Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjaśnienie kodów błędów
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2015, 07:00   

A moze lepiej byloby sprawdzic instalacje, bo nie powinno zmieniac sie podcisnienie w dolocie przy zmianie paliwa. Moze sie zmieniac przy zmianie obciazenia silnika, a wiec, np, po wlaczeniu klimy. Posprawdzal bym stalosc napiecia zasilajacego czujnik.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Luty 2015, 09:29   

Zapomnieliście jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie ... instalacja LPG ma osobny MAP-sensor, nie korzysta z MAP-sensora Pb.

Znalazłem podobny problem ino nie wiem jak się zakończył. Nie ma odpowiedzi końcowej. :-/

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Luty 2015, 09:50   

Sprawdziłem na kostce i jest 5V jak by nie patrzeć. Sprawdziłem też lexią co przyniósł nowy dzień i pojawił się błąd 105 a więc usterka czujnika ciśnienia z dopiskiem zwarcie do +. Dziś podjadę i kupie czujnik jakoś drogi nie jest a z tego co widzę od nowości tam siedzi. Nie wiem czy to prawda ale gadałem z gościem co zakładał ten gaz i jakimś cudem zdobył moje zaufanie :) i stwierdził, że po przejściu na LPG MAP sensor nie ma już tak dużego wpływu bo i tak gaz ma dłuższe czasy wtrysk.

Jacoll potwierdził słowa gazownika, więc chyba koniec problemu już blisko.

Zaryzykuje wymianę map sensora i się pochwale co to dało :)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2015, 18:30   

Ale z map sensora na PB korzysta sterownik silnika do ustawiania wyprzedzenia zaplonu, to raz, a dwa, to mimo wszystko wskazania sensora nie moga sie zmieniac, sterownik powinien widziec prawdziwe wartosci, a nie zafalszowane.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Luty 2015, 19:28   

dejnekomirek, nie wiem jak to dokładnie od środka wygląda, ale silnik raczej nie będzie pracował dobrze na 2 map sensorach.
Przy przejściu na LPG wtryski Pb są zastąpione wtryskami LPG, więc przypuszczam że z map sensorem jest tak samo. :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Luty 2015, 06:56   

Uklad gazowy, to uklad gazowy, a przeciez do sterowania zaplonem potrzebny jest sterownik silnika i on potrzebuje tez informacji o stanie podcisnienia. Nie sadze, aby bral je z innego systemu. A jesli jednak bierze, to wskazania nie powinny sie roznic az tak bardzo.

 
 
MAMUTH

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Luty 2015, 08:40   

I sprawa się wyjaśniła. Wymieniony map sensor i silnik znów zaczął pracować normalnie a komputer już nie wyrzuca błędu 105. Czyli dla potomnych w przypadku gdy jest problem ze składem mieszanki i uruchomieniem zimnego silnika trzeba sprawdzić map sensor.

Jeden problem już rozwiązany :) . Pojeżdżę jeszcze trochę na samym PB aby się dobrze ustawił i pozostaje ustawienie LPG i można dalej cieszyć się kolejnymi km.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Luty 2015, 10:36   

dejnekomirek napisał/a:
przeciez do sterowania zaplonem potrzebny jest sterownik silnika

Sterownik silnika przeca jest ;-) a do pracy na LPG jest nawet drugi. Niestety nie podpowiem jak to dokładnie działa, ale coś w tym jest że przechodzi na drugi MAP. :roll:
Osobiście grzebiąc przy swojej X przypadkowo odłączyłem map sensor LPG i autko automatycznie wraca na Pb.

MAMUTH, :one:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA