Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 4 Luty 2015, 19:41 Czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i szybkim przegaz
Cześć.
Mój problem polega na tym, że przy redukcji (podczas jazdy), po wciśnięciu sprzęgła i natychmiastowym dodaniu gazu w celu wyrównania obrotów po redukcji - silnik gaśnie (ale nie zawsze). Odpuszczam wtedy sprzęgło i zapala (na "pych", przy tym jest szarpnięcie, wiadomo). Jeżeli sprzęgło trochę potrzymam (na 2-3 sekundy, aby obroty stanęły na 800) i wtedy dopiero przygazuję, to silnik nie gaśnie.
Zaznaczam, że nie dzieje się to za każdym razem, tylko kilkanaście razy w miesiącu, czyli rzadko. Dodam też, że przy wkręcaniu silnika krokowego urwałem jedną śrubę (siła, nie ma lipy ), więc teraz silnik krokowy trzyma się tylko na jednej (nie mogę wyjąć starej śruby z przepustnicy). Obroty są stabilne na jałowym, gdy stoję w miejscu. Jak jadę i wrzucę na luz (np. do świateł) to trochę obroty falują od 600 do 900. Oprócz tego na zimnym muszę dość dużo gazu dać, żeby ruszyć z miejsca i silnik nie zgasł. Na ciepłym silniku normalnie.
Czyli podsumowując:
1. Silnik gaśnie po naciśnięciu sprzęgła i jednoczesnym przegazowaniu podczas jazdy.
2. Ciężko ruszyć na zimnym silniku.
Silnik to benzyna 1.4 8V - TU3JP KFW. Świece nowe, cewka ma rok, akumulator nowy, olej świeży syntetyk, filtr paliwa ma rok, filtr powietrza nówka, pompa paliwa nie jest głośna (nie słychać podczas jazdy) i przy obrotach rzędu 5000 nic nie muli i nie przerywa.
Strzelam, że to wszystko przez nieszczelność na silniku krokowym, spowodowana przez montaż tylko na jednej śrubie.
Pozdrawiam
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 8 Luty 2015, 15:35
no wlasnie silniczek krokowy sluzy od utrzymania odpowiednich obrotow biegu jalowego.
nie wiem ktora srubke masz na mysli, ale jezeli silnik lapie lewe powietrze to tak byc nie powinno. i to sa wlasnie jedne z objawow.
wiec na poczatek naprawic, uszczelnic i mozemy dalej rozmawiac.
Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 17 Luty 2015, 23:55
Wymieniłem filtr paliwa na purflux, usunąłem tę śrubę i normalnie wkręciłem (mechanik to zrobił, bo sam nie dałem rady) silnik krokowy i po tych czynnościach na zimnym silniku można już normalnie ruszać, nawet na półsprzęgle. Przy okazji powiem, że wymieniłem płyn do wspomagania (na Total ATX Dextron IID) i kierownica o wiele lżej chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum