Wysłany: 31 Styczeń 2015, 10:25 wymiana uszczelki pod głowicą
Witam szykuje się na wymianę uszczelki pod głowicą. Jestem na 99% pewny ze to jej wina niedawno założyłem gaz troche pojezdziłem wybiło 200 tys i płyn chłodniczy ubywa i zrobił się straszny muł w zbiorniku wyrownawczym. Wymieniałem już uszczeli pod głowicą w innych autach ale nie w citroenie
Moze ktoś to już robił i może cos podowiedzieć w jakiej kolejności co robić i jakim momentem dokręcać
przy okazji chce wymienić rozrząd, olej, termostat
Wszystkie wskazówki mile widziane
Moja Xsara ma silniczek 1,4 benzyna 75 koni
Z wielkiej dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 31 Styczeń 2015, 16:27
Jeżeli już wymieniałeś uszczelki to w tym silniku nie spotka cię żadna niespodzianka. Tłoki ustawiasz na gmp ( tak jak do blokady rozrządu) i odkręcasz wszystko co potrzebne żeby ściągnąć głowicę. Dokręcanie momentem 20 Nm i drugi etap 240 stopni.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Styczeń 2015, 19:38
Nie wpadnij czasami na pomysl samej wymiany uszczelki bez sprawdzania stanu plaszczyzny glowicy. Z reguly usterka uszczelki zaczyna sie od przegrzania silnika, a powodem jest wygiecie sie glowicy i potrzebne jest przywrocenie jej do stanu prostego. Oczywiscie w starym silniku pojawiaja sie tez wzery, spowodowane korozja aluminium i czasami nawet szlifowanie nie jest w stanie doprowadzic powierzchni glowicy do dobrego stanu. Radze rowniez uzyc uszczelki dobrej jakosci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum