Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
gregnext

Mój samochód: citron xara picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz + gaz
Wersja:: 1.6i 95km
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 16
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 15 Listopad 2014, 08:56   szarpanie na wolnych obrotach

witam, może ktoś pomoże bo juz szczerze mówiąc skończyły sie pomysły, a mianowicie, ma wolnych obrotach/na postoju/ co 3-4 sekundy obroty tak jakby spadają na ułamek sekundy, czasem az" trzęsie" silnikiem. Sprawdzona cewka, wymienione świece, przepustnica przeczyszczona, wymieniony czujnik tem. cieczy, dodtakowo zmieniony kolektor ssący, poniewaz okazło sie że pekniety... opinia ostateczma że może byc spowodowane załżeniem gazu, że np. wpieli się w jakąś wiązkę/która nie lubi/?

_________________
greg
 
 
Besper

Mój samochód: Xantia 1.9
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break MKII
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 131
Skąd: Chrustne
Wysłany: 15 Listopad 2014, 12:33   

lubi, nie lubi, problemu być nie powinno. Sprawdzić trzeba sondę lambda i regulator powietrza biegu jałowego. to pierwsze jeśli ma wadę, może dawać błędny sygnał lub nie dawać wcale, co skutkuje zmniejszeniem dawki paliwa, silnik zwalnia, po czym wraca do normy. ewentualnie może pulsować regulator. Przebiegi cewki na oscyloskopie poprawne? mam nadzieję ze sprawdzone, a nie tylko to, czy cewka jest cała i daje dobry prąd. W jakim stanie przewody W-N? Kiedy wymieniane? Mogłyby mieć niewielkie przebicie... jak trzęsie to za niskie obroty i nie ma dobrego wyrównoważenia dla sił w układzie. Albo za mało wiatru i nie przepala - co by powodował regulator albo strzały w dolot... W jaki sposób pękł kolektor dolotowy? Może właśnie od takiego "strzału"?

 
 
gregnext

Mój samochód: citron xara picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz + gaz
Wersja:: 1.6i 95km
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 16
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 25 Listopad 2014, 11:51   re

dzieki, nie wiem czy sprawdzana cewka w ten sposób, ale tescie komp. nie pokazywało żadnych błędów, a dodoatkow0o wczoraj znów pokazał sie "check" "engine fault..." sonda zmieniona, bo nie mogli odkręcic przy wymianie kolektora, kable? myslkałem ze sa wbudowane w cewke?. a mógbysrozjaśnić co ewentualnie trzeba by było zrobić jezeli chodzi o to wyrównanie powietrza? też mnie zastanawiało czemu pękł...

_________________
greg
 
 
Besper

Mój samochód: Xantia 1.9
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break MKII
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 131
Skąd: Chrustne
Wysłany: 26 Listopad 2014, 14:47   

Jeśli pękł kolektor, to winny może być akurat strzał w dolot. spowodowany takowy może być złym luzem zaworowym, albo złym kątem wyprzedzenia zapłonu... same z nudów raczej nie pękają, coś go raczej rozsadziło... komputer nie wiem czy pokazywał przebiegi cewki... nie tak: jak pulsuje, to wina regulatora skoro sonda zmieniona, choć sama wymiana nie gwarantuje jej sprawności. problemu z regulatorem raczej nie pokaże ot tak, a istnieje możliwość że instalację składał geniusz chałupniczy i tak złożona, że mapy zapłonu się zwyczajnie rozjechały... mam Fiata Brava 1.4SX 12V i mam również problem z falowaniem. U mnie są winne nastawnik przepustnicy i ECU z dodatkowym zepsuciem czujnika temp. powietrza w kolektorze dolotowym. U ciebie może być również przepływomierz(jeśli posiadasz - ja nie mam) czy nawet i ta cewka może mieć zły przebieg. Obstawiam jednak któryś z elementów wejściowych danych, jak przepływka czy czujnik temp. Albo sam regulator, bo falowanie najczęściej powoduje nastawnik, tj zazwyczaj krokowiec. Objawy tylko na LPG, Tylko na -PB- czy na obu paliwach?

 
 
gregnext

Mój samochód: citron xara picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz + gaz
Wersja:: 1.6i 95km
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 16
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 1 Grudzień 2014, 16:57   

z tym kolektorem moźe być, bo dopytałem to mówili, że ustawali luzy na zaworach bo jeden wogóle był wystrzelony/co kolwiek to znaczy;) ale .. objawy są takie same na beznynie i lpg. gaz zakładany w "polecanej" lokalnie firmie takze nie narzekają na nich....dziś np. odpaliłem rano, ruszyłem a jak dodałem gazu to tak jakby odcielo..co prawda nie gasnie ale jakby sie dusił, jakby był zalewany, ale po chwili jak złapie troche temp. jedzie normalnie z tym że rwania obrotów pozostają..aa i jeszcze mapa ustawiana na nowo, i czujnik temp też wymieniony..?

_________________
greg
 
 
Besper

Mój samochód: Xantia 1.9
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break MKII
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 131
Skąd: Chrustne
Wysłany: 2 Grudzień 2014, 18:59   

Na pewno trzeba si wpiąć pod komputer. Skoro Citroen, to tylko Lexia. Skoro wyskakuje ci "check" to cos szwankuje. Może być regulator przepływu powietrza w kanale obejściowym(regulator powietrza biegu jałowego), czy jakikolwiek inny element. Na pewno błąd jest zapisany w systemie, a skoro jest, to da się go odczytać, i to powinno mocno podpowiedzieć gdzie tkwi problem... Bo widzisz, diagnoza na odległość jest jak zgaduj zgadula. na dwoje babka wróżyła i albo się trafi albo nie. skoro podstawowe elementy mówisz jako tako sprawdzone, to pozostaje tylko Lexia. Może jest ktoś w okolicy kto ma... A nie, to jakiś porządniejszy serwis też powinien, U mnie w okolicy jest serwis w którym się Lexii nie spodziewałem, a okazało się że ma. Tylko jak pojedziesz, mów że koniecznie diagnoza Lexią, a tylko jeżeli nie mają to innym programem. Francuskie wozidełka mają własne życie i humory :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA