiłem poprawnie. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Potem pogoniłem auto z 10km żeby sprawdzić czy nie głupieje na trasie, i jak na razie jest OK. Jutro z rana sprawdzę stan płynu i jak coś to zrobię dolewkę.

_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA