Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 21 Skąd: Tokyo
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 02:23 Cewka i świece - w jakiej kolejności podłączyć oraz ...
Cześć i czołem po długim niebycie.
Wracając do rzeczy to miałem problem z wolnymi obrotami, które skakały, jak chciały. Powymieniałem "1-szą partię" czujników oraz krokowiec - z motoequip i wszystko wróciło do normy.
Aktualnie poszukuję schematu kolejności podłączenia świec do cewki. Mam książkę serwisową, jednak nic to mi nie daje, gdyż oznaczeń gniazd na cewce po prostu nie ma.
Ostatnio jednak problem powrócił. Samochód wchodził na bardzo wysokie obroty samoistnie, nie dało się go odpalić za pierwszym razem, gdzie za drugim po odczekaniu 10 sekund palił od razu,
i znowu powymieniałem te czujniki, których nie wymieniłem wcześniej m.in. 3 x czujniki przy termostacie za cewką zapłonową, czujnik podciśnienia, czujnik położenia wału, akumulator, świece - przewody mają 2 lata i wygląda na to, że jest ok.
Poskładałem pięknie wszystko i okazało się, że silnik zaczął hałasować. Wcześniej, tylko delikatnie pykał jakiś zawór a teraz ten zawór dosłownie wali i pojawił dodatkowy hałas, jakby jakieś łożysko na wale lub pompie wodnej poszło.
Podsumowując:
Są tylko dwie możliwości. Pierwsza to taka, że samochód - silnik się "kończy" a druga to, że źle podłączyłem przewody do świec.
Przeszukałem google pod kątem grafiki, by zobaczyć kolejność, ale nie mogę niczego znaleźć.
Załączam foto mojego silnika
Uważam, że mogłem źle podłączyć przewody do świec - tak mi się wydaje, bo wcześniej takich objawów nie było.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 08:49
Gdybyś zle podlaczyl przewody silnik wcale by nie odpalil. Czekaj na kogoś kto ci pomoze, bo ja nie widzialem tego motoru na oczy. Nie latwiej byloby wymieniać przewody po kolei? Tzn wyjmujesz jeden stary i na jego miejsce wkladasz nowy?
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 21 Skąd: Tokyo
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 14:44
Rafał, mogłem pomylić, tylko dwa przewody. W innym przypadku to będzie coś w silniku np. łożysko na wale lub coś z popychaczem, wałkiem rozrządu - strzelam teraz. Pompę wodną wymieniałem przy 200 000 tys km wraz z rozrządem. Teraz mam przejechane 250 000.
Szkoda mi tego samochodu, bo jest szybki, do tej pory bezawaryjny i bardzo komfortowy. Nic innego nie przychodzi mi do głowy, bo do tej pory wszystko było ok.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 12 Grudzień 2014, 23:38
Jak za mocno naciagnales pasek rozrzadu to moglo sie przedwczesnie posypac lozyskowanie pompy.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
karol MAŁY
Mój samochód: citroen berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: multispace chrono
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 18 Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 09:23
art13, cewka w xsarze 1,8 masz taką samą jak ja mamw berlingo(z tego co wyczytałem to masz nawet ten sam silnik) cewka jest podzielona na dwie sekcje 1-4 i 2-3 i tak daje iskre czyli nie ważne czy dałeś 1 na 4 czy 2 na 3 bo i tak daje na dwa równocześnie byle nie pomyliłeś 1 z 2 lub 3 z4 u mnie dwa górne to 1-4 a dolne 2-3 myśle że choć troszke ci pomogłem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum