Krzysztof0430
Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 139 Skąd: Pszczyna (okolice)
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 22:48 Pobór prądu przez podgrzewacz wody z silnika HDi.
Siema. Wie ktoś jakiej mocy jest podgrzewacz wody stosowany w Citroenach z silnikami HDi? Mam zamiar zastosować taki podgrzewacz wody u siebie w maluchu BISie, ale nie wiem czy alternator mi wyrobi z obciążeniem. Stąd moje pytanie: ile wynosi pobór prądu przez podgrzewacz wody? Zakładając że wszystkie 4 świece w podgrzewaczu są sprawne.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 23:48
a cokolwiek jest napisane na tych swiecach?
moze latwiej i szybciej byloby samemu zmierzyc?
Krzysztof0430
Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 139 Skąd: Pszczyna (okolice)
Wysłany: 22 Grudzień 2014, 23:51
Na razie nie posiadam w ogóle tego podgrzewacza w ręku, bo jestem dopiero na etapie rozważania zakupu podgrzewacza w zależności od poboru prądu. Nie chciałbym kupować podgrzewacza niepotrzebne, bo okazało by się że podgrzewacz pobiera za dużo prądu a alternator nie wyrobił by z poborem prądu.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 01:33
ale po co ci to?
moim zdaniem przerost formy nad trescia
masz malutki silniczek benzynowy. ktory jezeli jest sprawny, ma do tego dobrze dzialajacy termostat nie potrzebuje takich wynalazkow.
tak ogolnie: na poczatek zimna swieca, jedna sztuka, pociagnie ze 20A. pozniej to spadnie do 5, moze gora 10A.
czyli w najlepszym przypadku bedzie to 4 razy 5A, czyli 20A. dasz rady tyle wykrzesac?
cos mi tam swita w glowie, ale niezbyt dokladnie bisow malo mialem w swoich raczkach. czy tam nie bylo jakiegos podcisnieniowego ukladu co zwiekszal obroty gdy alternator obciazal mocniej silnik? mam na mysli zalaczony wentylator chlodnicy.
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 14:37
Krzysztof0430 napisał/a:
Wie ktoś jakiej mocy jest podgrzewacz wody stosowany w Citroenach z silnikami HDi?
Były dwie wersje - 300W (przy zastosowaniu 3 świec) i 200W (przy komplecie 4 szt.) - podane moce, oczywiście dla pojedynczej świecy.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 17:10
W swoim widzę że ma to 4 świece ,ale ile wat to ma nie wiem
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 17:19
800W, czyli przy zimnych swiecach i ladowaniu 14V chwilowy pobor 60A.
Krzysztof0430
Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 139 Skąd: Pszczyna (okolice)
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 18:41
banan napisał/a:
masz malutki silniczek benzynowy. ktory jezeli jest sprawny, ma do tego dobrze dzialajacy termostat nie potrzebuje takich wynalazkow.
który i tak się długo nagrzewa przy sprawnym termostacie. W małym obiegu jest około 3.5 L płynu chłodzącego, a odcinek do nagrzewnicy też swoje ma. Najbardziej przydatne mnie było by to przy skrobaniu szyb i żeby szybko zagrzać wnętrze po odpaleniu silnika.
banan napisał/a:
jedna sztuka, pociagnie ze 20A. pozniej to spadnie do 5, moze gora 10A.
czyli w najlepszym przypadku bedzie to 4 razy 5A, czyli 20A. dasz rady tyle wykrzesac?
20A dam radę.
banan napisał/a:
czy tam nie bylo jakiegos podcisnieniowego ukladu co zwiekszal obroty gdy alternator obciazal mocniej silnik? mam na mysli zalaczony wentylator chlodnicy.
tak, w seryjnym BISie było takie coś, ale ja mam gaźnik FOS z CC700 i tam obroty się podnoszą nie tylko po włączeniu się wentylatora, ale po każdym spadku podciśnienia w kolektorze spowodowanym np. większym obciążeniem prądowym alternatora.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 19:27
Założyłem sobie taki podgrzewacz do xsary z forda focusa i działa to, podłączyłem 3 świece, zrobiłem sobie oddzielną instalację opartą na podstawowych elementach. Koszt wykonania to max 35 zł.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 23 Grudzień 2014, 20:28
a jeszcsze jedno mi sie przypomnialo.
poszukaj ogrzewacza z zaporozca. to takie rosyjskie "wabasto"
mialem takie cos kiedys w maluchu, tym zwyklym. i uwierz, ze dzialalo cudnie. miny ludzi gdy jechales kaszlakiem w krotkim rekawku w zime byly niesamowite odmrazanie samochodu to tez byla bajka: odpalic silnik co by prad byl i akumulator nie zdechl. pozniej ogrzewanie. po dluzszej chwili caly snieg i lod z szyb plynal chociaz moja mialo czasami jakies odchylki i potrafilo niezle strzelic "w tlumik"
Sorki, że odkopuje temat ale zna może ktoś jakiś numer tych świec jeżeli są wmontowane 4szt. czyli te 200Wat-owe lub ich wymiary. Gwint długość ??
Z góry dzięki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum