Wysłany: 19 Kwiecień 2013, 17:39 Źle pokazuje wskaźnik paliwa
Witam,
mam Xsare 2.0 HDi 2004.
Wskaźnik paliwa w mojej cytrynce przestał się podnosić. Leży praktycznie na samym dole rezerwy i po zatankowaniu nawet nie chce drgnąć.
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.
Macie jakieś sugestie co można w tej sytuacji zrobić i sprawdzić czy to na pewno pływak?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 21 Kwiecień 2013, 12:16
Warto, Musisz podnieść tylną kanapę, znajdziesz tam taką okrągłą zaślepkę, otwierasz ja i zobaczysz pompę paliwa przykręconą pierścieniem. Odłączasz przewody elektryczne, przewody od paliwa i odkręcasz pierścień.
Przy odkręcaniu pierścienia uważaj aby go nie połamać bo unieruchomisz auto - do czasu wymiany nowy.
Jak odkręcisz to wyciągniesz pompę z zamontowanym czujnikiem paliwa. Możesz wtedy zobaczyć co mu dolega,może tylko przewody się odłączyły.
Przy dokręcaniu sprawdź czy dobrze założyłeś uszczelkę, bo inaczej będzie Ci ciekło paliwo na zakrętach. Składasz w odwrotnej kolejności.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
gys0n
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 50 Skąd: Poręba
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 11:12
Moje pytanie jest takie: Czy jak się odłącza przewody od paliwa to z jednego się leje. Czy to normalne? Bo chciałem sobie wszystko zrobić wg instrukcji ale ten przeciek troszkę mnie wystraszył.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 11:42
Tak, sprawa wygląda podobnie jak podłączenie węża do kranu. Ja zakręcisz kran (wyłączy się pompka paliwa) pewna ilość cieczy pozostaje w wężu (w przewodach paliwowych). Powinno Ci polecieć nieco paliwa z obu przewodów. Wiadomo wężyki odłączamy przy odłączonej stacyjce
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
gys0n
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 50 Skąd: Poręba
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 15:13
Dobra wszystko fajnie się zrobiło do momentu próby odkręcenia pierścienia. Nie wiem czy nie mam wystarczającej siły żeby to cholerstwo odkręcić czy się boję że połamię. Ktoś chyba kiedyś w tym grzebał bo pierścień ma po odłamywane te dzyndzle z boku. Nie wszystkie ale jednak. Jakieś rady jak to ugryźć?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 16:21
Pierścień taki jest że ciężko się odkręca.
O ile nie ma zabezpieczeń trzeba użyć siły albo sposobu żeby go odkręcić ( np. jak słoiki przez gumę ).
W megance użyłem po prostu większej siły i odkręciłem.
Znajomy kiedyś nawinął kawałek dętki rowerowej i tak odkręcił.
Podejrzewam że ktoś w te dzyndzle włożył śrubokręt i pukał młoteczkiem żeby odkręcić pierścień, tak też można, ale delikatnie przez drewienko.
Dokładnie przez drewniany klocek - tylko dobrze jak druga osoba będzie dociskać ten krążek (też jakimś klocusiem) po przeciwnej stronie.
Oczywiście delikatność wskazana. Często te nakrętki pękają.
Witam,mam kłopot ze wskaźnikiem paliwa w citroenie c8-mianowicie wskazówka podnosi sie do 40l bez względu na to ile rzeczywiście jest paliwa, a po wyłaczeniu silnika wskazówka spada na zero....podejrzewamy,że spdł pływk lub sie zawiesił,ale potrzebuję podpowiedzi jak się do niego dostać czy przez podłoge czy z kanału od spodu? z Góry będę wdzięczna za szybka odpowiedź
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Luty 2015, 15:38
Akurat C8 nie znam ale zasada działania jest taka sama jak wszędzie. Jeżeli masz otwór rewizyjny to pod nim jest pompa paliwa z całym osprzętem i najczęściej zakręcana takim pierścieniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum