Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2015, 07:00
A moze lepiej byloby sprawdzic instalacje, bo nie powinno zmieniac sie podcisnienie w dolocie przy zmianie paliwa. Moze sie zmieniac przy zmianie obciazenia silnika, a wiec, np, po wlaczeniu klimy. Posprawdzal bym stalosc napiecia zasilajacego czujnik.
Zapomnieliście jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie ... instalacja LPG ma osobny MAP-sensor, nie korzysta z MAP-sensora Pb.
Znalazłem podobny problem ino nie wiem jak się zakończył. Nie ma odpowiedzi końcowej.
_________________ Pozdrawiam Jacek
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Luty 2015, 09:50
Sprawdziłem na kostce i jest 5V jak by nie patrzeć. Sprawdziłem też lexią co przyniósł nowy dzień i pojawił się błąd 105 a więc usterka czujnika ciśnienia z dopiskiem zwarcie do +. Dziś podjadę i kupie czujnik jakoś drogi nie jest a z tego co widzę od nowości tam siedzi. Nie wiem czy to prawda ale gadałem z gościem co zakładał ten gaz i jakimś cudem zdobył moje zaufanie i stwierdził, że po przejściu na LPG MAP sensor nie ma już tak dużego wpływu bo i tak gaz ma dłuższe czasy wtrysk.
Jacoll potwierdził słowa gazownika, więc chyba koniec problemu już blisko.
Zaryzykuje wymianę map sensora i się pochwale co to dało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2015, 18:30
Ale z map sensora na PB korzysta sterownik silnika do ustawiania wyprzedzenia zaplonu, to raz, a dwa, to mimo wszystko wskazania sensora nie moga sie zmieniac, sterownik powinien widziec prawdziwe wartosci, a nie zafalszowane.
dejnekomirek, nie wiem jak to dokładnie od środka wygląda, ale silnik raczej nie będzie pracował dobrze na 2 map sensorach.
Przy przejściu na LPG wtryski Pb są zastąpione wtryskami LPG, więc przypuszczam że z map sensorem jest tak samo.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Luty 2015, 06:56
Uklad gazowy, to uklad gazowy, a przeciez do sterowania zaplonem potrzebny jest sterownik silnika i on potrzebuje tez informacji o stanie podcisnienia. Nie sadze, aby bral je z innego systemu. A jesli jednak bierze, to wskazania nie powinny sie roznic az tak bardzo.
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Luty 2015, 08:40
I sprawa się wyjaśniła. Wymieniony map sensor i silnik znów zaczął pracować normalnie a komputer już nie wyrzuca błędu 105. Czyli dla potomnych w przypadku gdy jest problem ze składem mieszanki i uruchomieniem zimnego silnika trzeba sprawdzić map sensor.
Jeden problem już rozwiązany . Pojeżdżę jeszcze trochę na samym PB aby się dobrze ustawił i pozostaje ustawienie LPG i można dalej cieszyć się kolejnymi km.
przeciez do sterowania zaplonem potrzebny jest sterownik silnika
Sterownik silnika przeca jest a do pracy na LPG jest nawet drugi. Niestety nie podpowiem jak to dokładnie działa, ale coś w tym jest że przechodzi na drugi MAP.
Osobiście grzebiąc przy swojej X przypadkowo odłączyłem map sensor LPG i autko automatycznie wraca na Pb.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum