Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzanie układu chłodzenia
Autor Wiadomość
kesonex

Mój samochód: Citroen Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzynka
Wersja:: Desire
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Irlandia
  Wysłany: 15 Maj 2014, 23:26   Odpowietrzanie układu chłodzenia

Witam,
na wstępie chciłąbym wszystkich przywitać.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam nadzieję, że uda mi się tutaj znaleźć pomoc.

Moje autko to Pikuś z 2003 roku 1,6 benzynka 8v.
Problem z jakim walczę od miesiąca to prawodopodobne zapowietrzenie ukladu chłodzenia.
Zaczęło się od tego, że pojawił się komunikat na desce o wysokiej temperaturze.

Został wymieniony:
-czujnik temperatury
-czujnik głowicy
-termostat
-kompletny rozrząd z pompą wody

Efekt jest taki, że gdy nie ma wcale termostatu to układ pracuje jak należy. Temperatura 3 kreski wentylator włącza się tylko w korku na pierwszy bieg jak potrzebuje.
Chłodnica gorąca i woda w zbiorniczku także.

Kupiłem drugi termostat o nominalnej temp. otwierania 89 stopni i efekt jest ten sam.
Nadal problem z uciążliwym wentylatorem...
Chłodnica nie jest w stanie się nagrzać, wentylator chodzi cały czas na pierwszym biegu a kiedy zaczyna napływać ciepła woda od góry chłodnicy wentylator włacza się na bieg drugi.
Jest to o tyle uciążliwe, że potrafi chodzic tak jak "F16" nawet podczas normalnej jazdy okolo 90km/h.

Nie mam pojecia co jest nie tak, mechanicy tutaj rozkładaja ręce. Twierdza, że wszystko powinno być ok. Ja uważam, że uklad jest zapowietrzony i nie jest w stanie przepchnąć jakoś bąbli powietrza. Dodam że pompa wody nowa oraz termostat nowy i otwiera sie jak nalezy.Rura z jego strony robi sie wrząca lecz powrót u dołu nie...

Pytanie wiec czy ktoś wie jak prawidłowo odpowietrzyć ten układ?
Nie chcę jeździć bez termostatu zwłaszcza, że temperatury tutaj są raczej w okolicach 15 stopni więc spalanie będzie wieksze niz przed usterką.

Czy ktoś ma jakis pomysł?
Proszę o pomoc.

Łukasz

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Maj 2014, 23:46   

kesonex napisał/a:
-czujnik głowicy

A co to takiego jest ?

Odpowietrzanie było omawiane na forum kilkakrotnie, szukaj odpowietrzników na przewodach, termostacie, nagrzewnicy, chłodnicy, pamiętaj o ustawieniu ciepłego nawiewu na max i nie ma siły musi się odpowietrzyć, ale fakt, sytuacja dość dziwna, wygląda to tak jakby termostat miał za wysoką temperaturę otwarcia co do czujnika wentylatorów i po prostu tu jest bubel - przyjrzałbym się temu dokładniej.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
kesonex

Mój samochód: Citroen Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzynka
Wersja:: Desire
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Irlandia
Wysłany: 16 Maj 2014, 00:05   

Tez nie wiem co to czujnik glowicy ale to podobno jeszcze wymienil mechanik...

Pierwszy fabryczny termostat mial 89 stopni. Ja nastepny dostalem 88 i ten mial ten sam problem jak ten teraz czyli juz trzeci w kolejnosci czyli 89 stooni.
Nie wydaje mi sie aby temp. Termostatu az tak tutaj miala wplyw na ten problem. Nie kumam tylko jak poprawnie to odpowietrzyc a odpowietrzniki sa tylko 2. Jeden na termostacie oraz jeden na wezu gumowym od nagrzewnicy. Z obu leci woda po odkreceniu a rury sa nadal jakby nie do konca pelne. Mowa tutaj o rurze od termostatu oraz powrocie u dolu chlodnicy. Czy gdzies jest jeszcze cos?
Przewertowalem wiele for i nie znalazlem niczego wiecej lub jasnej informacji jak zrobic to w pikusiu...:(

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Maj 2014, 08:56   

kesonex, pewnie wymienił czujnik temperatury w głowicy :-P

 
 
kesonex

Mój samochód: Citroen Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzynka
Wersja:: Desire
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Irlandia
Wysłany: 16 Maj 2014, 09:11   

Pewnie tak.
Jakies sugestie do odpowietrzenia drogi kolego?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Maj 2014, 13:28   

kesonex, takie same sugestie jak wyżej,mam tak samo odpowietrzniki.tyle że robiłem kilka razy odpowietrzanie układu po zalaniu płynem aż przestało być powietrze

 
 
kesonex

Mój samochód: Citroen Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzynka
Wersja:: Desire
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Irlandia
Wysłany: 16 Maj 2014, 14:51   

Sugerujesz więc aby znów wodę spuścić i spróbować zalać to ponownie?
Jaką metodą zalewasz i odpowietrzasz?
W jakiej kolejności odpowietrzanie do zalewania ?
Na otwartym korku wlewu płynu czy na zamkniętym podczas odpowietrzania?
Pytam bo szkół jest wiele....
Łukasz

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Maj 2014, 20:41   

Masz w końcu wodę czy płyn? zalany do pełna i chodzi potem na otwartym korku i dolany płyn jak trzeba(silnik zimny wtedy jeszcze),następnie już na zamkniętym i kontrola odpowietrzników .Wiadomo że ogrzewanie otwarte na full;) i Tylko płyn lejesz :-) nigdy na wodzie nie jeździłem jak tylko mam auta ;-) co do odpowietrzników to są popuszczone lekko i patrze kiedy pojawi się płyn.

 
 
kesonex

Mój samochód: Citroen Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzynka
Wersja:: Desire
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Irlandia
Wysłany: 16 Maj 2014, 22:52   

Tak tak płyn miałem na myśli, zieloniutki Prestone.
Niestety próbowałem odpowietrzyć na nowo. Bąblowało wariowało, wiatrakowało i niestety efekt nadal ten sam. Zero powietrza w układzie "tak przynajmniej wyglada" a woda w zbiorniczku wyrównawczym zimna i chłodnica oraz powrót zimny. Wentylator nadal chodzi na jedynce i czasami załącza wichure. Jak włącze ogrzewanie w środku leci cieplutkie wręcz gorące powietrze i wtedy nie włącza sie wiatrak na drugi bieg. Nie mam siły i cierpliwośći. Zdjąłem termostat i wszystko jest jak powinno cisza i chłodnica gorąca i płyn w zbiorniczku gorący. Wręcz wrzątek. Mechanik podejrzewa przedmuch na uszczelce i dostawanie się mikro pęcherzyków powietrza, które powodują wariactwo przed termostatem. Niestety też poza uszczelką może być pęknięta głowica. Jeśli tak będzie to plus wymiana oleju płynu, nowych śrub planowanie itp....gra nie warta świeczki gdyż będzie to kosztowało okolo 700€ a auto jest warte może drugie tyle...
Chyba pójdzie do piachu....:(
Łukasz

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Maj 2014, 09:01   

kesonex, obawiałem sie przedmuchu ale miałem nadzieje że to nie to :-(

 
 
piotrmilkowski2

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: XS
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: Luton
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 21:37   

Witam panowie a mogli byście mi powiedzieć gdzie dokładnie w układzie chłodzenia tego silnika znajduje się termostat. Ostatnio zauwazyłem, że nie działa mi ogrzewania powietrza nawiewanego do kabiny i podczas jazdy mam skoki temperatury silnika typuje uszkodzony termostat jednak aby go wymienić muszę wiedzieć gdzie się znajduje. Mam swoją cytrynke od nie dawna i dopiero zaczynam sie jej uczć.

 
 
Krzysztof0430

Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 139
Skąd: Pszczyna (okolice)
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 21:45   

Po prawej stronie głowicy. Pusza filtru do zdemontowania i już masz dostęp do termostatu.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA