hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 13:16 większe spalanie po wymianie świec czy jednak objaw zimy?
Witam
miesiąc temu przy wymianie sprzęgła zostały tez wymienione świece, standardowo na Eyquem RFN58HZ z przerwą 0.9mm. Wymieniłem też opony z przodu na zimowe (dość gruby bieznik nie igiełkowy). Temaperatury spadły wokół zera. Moje pytanie jest następujące : czy spalanie w okolicach 7,5-8l na 100km może być wynikiem spadku temperatury i przednich opon zimowych czy powinienen się zacząc martwić że mogę mieć coś nie tak z układem napięcia? (tu uwaga że zdaża się przy przyspieszaniu na dwójce z niskich obrotów silnik na chwile zrobi kangura, przerwie a potem przyspiesza normalnie-może cewka?) .
Martwie się bo takie spalanie jest o 2l większe niż zawsze miałem. To jednak sporo przy mojej jeździe gdzie latam w okolicach 90-100km/h.
matolek26
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej
Wersja:: Ex
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 37 Skąd: Zegrze
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 19:22
O jakim spalaniu mówimy
o średnim z kompa /100km i przy jakich trasach
czy o chwilowym na ciepłym czy zimnym silniku.
Opony też mają wpływ mi po zmianie na nowe zimówki Fuldy kristall montero 3
chwilowe na ciepłym spadło o ok 0,2l/100km
Więcej się nie wypowiem bo jeżdżę na oleju.
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 23:18
Mowimy o spalaniu średnim z kompa które ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Silnik rozgrzany, spalanie nie zmienia się na trasach rzędu 100km.
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 10:20
Cytat:
skoro wiesz lepiej .............
zmniejszyłem na 0.8 i zaczął przerywac przy przyspieszaniu na 2jce w okolicach 1800obrt/min.
Panowie mam dostep do lexii jednak musze uzywać go sam, czy mozna jakoś sprawdzić stan cewki przez lexie? jak odczytywac parametry, w jakich warunkach i jakie powinny byc wskazania?
Dodatkowo ostatnio jechałem trase 300km i gdzieś w połowie wyskoczył mi check i Antipoluttion Fault. Po dojechaniu na miejsce i odpaleniu na drugi dzień checka już nie było i nie ma o dziś.
Przepustnica czyszczona, świece nowe (na 0.9mm nie przerywał ale miałem wrażenie że słabo się zbierał), mam jeszcze wypalony tłumik końcowy. Może to wszystko przez ten tłumik, pamietam że kiedyś ten samochód przy ruszaniu rwał do przodu, teraz potrzeba mu troche więcej gazu aby sprawnie ruszyć a obroty i tak wolno idą do góry.
Besper
Mój samochód: Xantia 1.9
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break MKII
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2014 Posty: 131 Skąd: Chrustne
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 16:30
Świec nie powinno się zmniejszać niż nakazuje producent silnika, bo to raz głupota, i to wielka, a dwa to spadek osiągów. Co można zyskać zmniejszając odstęp w świecy - zbyt krótką do zapłonu iskrę i niedopalanie mieszanki. zbyt krótka iskra wcale nie pomaga, wręcz szkodzi, i to bardzo. Odstęp 0,6mm... nie wiem czemu taki wręcz idiotyczny pomysł! Jak ma być 0,9 świeca, to 0,9! Skoro producent świecy wg własnych badań stwierdził że z odstępem 0,9 spisuje sie najlepiej, to znaczy że ma być 0,9. W zimę, przy tej temperaturze i gęstości powietrza z pewnością będzie się gorzej zbierał. Zwłaszcza jeśli wilgotność jest duża. Do tego zimówki - inna przyczepność, zakres pracy i bezwładność, więc też spalanie wyższe. Większe spalanie i wolniejsze zbieranie się silnika to naturalne objawy wymiany opon na te o innych parametrach i warunki zewnętrzne. Jak objawia się kangurek? strzałem, czy też po prostu muli, muli, i nagle pruje? Bo jak to drugie, ale bez strzału, to po prostu możesz mieć niewielką usterkę, albo po prostu czujnik któryś delikatnie szwankuje. w pierwszym przypadku, czyli "strzał", to poważna usterka mogąca grozić kosztami... na przykład paliwo w katalizatorze, czy pękniecie kolektora jeśli strzeli w dolot... Ale przerwy nie zmniejszaj, bo tylko pogorszysz. skoro 0.9 to 0.9. Nie bez powodu jest podana ta wartość. To odległość między elektrodami dla otrzymania najsilniejszej iskry. Dziękuję.
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 19:46
Przy LPG najlepszy odstęp elektrody jest 0,7 mm. A czemu, poczytaj sobie, nie chce mi się, nie chce mi sie elaboratu na ten temat pisać. Dziękuję
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 7 Styczeń 2015, 11:11
No własnie naczytałem się artykułów o przerwie na świecy własnie do gazu ale dziwi mnie że zmniejszyłem i zaczął przerywać. Mam do wymiany tłumik końcowy jest dziurawy, może on ma tu tez znaczenie. Jesli nic sie nie zmieni po wymianie tłumika, spróbuje albo wrócić do przerwy 0,9mm albo jeszcze zaryzykowac i zmniejszyć na 0,7mm tak dla własnego doświadczenia.
Jesli to nie pomoże a na lexii nie bedzie błędów będe poszukiwał Cewki z uzywek które nie jeździły w gazie.
To przerwyanie to takie jakby milisekunowa przerwa w pracy silnika, taki krótki kangurek. Żadnych strzałów przy tym nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum